Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický VW Budd-e: Sériovou verzi uvidíme za čtyři roky

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 1. 2016 • 21:17
28
4
Zobrazit náhledy (28)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Volkswagen si koncept Budd-e nepostaví jen do muzea, na jeho základě vznikne sériový model.

Německá automobilka se na letošní Consumer Electronics Show v Las Vegas vrátila k myšlence ultramoderního mikrobusu s minimalistickým hranatým designem, jenže jak doba velí, je elektrický. Ale proč ne? Na elektrickou budoucnost to zatím úplně nevypadá a osobně jsem v tomto ohledu dosti skeptický, jenže aféra Dieselgate může s turbodiesely pěkně zamávat a poslat je na smetiště dějin... Volkswagen tak myslí za zadní kolečka, jmenovitě alternativní zdroje pohonu.

Budd-e je prvním vozem na novém modulárním podvozku MEB, který dostane i malé Audi A2, to, že se dnes už skoro historické označení vrátí, je vcelku hotová věc. Konstrukce šasi je určena pro elektromobily a plug-in hybridy, jak už její název ostatně napovídá. Vejdou se tam i větší, ale zároveň ploché baterie a další komponenty poháněcí soustavy.

Sama studie je vybavena akumulátory o kapacitě 101 kWh! To znamená dojezd na jedno nabití plných 533 km, tady už se tedy dá hovořit o praktické použitelnosti na delší trasy, srovnatelné s klasickými zážehovými motory, nebo jen o něco menší... Elektromotory má dva, každý na jedné nápravě, spolu dávají 235 kW. Vyvine až 150 km/h, beztak kromě domovského Německa legálně rychleji jet nikde nemůžete. Víc dat výrobce dosud neprozradil.

Budd-e navíc hodlá VW sériově vyrábět, a to už během zhruba čtyř let. V rozhovoru pro britský Car to řekl šéf vývoje v oblasti elektroniky a elektromobilů Volkmar Tanneberger. „Vůz, který bude vypadat hodně podobně jako tenhle, navíc na platformě MEB, skutečně uvidíte v sériové výrobě. Nemohu říci kdy přesně, ale zřejmě v roce 2020 nebo tak nějak.“

Platformu dostanou také další dosud zvažované modely, jen s logem Audi se objeví celkem čtyři. Klasické dodávky řady Transporter, ať už ty osobní, nebo užitkové zatím zůstanu u pohonných jednotek s vnitřním spalováním.

Související články

Témata
1. 2. 2016 09:01
Re: Elektřina není alternativní zdroj energie... ale zprost
imho energie mame v CR dostatek, ba primo nadbitek, takovej nadvitek, ze ikdyby ted hned v CR byli 300000 Tesel, tak se vubec nic nestane a CEZ, CEPS a dalsi co se podilej na distribuci a vyrobe by jen vydelaval vic, bezny spotrebytel by mel elektrinu zrejme o trosilinku levnejsi , ale porad by ji mel dostatek
Avatar - Ja Prvni 123
31. 1. 2016 20:39
Re: Elektřina není alternativní zdroj energie... ale zprost
>:D
31. 1. 2016 18:58
Re: Elektřina není alternativní zdroj energie... ale zprost
elektrina se prece bere v zasuvce, to vy kazde male dite ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
31. 1. 2016 17:40
Elektřina není alternativní zdroj energie... ale zprostředk
Otázka je, odkud se vezme ta elektřina... a v principu bych řekl, že tohle nakonec v praxi stejně ne-Budd-e.

;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud