Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický VW ID.4 přežil drsný závod Baja 1000 bez potíží, výsledkem ale neohromil

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 5. 2021 • 06:32
21
57
Zobrazit náhledy (21)
Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4

Elektrický crossover neměl jedinou mechanickou závadu, pohonné ústrojí přitom zůstalo zcela sériové.

Když se americké zastoupení značky Volkswagen pochlubilo, že na extrémně náročný závod Baja 1000 posílá upravený elektrický crossover VW ID.4, mnozí z nás se pousmáli. Zvláště pak při zmínce, že o jeho napájení v nehostinných končinách se bude starat generátor spalující bio-palivo. Jenže elektrický crossover svým způsobem zabodoval.

Tanner Foust, který seděl během závodu za volantem, totiž během závodu nezaznamenal jedinou mechanickou závadu. Dokonce nemusel měnit ani pneumatiku. „Je to vůbec poprvé, co jsem dokončil závod na 1000 mil bez mechanické závady,“ uvedl Foust pro Autoweek. „Vlastně jsme ani nemuseli měnit pneumatiku.

Za připomenutí přitom stojí, že všechny komponenty pohonného systému (82kWh baterie, elektromotor, atd.) zůstaly standardní. Společnost Rhys Millen Racing v rámci úprav pouze upravila podvozek, přidala ochranu baterií, odlehčila interiér a instalovala ochrannou klec, závodní sedačku a čidla/monitory pro sledování teplot baterií a pohonného systému.

Během celého závodu pak Fousta postihla jediná nepříjemnost, když hned první den zapadl v písku a musel čekat na vytažení. Na stejném místě jako on však posléze zapadlo ještě několik dalších jezdců, což nakonec vedlo organizátory k vytvoření objížďky problémového úseku.

video

Foust si po závodu pochvaloval také nový formát závodu, upravený kvůli pandemické situaci. „Pětidenní formát je vlastně jako historická Baja 1000, kterou lidé dobře znají, je to jen rozdělené na etapy v pěti dnech,“ popisoval Foust. Nově nastavené podmínky přitom dokonale vyhovovaly zejména jeho elektromobilu.

Pro jízdu s elektromobilem je to perfektní, protože máte jasně nastavené časy přejezdů a přes noc můžete nabíjet.“ Během závodů pak prý VW ID.4 zvládl absolvovat podobné vzdálenosti jako vozy se spalovacími motory. Nabíjení ovšem trvalo samozřejmě o poznání déle.

Konečný výsledek VW ID.4, jediného elektromobilu v závodě, pak není zrovna slavný. Zatímco Rhys Millen, jehož společnost vůz upravovala, skončil na prvním místě, Tanner Foust bral až 61. příčku – na Millena přitom ztrácel 22 hodin a 23 minut. Do závodu se však přihlásilo celkem 90 závodníků a závod jich dokončilo pouze 64.

Volkswagen ani Foust však v tomto závodě nechtěli dokázat, že je ID.4 nejrychlejší. Šlo především o zkoušku spolehlivosti a odolnosti i v těch nejnáročnějších podmínkách, ve které elektrický crossover rozhodně uspěl. „Kvůli lidem zvažujícím koupi elektromobilu jsme jeden vystavili 100x náročnějším podmínkám, než se kterými se mohou setkat. Pokud dokáže přežít tohle, přežije určitě i na ulici,“ dodal Foust pro Autoweek.

Související články

Témata
5. 5. 2021 14:25
Re: Takže si to shrneme
Přesně. Chytrák1 je však tak chytrej, že jiné argumenty než svoje neuznává a myslí si, že je ani uznávat nemusí i když jsou do očí bijící. Protože je prostě Chytrák1.

Jako nemá cenu diskutovat - s obecnými pravidly diskuze a uznáváním argumentů i protistrany - se zeleným autíčkem nebo EQS, nemá asi ani cenu dál diskutovat, alespoň zde, s Chytrákem1.

Já jsem případ ID.4 na Baja 1000 již diskuzně ukončil. Bylo by to pořád dokola.
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 12:40
Re: Takže si to shrneme
Na 5 denní trase nasbírali zpoždění téměř jednoho dne.
Čili žádná rallye, ale opatrná jízda, aby alespoň nějak dojeli.

To už je větší "rallye" při cestách žlutého cirkusu Dana Přibáně ;-) ;-)
5. 5. 2021 12:26
Diskuze puberťáků...
To je teda maso, si tady číst ty výblitky. A přitom jde o ho*no...
Kdo z vás, kdo si šel někdy koupit nový auto, řešil při výběru, zda se auto zúčastnilo a jak dojelo nějaký závod někde v nějaké poušti na druhém konci světa?
Neřešíte snad spíše, zda to vybírané auto vyhovuje vašim představám a potřebám? Nebo si koupíte auto, které se totálně míjí vašim potřebám a máte jen dobrý pocit, že dojelo mezi prvními deseti v nějaké poušti Bajo? K čemu vám to je v běžném životě?
Je to jen zajímavost, nic víc...
5. 5. 2021 10:56
Takže si to shrneme
Elektro SUV v úpravě menší než jsou úpravy skupiny N pro rally, jelo rally mexickou stepí a pouští v konkurenci bugin a tvrdej offroadů. Sice jim nestačilo (to je ale překvapení !) ale dojelo do cíle bez problémů a poruch. Za mne :yes: .
Ukazuje to, že to čemu se tu místní chytráci a všeználci vysmívají, tedy sériové baterky a motor, dokážou spolehlivě fungovat i za extrémních podmínek a to zřejmě líp než by zvládl sériový spalovák. :yes: :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 09:56
Re: závod Baja 1000 bez potíží, výsledkem...
To asi nikdo - a nikdo taky neprohlašuje, že to závodní auto je skoro sériové ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku