Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elfin Streamliner 50th Aniversary – sprinter k pohledání

Miroslav Kudělka
Diskuze (5)
Australská společnost Elfin Sport Cars slaví 50 let své existence a připravila za tím účelem speciální edici svého vrcholného modelu MS8 Streamliner. Její předností je zničující zrychlení z 0-100 km/h za 3 sekundy!!!

Australská společnost Elfin Sport Cars slaví 50 let své existence a připravila za tím účelem speciální edici svého vrcholného modelu MS8 Streamliner. Její předností je zničující zrychlení z 0-100 km/h za 3 sekundy!!!

Elfin Sport Cars založil v roce 1957 závodník Garrie Cooper s cílem vyrábět vozy schopné vítězit na okruhu i na silnici. Zvolil k tomu osvědčenou koncepci – malé lehké auto osadil velkým výkonným motorem V8. Jeho koncept se ujal natolik dobře, že i po 50 letech patří produkty z jeho dílen k tomu nejrychlejšímu, co se dá ve světové produkci najít. Pozice společnosti se v letošním roce výrazně změnila, protože před třemi měsíci spojila své síly s věhlasnou britskou Walkinshaw Performance Toma Walkinshawa. Tento krok umožnil Elfinu překročit hranice Austrálie a dostat se až na Britské ostrovy, centrum sportovních vozů světa. Dva vozy jsou již ve Velké Británii a probíhá jejich schvalovací proces. Elfin Sport Cars plánuje, že od letošního roku prodá na zahraničních trzích více vozů, než doma.

Produkce sestává ze dvou modelů jenž mají společný technický základ a označení MS8. Základním typem je Clubman, nejspartánštější a slavný Lotus Super 7 připomínající vůz. Další je Streamliner, který dostal karosérii kryjící všechna kola,což mu umožňuje dosahovat vyšší rychlosti. O pohon se stará motor V8 5,7 l používaný třeba v Chevroletu Corvette. Motor je uložen uprostřed za přední nápravou a dvoumístná kabina je posunuta maximálně vzad, takže posádka sedí téměř na ose zadních kol. Rám vozu je svařen z ocelových trubek, karosérie je vyrobena z laminátu. Na první pohled by však jen těžko kdo předpokládal u vozu takový potenciál, neboť jeho rozměry jsou vskutku minimalistické – 3500 x 1710 x 1100 mm. Velká 18“ kola vůz ještě opticky zmenšují, ovšem jejich rozměr není samoúčelný. Za nimi jsou ukryty obrovské brzdy s kotouči o průměru 343 mm vpředu a 315 mm vzadu. Svírají je hliníkové třmeny AP Racing s šesti pístky na přední nápravě a čtyřmi na zadní.

Wlakinshaw Performance přispělo k výročnímu modelu doplněním mechanického kompresoru k přeplňování již tak výkonného motoru a výsledkem je 350 kW (475 k) při 5600 ot/min a 660 Nm při 4400 ot/min. Tyto hodnoty umožňují 1,1 tuny vážícímu drobečkovi raketovou akceleraci z 0-100 km/h za 3 sekundy. O přenos síly na zadní poháněná kola se stará šestistupňová ručně řazená převodovka. Výroční model bud vyroben v pěti kusech a rozeznat jej lze podle zlaté barvy pojmenované na počest zakladatele Cooper Gold, leštěných hliníkových kol, pevné střechy hard top a opěrek hlav s monogramem zakladatele firmy. Jeho cena byla stanovena na cca 140 tis. australských dolarů, což je kolem 2,5 mil. Kč.

Miroslav Kudělka
Diskuze (5)
14. 5. 2007 15:40
Cena
Vzhledem k vyjjimecnosti auta me prijde cena prijatelna, ale nevim nic o vybave, jestli to ma treba ABS, klima, ESP, airabgy atd
14. 5. 2007 13:58
Re: zezadu dobrý
neni problem, [odkaz]
me se ze predu moc nezda, navic ten V8 nebude nejlehci, asi bych radeji Exige.....