Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emise CO2 u nových aut v EU loni klesly o tři procenta

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Průměrné emise oxidu uhličitého (CO2) u nových osobních aut loni v Evropské unii klesly o tři procenta na 119,6 gramu na kilometr. Byly tak o osm procent nižší, než si EU stanovila za cíl.

Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila Evropská agentura pro životní prostředí (EEA).

Za poklesem emisí stojí zejména efektivnější využívání pohonných hmot a rostoucí prodej automobilů s elektrickým či hybridním pohonem. EU si v rámci boje proti klimatickým změnám stanovila za cíl snížit do roku 2015 průměrné emise oxidu uhličitého na 130 gramů na kilometr. Do roku 2021 by pak emise měly klesnout na 95 gramů na kilometr.

"Pokud bude současný trend pokračovat, bude cíle 95 gramů dosaženo," poznamenala Cinzia Pastorellová z EEA. Upozornila nicméně, že údaje jsou založeny na zastaralých testech, podle kterých jsou emise oxidu uhličitého o zhruba 30 až 40 procent nižší než v reálných podmínkách.

Evropská komise v současnosti pracuje na zavedení přísnějších testů emisí. K metodám snižujícím emise oxidu uhličitého nyní patří například vypínání klimatizace či zlepšování aerodynamiky vozidel odstraněním zrcátek, uvedla agentura Reuters.

Automobilové emise se loni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
15. 4. 2016 11:21
Pseudoekologická fraška
Hlavně je třeba si uvědomit, že tyto uvedená čísla jsou naprosto o ničem. V reálu totiž auta žerou téměř stejně, jako před pár lety. Každý přece ví, že ten normovaný cyklus na měření spotřeby je velká potěmkinovská vesnice. Ještě směšnější je ale celý ten humbuk EU ohledně produkce CO2 z aut. 1) Obrovský nárůst motorizace v zemích jako je Indie a Čína (navíc většinou auta s nízkou úprovní čistoty emisí) v celoplanetárním měřítku dělá případné úspory C2 vyprodukované evropskými vozy naprosto marginální. 2) Automobilová doprava se na produkci C02 podílí jen minimálně, mnohem horší je chov skotu, lodní transatlantická nákladní doprava a hlavně letecká doprava 3) Vůbec není jisté, že současné oteplování zemské atmosféry je zapříčiněno činností člověka a pokud ano, bude to tak z 10 %. Ostatní je přirozený klimatický cyklus země - za sto, dvě stě let možná pro změnu dojde výraznému ochlazování... Nejsmutnější na tom ovšem jen, že kvůli nesmyslnému tlaku EU jsou evropské automobilky tlačeny k výrobě něčeho o co zákazníci vůbec nestojí (tříválce, systémy start/stop, hybridy apod.), naopak se ruší šestiválcové motory... To je trestruhodné deformování trhu, které nikdy nic dobrého nepřineslo. Typickým příkladem je třeba zrušení dnes již velmi povedeného čtyřválce 1.2 TSI a jeho nahrazení litrovým tříválcem u značek koncernu VW. Kdyby dali zákazníkům na výběr, většina sáhne po čtyřválci! 8-s 8-s 8-s :no:
Avatar - Ada je zase tady
14. 4. 2016 21:57
ještě že máme ty diesely!
jejich procentuální zastoupení bude nutno ještě zvětšit!
14. 4. 2016 20:27
Já mám letos 132 g/km
Já mám letos 132 g/km - spočítáno ze spotřebovaného LPG a benzínu, za celou dobu používání auta 138 g/km). Normované emise uvedené v TP jsou ale "ekokatastrofických" 187 g/km, takže čekám, že za pár let mi napaří nějaký ekopoplatek. Dnešní auta to mají naopak, na papíře svěží alpský vzduch a globální ochlazování, reálně vypouští větší hnus než starší motory.
14. 4. 2016 20:17
Re: Papírově
Emise CO2 snižují i LPG a CNG auta, protože mají oproti konvenčním palivům větší zastoupení vodíku a menší zastoupení uhlíku (vzniká více vody a méně CO2).
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2016 19:54
Re: A to jsou ty procenta
navíc většina snížení se odehrála jen na papíru. Pravda TSI má o něco málo nižší spotřebu (a tedy i emise CO2) než adekvátní atmosférický motor, ale to za zákaz vjezdu do města (Euro 5 bez nároku na modrou plaketu) opravdu nestojí....