Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emisní zóny v Německu: Přísnější pravidla od roku 2012

David Bureš
Diskuze (11)
Do center 18 německých měst od 1. ledna 2012 nesmějí starší automobily.

Německo zpřísňuje pravidla emisních zón v centrech měst. Do center 18 německých měst bude od 1. ledna 2012 zakázán vjezd automobilům s červenou emisní známkou, tedy takovým, které splňují pouze emisní normu Euro 2.

V některých městech budou opatření ještě přísnější. Do center Stuttgartu, Mnichova, Frankfurtu nad Mohanem, Krefeldu a Osnabrücku bude od 1. ledna příštího roku povolen vjezd pouze automobilům se zelenou emisní známkou, o rok později tato zóna vznikne i v Markgröningenu. Stejné opatření už platí v Berlíně, Brémách, Hannoveru a Lipsku. Do zelené zóny smí jen auta splňující normu Euro 4 a výše.

Osm ekologických zón v Porúří bude od 1. ledna 2012 sloučeno v jednu. Sem bude zakázán vjezd automobilům bez emisní známky, tedy těm vyrobeným před rokem 1997.

Důvodem pro zpřísnění je fakt, že výzkumníci z Evropské unie naměřili v německých městech vyšší hodnoty emisních částic, než se dříve očekávalo. Pokud by zvýšená hodnota emisí přetrvávala, mohlo by za to Německo od EU dostat pokutu. Právě příští rok se bude zkoumat, zda se ovzduší v německých městech zlepšilo.

Během měření se rovněž přišlo na to, že německá policie zákaz vjezdu aut bez příslušné ekologické známky příliš nekontroluje. V blízké době tak počet kontrol vzroste.

V sousedním Německu jsou nízkoemisní zóny zakládány od začátku roku 2008. Automobily jsou rozděleny do čtyř kategorií podle úrovně znečištění ovzduší. Začátek a konec zóny je označen značkou s dodatkem o tom, kterým vozidlům z daných čtyř kategorií je povolen vjezd.

Vozidla bez ekologické známky nemohou do ekologické zóny vjíždět, řidičům hrozí pokuta 40 euro a trestné body v německém registru. Samotná známka, vydávaná na základě údajů v technickém průkazu, stojí 5 euro a je k dostání na pobočkách stanic technických kontrol v Německu.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - twistedTSD
4. 8. 2011 22:31
no jo, Němci
Další z jejich vysoce inteligentních nápadů...
Avatar - twistedTSD
4. 8. 2011 21:55
Re: EURO II
Proč jako? ;-\
4. 8. 2011 21:26
Mystifikace
Informace v článku nejsou pravdivé - dělení aut není dle Euro X, jak tvrdí článek, ale dle tzv. emisních kategorií, které odpovídají Euro normám jen pro diesely. Benzínové auto dostane zelenou, tedy nejvyšší známku, pokud splňuje Euro 1 a vyšší (rok výroby 1993 a novější).

viz [odkaz]
4. 8. 2011 20:09
Re: Města
Zajímavá a povedená myšlenka :yes: , bohužel asi neproveditelná... Problémů je hned několik: 1) Určitě by byl problém definovat jakési "hranice" centra a spory kolem toho by byli nekonečné 2) Vzhledem k uzavřenému centru by se notně zvýšila vytíženost všech silnic ve městě, navíc by se zvýšila doprava celkově, protože na stejné místo by se museli lidé dostat oklikou právě kolem centra... 3) Úplně by to změnilo ekonomický chod města, kde by obchodníci v centru přišlo o dost ze svých zisků na úkor těch mimo něj... 4) Asi poslední problém vidím u megaměst typu Tokia, kde samotné centrum tvoří své samostatné město... Takhle to vidím já, ale jak už jsem řekl, určitě je to zajímavá myšlenka... :-)
Avatar - beibej
4. 8. 2011 19:47
tak jak?
Buď je auto způsobilé k provozu a pak nemá co kdo kecat do toho kam majitel jede, nebo ať provoz zakážou plošně. Tohle je buď a nebo. >:D