Emory Motorsports umí proměnit zničené kupé v úchvatné Porsche 356 Speedster
Severoamerická společnost Emory Motorsports jako specialista na opravy, renovace a přestavby vozů Porsche 356 prostřednictvím jedné ze svých nejnovějších kreací dokazuje, že v souvislosti s tímto zástupcem německé značky pro ni není téměř nic nemožné.
Společnost Emory Motorsports založil Rod Emory se svou ženou Amy v roce 1996 s původním cílem věnovat se především opravám a kompletním renovacím klasických vozů značky Porsche.
Kořeny firmy lze ovšem vysledovat až do roku 1948, kdy se Neil Emory, dědeček Roda Emoryho, stal spoluzakladatelem Valley Custom Shop a následně vyhledávaným karosářem. V jeho stopách se do jisté míry vydal i jeho syn Gary Emory, jehož firma Porsche Parts Obsolete se stala specialistou na náhradní díly pro sportovní a závodní vozy německé značky.
Gary Emory si upravoval i své vlastní Porsche 356 a s tím mu později pomáhal i jeho syn Rod. V režii těchto dvou vzniklo na přelomu osmdesátých a devadesátých let několik výjimečných Porsche 356.
Nadšení pro klasická Porsche nakonec vyústilo v založení společnosti Emory Motorsports. Ta se vedle oprav a renovací věnuje i úpravám vozů modelových řad 356 a 911. Na svém kontě má za uplynulých třiadvacet let údajně přes 170 různě modifikovaných vozů.
Mezi nejnovější a nejúchvatnější kreace společnosti Emory Motorsports patří Porsche 356 Transitional Speedster. Základem pro tento vůz se stalo Porsche 356, které v roce 1959 opustilo mateřskou automobilku jako kupé, ale po těžké nehodě, při níž byla zničena právě střecha i se sloupky, mělo skončit na vrakovišti.
Rod Emory těžce poškozené kupé před pomalou smrtí zachránil a proměnil je ve stylový speedster, který svým vzhledem i technikou plně odpovídá stylu Emory Motorsports. Na první pohled tento vůz vypadá jako původní Porsche 356 Speedster, ale aerodynamický kryt, který ve skutečnosti spolu s opěrkou hlavy řidiče působí jako dokonalé maskování pro ochranný oblouk, naznačuje, že je něco jinak.
Za zadní nápravou je uložen plochý vzduchem chlazený čtyřválec, jehož konstrukce vychází ze šestiválcového motoru o objemu 3,6 l, používaného v Porsche 911 generace 964 z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Tento motor o objemu 2,4 l má s párem dvojitých karburátorů Weber 48 IDA disponovat výkonem kolem 147 kW (200 k) a spolupracovat se čtyřstupňovou manuální převodovkou.
Podobně jako předchozí přestavby vozů Porsche 356 u Emory Motorsports se může i Transitional Speedster pochlubit modifikovaným zavěšením kol a odpružením za pomoci stavitelných tlumičů Koni. Pneumatiky Dunlop SP 5000 o rozměru 195/65 R15 jsou obuta na 15palcových kolech Tecnomagnesio a spolu s nimi kryjí moderní kotouče a třmeny brzdového systému.
Za změnami provedenými v oblasti karoserie, pohonné jednotky i podvozku nijak nezaostává ani interiér. Ten se pyšní především použitými sedadly a jejich čalouněním spolu s volantem Derrington a trojicí přístrojů ve stylu Porsche 904 usazených v původní palubní desce modelu 356.
Výsledkem všech provedených úprav je nádherné Porsche 356 Transitional Speedster, které si zachovává styl konce padesátých let, ale díky výkonům svého motoru ve spojení s řešením podvozku a hmotností pouhých 839 kg nabízí výrazně svižnější a zároveň i bezpečnější svezení.
Zdroj: Emory Motorsports