Nádherné Porsche 911K od Emory Motorsports vzdává hold úspěšnému závodnímu prototypu
Severoamerická společnost Emory Motorsports se specializuje především na opravy, renovace a přestavby vozů Porsche 356, ale umí si krásně pohrát i s modernější devětsetjedenáctkou.
Společnost Emory Motorsports založil Rod Emory se svou ženou Amy v roce 1996 s původním cílem věnovat se především opravám a kompletním renovacím klasických vozů značky Porsche. Kořeny firmy lze ovšem vysledovat až do roku 1948, kdy se Neil Emory, dědeček Roda Emoryho, stal spoluzakladatelem Valley Custom Shop a následně vyhledávaným karosářem. V jeho stopách se do jisté míry vydal i jeho syn Gary Emory, jehož firma Porsche Parts Obsolete se stala specialistou na náhradní díly pro sportovní a závodní vozy německé značky.
Gary Emory si upravoval i své vlastní Porsche 356 a s tím mu později pomáhal i jeho syn Rod. V režii těchto dvou vzniklo na přelomu osmdesátých a devadesátých let několik výjimečných Porsche 356. Nadšení pro klasická Porsche nakonec vyústilo v založení společnosti Emory Motorsports. Ta se vedle oprav a renovací věnuje i úpravám vozů modelových řad 356 a 911. Na svém kontě má za uplynulých třiadvacet let údajně přes 170 různě modifikovaných vozů.
Mezi kreace společnosti Emory Motorsports patří i velmi přitažlivé Porsche 911K, jehož základem je vůz z roku 1968. Bílé kupé se žlutou přídí je poctou sportovnímu prototypu Porsche 908-010 rovněž z roku 1968, s nímž závodil Vic Elford. Na tento výjimečný automobil odkazuje 911K vedle svého barevného provedení i výrazným odlehčením a celkovým zaměřením na závodní okruhy.
Porsche 911K bylo vedle zmíněného modelu 908 inspirováno i dalšími závodními vozy z historie německé značky. Karoserie se díky použitým nárazníkům přibližuje původnímu modelu 911R, zatímco v případě podvozku a pohonné jednotky se odráží vliv okruhových Porsche 935.
Podvozek využívá plně stavitelné tlumiče značky KW a brzdový systém kombinuje třmeny 911 Salloy s moderními kotouči. Centrální maticí původem z Porsche 935 upevněná 15palcová kola svým vzhledem odpovídají diskům závodního prototypu 908-010 a jsou obuta do pneumatik Pirelli CN36.
Za zadní nápravou je usazen plochý šestiválec o objemu 2,5 l s atmosférickým plněním karburátory Weber 40IDA 3C, který má ve stylu Porsche 935 vodorovně uložený ventilátor a stylové laminátové kryty sání. Motor, disponující výkonem kolem 142 kW (193 k), roztáčí kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky Porsche 901.
Porsche 911K se vedle svého exteriéru a podvozku s motorem může pochlubit i provedením interiéru. Ten dává jasně najevo, že je zaměřen na sportovní jízdu. Horní kryt palubní desky je pro odlehčení vyroben z laminátu a závodnický styl zde umocňuje volant Momo spolu s použitými sedadly s pětibodovými bezpečnostními pásy a ochranným rámem za nimi. Prakticky vše je zde podřízeno čisté radosti z řízení klasického Porsche 911.
Zdroj: Emory Motorsports