Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Emory Outlaw 911K
Emory Outlaw 911K
Emory Outlaw 911K
Emory Outlaw 911K
64 Fotogalerie

Nádherné Porsche 911K od Emory Motorsports vzdává hold úspěšnému závodnímu prototypu

Severoamerická společnost Emory Motorsports se specializuje především na opravy, renovace a přestavby vozů Porsche 356, ale umí si krásně pohrát i s modernější devětsetjedenáctkou.

Společnost Emory Motorsports založil Rod Emory se svou ženou Amy v roce 1996 s původním cílem věnovat se především opravám a kompletním renovacím klasických vozů značky Porsche. Kořeny firmy lze ovšem vysledovat až do roku 1948, kdy se Neil Emory, dědeček Roda Emoryho, stal spoluzakladatelem Valley Custom Shop a následně vyhledávaným karosářem. V jeho stopách se do jisté míry vydal i jeho syn Gary Emory, jehož firma Porsche Parts Obsolete se stala specialistou na náhradní díly pro sportovní a závodní vozy německé značky.

 

Gary Emory si upravoval i své vlastní Porsche 356 a s tím mu později pomáhal i jeho syn Rod. V režii těchto dvou vzniklo na přelomu osmdesátých a devadesátých let několik výjimečných Porsche 356. Nadšení pro klasická Porsche nakonec vyústilo v založení společnosti Emory Motorsports. Ta se vedle oprav a renovací věnuje i úpravám vozů modelových řad 356 a 911. Na svém kontě má za uplynulých třiadvacet let údajně přes 170 různě modifikovaných vozů.

 

 

 

Mezi kreace společnosti Emory Motorsports patří i velmi přitažlivé Porsche 911K, jehož základem je vůz z roku 1968. Bílé kupé se žlutou přídí je poctou sportovnímu prototypu Porsche 908-010 rovněž z roku 1968, s nímž závodil Vic Elford. Na tento výjimečný automobil odkazuje 911K vedle svého barevného provedení i výrazným odlehčením a celkovým zaměřením na závodní okruhy.

 

Porsche 911K bylo vedle zmíněného modelu 908 inspirováno i dalšími závodními vozy z historie německé značky. Karoserie se díky použitým nárazníkům přibližuje původnímu modelu 911R, zatímco v případě podvozku a pohonné jednotky se odráží vliv okruhových Porsche 935.

 

 

 

Podvozek využívá plně stavitelné tlumiče značky KW a brzdový systém kombinuje třmeny 911 Salloy s moderními kotouči. Centrální maticí původem z Porsche 935 upevněná 15palcová kola svým vzhledem odpovídají diskům závodního prototypu 908-010 a jsou obuta do pneumatik Pirelli CN36.   

 

Za zadní nápravou je usazen plochý šestiválec o objemu 2,5 l s atmosférickým plněním karburátory Weber 40IDA 3C, který má ve stylu Porsche 935 vodorovně uložený ventilátor a stylové laminátové kryty sání. Motor, disponující výkonem kolem 142 kW (193 k), roztáčí kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky Porsche 901.

 

 

 

Porsche 911K se vedle svého exteriéru a podvozku s motorem může pochlubit i provedením interiéru. Ten dává jasně najevo, že je zaměřen na sportovní jízdu. Horní kryt palubní desky je pro odlehčení vyroben z laminátu a závodnický styl zde umocňuje volant Momo spolu s použitými sedadly s pětibodovými bezpečnostními pásy a ochranným rámem za nimi. Prakticky vše je zde podřízeno čisté radosti z řízení klasického Porsche 911.

 

Zdroj: Emory Motorsports