Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emory Motorsports stvořil fantastické Porsche 356 s pohonem všech kol

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 2. 2019
62
Zobrazit náhledy (62)
Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356v Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356 Emory Motorsports Porsche 356
Porsche nikdy nenabízelo svým zákazníkům model 356 s pohonem všech kol, ale z bran severoamerické společnosti Emory Motorsports i přesto jeden exemplář vyjel.

Společnost Emory Motorsports založil Rod Emory se svou ženou Amy v roce 1996 s původním cílem věnovat se především opravám a kompletním renovacím klasických vozů značky Porsche.

Kořeny společnosti lze ovšem vysledovat až do roku 1948, kdy se Neil Emory, dědeček Roda Emoryho, stal spoluzakladatelem Valley Custom Shop a následně vyhledávaným karosářem. V jeho stopách se do jisté míry vydal i jeho syn Gary Emory, jehož firma Porsche Parts Obsolete se stala specialistou na náhradní díly pro sportovní a závodní vozy německé značky.

Gary Emory si pro zábavu upravoval své vlastní Porsche 356 a s tím mu později pomáhal i jeho syn Rod. V režii těchto dvou vzniklo již na přelomu osmdesátých a devadesátých let několik výjimečných Porsche 356.

Nadšení pro klasická Porsche nakonec vyústilo v založení společnosti Emory Motorsports. Ta se vedle již zmíněných oprav a renovací věnuje i úpravám vozů modelových řad 356 a 911. Na svém kontě má za uplynulých dvaadvacet let údajně přes 170 různě modifikovaných vozů.

Mezi nejnovější a nejúchvatnější kreace společnosti Emory Motorsports patří Porsche 356, jehož majitel je využívat k zimním výletům do lyžařského střediska a řada dalších aktivit. Díky tomu došlo ke spojení karoserie Porsche 356 z roku 1964 s díly podvozku určenými původně pro Porsche 911 Carrera 4 generace 964 z roku 1990.

Celý projekt zabral čtyři roky a zahrnoval laserové skenování jako podvozku z počátku devadesátých let, tak i karoserie z první poloviny let šedesátých. Cílem bylo zajistit vhodné body pro usazení zavěšení kol původem z modelu 911 a zároveň zachovat krátký rozvor modelu 356. S ohledem na použití náprav modelu 911 s pohonem všech pak došlo na jemné rozšíření karoserie a to především v oblasti zadních partií.

Porsche 356 s pohonem všech kol se spoléhá na komponenty odpružení značky KW, zajišťujícími optimální rovnováhu mezi ovladatelností a komfortem jízdy. Brzdový systém byl převzat z Porsche 911 generace 964 a jeho kotouče se ukrývají za disky s rozměry 16 x 7 palců obutými do pneumatik Pirelli Ice Zero o rozměrech 205/60 R16.

Pod přepracovanou karoserií se tedy ukrývá prakticky kompletně nová technika. Za zadní nápravou je sice uložen plochý vzduchem chlazený čtyřválec, ale jeho konstrukce vychází ze šestiválcového motoru o objemu 3,6 l, používaného v Porsche 911 generace 964 z přelomu osmdesátých a devadesátých let.

Pohonná jednotka o objemu 2,4 l má s párem dvojitých karburátorů Weber 48 IDA disponovat výkonem kolem 147 kW (200 k) a spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou G64 původem z modelu 911 Carrera 4.

Za změnami provedenými v oblasti karoserie, pohonné jednotky i podvozku nijak nezaostává ani interiér. Ten se pyšní především použitými sedadly a jejich čalouněním spolu s tříramenným sportovním volantem a ochranným rámem, na němž je stylově usazeno rezervní kolo.

Výsledkem všech provedených úprav je nádherné Porsche 356, které si zachovává svůj původní styl, ale díky výkonům svého motoru ve spojení s pohonem všech kol a hmotností pouhých 975 kg nabídne výrazně svižnější a zároveň i bezpečnější svezení.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku