Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eterniti Artemis: první SuperSUV jde do prodeje

Michal Fokt
Diskuze (14)
První SUV s výkony supersportu a komfortem limuzíny nepostavilo ani Lamborghini, ani Maserati a už vůbec ne Porsche. Mělo by jím titiž být na bázi cayennu vytvořené Eterniti Artemis.

Existuje spousta tuningových firem, které o sobě tvrdí, že nejsou tuningovými firmami, ale samostatnými automobilkami, případně přiznávají, že jsou turery, ale v rámci klasických úprav si sem-tam postaví na bázi dostupné techniky nějakou tu kreaci s vlastní karoserií.

Londýnská firma Eterniti tvrdí, že je také výrobce, současně se ale ani moc nesnažila zamaskovat, že "vyrábí" SUV, postavené na technice (i karoserii) Porsche Cayenne Turbo, které jen dostalo nové světlomety, svítilny, kapotu a nárazníky, základní tvary se ale nezměnily. Nevím jak v Británii, ale tady se tomu říká tuning. V interiéru se toho změnilo ještě méně - jiný je pouze volant, čalounění a použité dekorační materiály.

Na druhou stranu je ovšem třeba říci, že Eterniti Artemis, jak se kreace jmenuje, je určitě hezčím autem, než výchozí cayenne, ocenit musíme pečlivé vymazlení interiéru i fakt, že kompletně karbonová karoserie s klenutějšími boky a o něco delším předním převisem je vyráběná ručně.

Jak už jsem uvedl, Eterniti prezentuje model Artemis jako první SuperSUV, tedy auto, které má dynamiku a výkony supersportu a poskytuje komfort limuzíny, což má být o kus vyšší level, než nabízí výchozí cayenne a současně tak měli Britové předběhnout luxusní značky Bentley, Lamborghini a Maserati, které podobné projekty teprve chystají.

A nyní se artemis oficiálně objevuje v londýnském showroomu značky a láká na motor V8 4.8 se dvěma turby a výkonem 441 kW a točivým momentem 750 Nm, jenž odlehčenému vozu zajistí zrychlení na stovku za 4,5 s a maximální rychlost 290 km/h. Poháněna jsou přirozeně všechna čtyři třiadvacetipalcová(!) kola s pneumatikami 315/25 a auto vyjde v Británii (i všude jinde) na 210.000 liber (cca 6,3 milionu korun) bez daně, pouze pro Čínu bude připravena "odlišná cenová strategie". Teď je tedy na tahu Bentley, Maserati a Aston Martin a uvidíme, kdy se přidá nasupený skot ze Sant´ Agaty...

Michal Fokt
Diskuze (14)
10. 11. 2012 20:18
Sporťák z autobusu
Mě vždycky rozesměje jak se někdo snaží udělat z těžkého vysokého autobusu sporťák. To je jako tunit starou škodovku 120.
Sportovní auto by mělo být především nízké a široké, což je předpokladem pro dobrou aerodynamiku a stabilitu v zatáčce. Možná by těm úpravcům mohl někdo říct, že fyzikální zákony platí univerzálně i pro škaredá Porsche.
Ale OK, chápu proč se snaží o nemožné. Z klasického sporťáku se nelze dívat na chudáky okolo zvrchu, majitel se tam necítí tolik jako "nadčlověk" na kterého nikdo nemá >:D
10. 11. 2012 16:08
Re: Auto jak z PC hry
Ano, ted to vidim. Ty vydechy jsou uplne jako cupra v edici WTCC :yes:
Avatar - 3_diamanty
10. 11. 2012 10:08
Re: Cayenne je ošklivé auto,
keby len cayenne >:D :yes:
Avatar - 3_diamanty
10. 11. 2012 10:07
paradoxom tohto auta je to
ze aj ked vyzera o 200 percent lepsie ako cayenne tak stale je to skareda obluda >:D

porsche a krasne auta to uz len byvalo.... dnesna panamera a cayenne su skarede auta... o boxteri caymane a 1000 krat prezvejkanej carrere sa da tiez na temu krasa nekrasa bavit hodiny... mne osobne sa nepaci ziadne porsche..... nezanechava vo mne ziadne porsche ziadne emocie.... viac emocii vo mne vyvola picanto alebo panda pripadne mini ako nejake drahe dnes uz nudne auta znacky porsche.....
Avatar - Chuck Norris
9. 11. 2012 23:07
Re: Auto jak z PC hry
přesně to jsem chtěl napsat... do puntíku >:D jen ten zadek mi příjde jako infiniti střihnutý nafouknutým leonem...