Lamborghini Urus: Italské SUV s 600 koni oficiálně

Lamborghini Urus: Italské SUV s 600 koni oficiálně

 
 

Legendární offroad Lamborghini LM002 možná dostane nepřímého nástupce.

Lamborghini na pekingském autosalonu představuje koncept SUV, nazvaný Urus. Italská automobilka chystá v blízké době vyrábět třetí modelovou řadu, kterou s největší pravděpodobností bude právě SUV. Rozhodne o tom především zájem potenciálních klientů.

Sant’agatský výrobce chystá třetí modelovou řadu, která má být mnohem praktičtější než současný Aventador a Gallardo. Lamborghini chce vyrábět praktičtější automobil, který by zákazníci mohli používat každý den. Zároveň ale toto auto má nabízet svým řidičům radost. Toto zadání podle Lamborghini splňuje právě představený koncept Urus.

Lamborghini vozem kategorie SUV má na co navazovat. Mezi lety 1986 a 1992 vyrábělo model LM002. Legendární offroad byl určen hlavně pro šejky, kteří si díky němu mohli vychutnat vidlicový dvanáctiválec i na poušti. Nástupcem LM002 se mělo stát luxusní SUV, které Lamborghini plánovalo v devadesátých letech, tedy mnohem dříve, než na trh dorazilo takové Porsche Cayenne.

Vzhled

Lamborghini Urus používá podobné designové prostředky jako Aventador nebo studie Estoque. Nejvíce je podoba s těmito vozy patrná na přídi konceptu, které dominují mohutné chladicí otvory. Čelní světlomety (včetně mlhových) jsou kompletně tvořeny LED diodami.

Vládnou zde ostré linky a agresivní tvary tak, jak je pro Lamborghini typické. Opakuje se zde i motiv písmena Y, který designéři značky v současnosti rádi používají.

Z boku zaujme úzká linie oken, která se směrem dozadu zužuje, a muskulaturní zadní blatníky. Hranaté podběhy nenápadně odkazují na ty z LM002. Kovaná hliníková kola v matném provedení jsou 24palcová.

Autu chybí vnější zpětná zrcátka, na jejich místě jsou kamery hlídající dění za vozem. Záběry z těchto kamer je možné sledovat na dvou TFT obrazovkách v levém a pravém rohu palubní desky.

Záď je velice agresivně tvarovaná, šířku auta zdůrazňuje pás spojující koncové světlomety. Čtyři šestihranné koncovky výfuku po stranách zádě jsou chromované.

Karoserie je lakována červenou barvou, která ladí s tmavými prvky, převážně vyrobenými z polymerů zesílených karbonovými vlákny.

Celkové proporce pak zčásti připomínají BMW X6.

Interiér

Také vnitřek částečně připomíná Estoque a Aventador, a to především tvary palubní desky.

Využití zde našel kovaný kompozit, který se objevil už v Aventadoru J či studii Sesto Elemento. Ten je v případě Urusu použit například na středovém tunelu, tento lehký materiál je rovněž základem sedadel čalouněných kůží.

Vnitřek je velice minimalistický. Na volantu jsou pouze pádla dvouspojkové převodovky, ostatní ovladače (směrových světel či stěračů) jsou umístěny na centrální konzoli.

Před řidičem je umístěn programovatelný TFT displej. Na palubní desce se pak objevuje dotyková obrazovka, pomocí které je možné ovládat klimatizaci nebo navigaci. Další dotykovou obrazovku mají k dispozici pasažéři na zadních sedadlech.

Motor

Jaký motor pracuje pod kapotou, Lamborghini nezveřejnilo, cílem je však výkon 440 kW (600 k) a zároveň nízké emise CO2. S ohledem na toto zadání se spekuluje o tom, že by Urus mohl používat čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Ten je známý například z Audi S8 či Bentley Continental GT V8. Další možností je použití hybridního pohonu.

Síla motoru je posílána na všechna čtyři kola, a to pomocí dvouspojkové převodovky. Pohonem všech kol disponoval už nepřímý předchůdce auta – offroad LM002, poháněná všechna kola mají i současné modely Aventador a Gallardo.

Karoserie

Automobilka tvrdí, že Urus by mohl být mnohem lehčí než jeho potenciální konkurenti (například Maserati Kubang), kvůli čemuž je v konstrukci auta použito mnoho lehkých materiálů – převážně karbonová vlákna. Nízká hmotnost má jednak snižovat spotřebu paliva, jednak vylepší jízdní vlastnosti.

Výšku karoserie je možné nastavit, měnit polohu je pak možné u předního i zadního spoileru. Díky tomu má být vůz stabilnější ve vysokých rychlostech.

Automobil je čtyřmístný, podle Lamborghini také nabízí velkorysý prostor pro zavazadla posádky.

Urus má široce rozkročený postoj, na délku měří 4,99 metru, na výšku jen 1,66 m a na šířku pak 1,99 m.

Název

Lamborghini pro své vozy rádo používá označení odkazující na býka, kterého má ve znaku, a nejinak je tomu i v případě tohoto konceptu. Urus je totiž anglický výraz pro pratura, tedy předka tura domácího. Tento tvor v kohoutku měřil až 1,8 metru.

Název Urus měla automobilka registrovaný už několik let. Poprvé se o použití tohoto jména hovořilo už před premiérou Estoque. Loni se pak spekulovalo o tom, že Urus bude označení nového dvanáctiválcového Lamborghini, které se však nakonec jmenuje Aventador.

Budoucnost

Dá se říci, že Urus navazuje na studii Estoque. Ta v roce 2008 také ukazovala, jakým směrem se Lamborghini do budoucna vydá. Přesně vytyčený směr zatím automobilka stále nemá, je jistotou, že třetí modelová řada bude, její podoba je ale zatím stále nejistá.

Urus má ale k sériové výrobě jistě blíže než Estoque. Lamborghini má totiž možnou budoucnost Urusu naplánovanou detailněji než tu Estoque. I šéf automobilky Stephan Winkelmann o studii Urus prohlásil, že se jedná o velice konkrétní nápad pro budoucnost Lamborghini.

Automobilka vidí, že zájem o luxusní SUV roste. Nejvíce zákazníků by mělo pocházet z USA, Velké Británie, Číny, Ruska, Středního východu a Německa.

Ročně by dle plánů automobilky mohlo vzniknout až 3.000 Urusů. Otázkou je, kde by se vyráběly, továrna v Sant‘ Agatě totiž nemá dostatečnou kapacitu.

Anketa

Ohodnoťte design nového Lamborghini jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Lamborghini Urus s přeplňovaným osmiválcem nabídne 650 koní Lamborghini Urus s přeplňovaným osmiválcem nabídne 650 koní

Lamborghini si s premiérou sériové podoby modelu Urus…

Lamborghini Urus poprvé zachyceno na silnici. Superrychlé SUV uvidíme už v dubnu Lamborghini Urus poprvé zachyceno na silnici. Superrychlé SUV uvidíme už v dubnu

Nabídka Lamborghini se již brzy rozšíří o třetí modelovou…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…