Lamborghini Urus: Italské SUV s 600 koni oficiálně

Lamborghini Urus: Italské SUV s 600 koni oficiálně

 
 

Legendární offroad Lamborghini LM002 možná dostane nepřímého nástupce.

Lamborghini na pekingském autosalonu představuje koncept SUV, nazvaný Urus. Italská automobilka chystá v blízké době vyrábět třetí modelovou řadu, kterou s největší pravděpodobností bude právě SUV. Rozhodne o tom především zájem potenciálních klientů.

Sant’agatský výrobce chystá třetí modelovou řadu, která má být mnohem praktičtější než současný Aventador a Gallardo. Lamborghini chce vyrábět praktičtější automobil, který by zákazníci mohli používat každý den. Zároveň ale toto auto má nabízet svým řidičům radost. Toto zadání podle Lamborghini splňuje právě představený koncept Urus.

Lamborghini vozem kategorie SUV má na co navazovat. Mezi lety 1986 a 1992 vyrábělo model LM002. Legendární offroad byl určen hlavně pro šejky, kteří si díky němu mohli vychutnat vidlicový dvanáctiválec i na poušti. Nástupcem LM002 se mělo stát luxusní SUV, které Lamborghini plánovalo v devadesátých letech, tedy mnohem dříve, než na trh dorazilo takové Porsche Cayenne.

Vzhled

Lamborghini Urus používá podobné designové prostředky jako Aventador nebo studie Estoque. Nejvíce je podoba s těmito vozy patrná na přídi konceptu, které dominují mohutné chladicí otvory. Čelní světlomety (včetně mlhových) jsou kompletně tvořeny LED diodami.

Vládnou zde ostré linky a agresivní tvary tak, jak je pro Lamborghini typické. Opakuje se zde i motiv písmena Y, který designéři značky v současnosti rádi používají.

Z boku zaujme úzká linie oken, která se směrem dozadu zužuje, a muskulaturní zadní blatníky. Hranaté podběhy nenápadně odkazují na ty z LM002. Kovaná hliníková kola v matném provedení jsou 24palcová.

Autu chybí vnější zpětná zrcátka, na jejich místě jsou kamery hlídající dění za vozem. Záběry z těchto kamer je možné sledovat na dvou TFT obrazovkách v levém a pravém rohu palubní desky.

Záď je velice agresivně tvarovaná, šířku auta zdůrazňuje pás spojující koncové světlomety. Čtyři šestihranné koncovky výfuku po stranách zádě jsou chromované.

Karoserie je lakována červenou barvou, která ladí s tmavými prvky, převážně vyrobenými z polymerů zesílených karbonovými vlákny.

Celkové proporce pak zčásti připomínají BMW X6.

Interiér

Také vnitřek částečně připomíná Estoque a Aventador, a to především tvary palubní desky.

Využití zde našel kovaný kompozit, který se objevil už v Aventadoru J či studii Sesto Elemento. Ten je v případě Urusu použit například na středovém tunelu, tento lehký materiál je rovněž základem sedadel čalouněných kůží.

Vnitřek je velice minimalistický. Na volantu jsou pouze pádla dvouspojkové převodovky, ostatní ovladače (směrových světel či stěračů) jsou umístěny na centrální konzoli.

Před řidičem je umístěn programovatelný TFT displej. Na palubní desce se pak objevuje dotyková obrazovka, pomocí které je možné ovládat klimatizaci nebo navigaci. Další dotykovou obrazovku mají k dispozici pasažéři na zadních sedadlech.

Motor

Jaký motor pracuje pod kapotou, Lamborghini nezveřejnilo, cílem je však výkon 440 kW (600 k) a zároveň nízké emise CO2. S ohledem na toto zadání se spekuluje o tom, že by Urus mohl používat čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Ten je známý například z Audi S8 či Bentley Continental GT V8. Další možností je použití hybridního pohonu.

Síla motoru je posílána na všechna čtyři kola, a to pomocí dvouspojkové převodovky. Pohonem všech kol disponoval už nepřímý předchůdce auta – offroad LM002, poháněná všechna kola mají i současné modely Aventador a Gallardo.

Karoserie

Automobilka tvrdí, že Urus by mohl být mnohem lehčí než jeho potenciální konkurenti (například Maserati Kubang), kvůli čemuž je v konstrukci auta použito mnoho lehkých materiálů – převážně karbonová vlákna. Nízká hmotnost má jednak snižovat spotřebu paliva, jednak vylepší jízdní vlastnosti.

Výšku karoserie je možné nastavit, měnit polohu je pak možné u předního i zadního spoileru. Díky tomu má být vůz stabilnější ve vysokých rychlostech.

Automobil je čtyřmístný, podle Lamborghini také nabízí velkorysý prostor pro zavazadla posádky.

Urus má široce rozkročený postoj, na délku měří 4,99 metru, na výšku jen 1,66 m a na šířku pak 1,99 m.

Název

Lamborghini pro své vozy rádo používá označení odkazující na býka, kterého má ve znaku, a nejinak je tomu i v případě tohoto konceptu. Urus je totiž anglický výraz pro pratura, tedy předka tura domácího. Tento tvor v kohoutku měřil až 1,8 metru.

Název Urus měla automobilka registrovaný už několik let. Poprvé se o použití tohoto jména hovořilo už před premiérou Estoque. Loni se pak spekulovalo o tom, že Urus bude označení nového dvanáctiválcového Lamborghini, které se však nakonec jmenuje Aventador.

Budoucnost

Dá se říci, že Urus navazuje na studii Estoque. Ta v roce 2008 také ukazovala, jakým směrem se Lamborghini do budoucna vydá. Přesně vytyčený směr zatím automobilka stále nemá, je jistotou, že třetí modelová řada bude, její podoba je ale zatím stále nejistá.

Urus má ale k sériové výrobě jistě blíže než Estoque. Lamborghini má totiž možnou budoucnost Urusu naplánovanou detailněji než tu Estoque. I šéf automobilky Stephan Winkelmann o studii Urus prohlásil, že se jedná o velice konkrétní nápad pro budoucnost Lamborghini.

Automobilka vidí, že zájem o luxusní SUV roste. Nejvíce zákazníků by mělo pocházet z USA, Velké Británie, Číny, Ruska, Středního východu a Německa.

Ročně by dle plánů automobilky mohlo vzniknout až 3.000 Urusů. Otázkou je, kde by se vyráběly, továrna v Sant‘ Agatě totiž nemá dostatečnou kapacitu.

Anketa

Ohodnoťte design nového Lamborghini jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Poslechněte si zvuk Lamborghini Urus na Nürburgringu. Je to vůbec ještě Lambo? Poslechněte si zvuk Lamborghini Urus na Nürburgringu. Je to vůbec ještě Lambo?

Karoserie Lamborghini Urus je stále ještě maskovaná, o…

Lamborghini Urus s přeplňovaným osmiválcem nabídne 650 koní Lamborghini Urus s přeplňovaným osmiválcem nabídne 650 koní

Lamborghini si s premiérou sériové podoby modelu Urus…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…