Potvrzeno: kontroverzní SUV Bentley půjde do výroby
Kontroverzní vůz se samonosnou karoserií, který jsme viděli poprvé už v březnu, se představil konečně i Američanům, konkrétně od 16. do 19. srpna 2012 v kalifornském Monterey na slavném Pebble Beach Concours d'Elegance.
Při té příležitosti řekl regionální šéf Bentley Motors pro Spojené státy Rodney Moore: „Je to hotová věc!“ a dodal: „Zákazníci projevili o automobil zájem.“ Právě na tomto místě vždy americká pobočka britské luxusní značky přijímá objednávky na další modelový rok.
Přitom je to docela zajímavé, neboť v Ženevě sklidil koncept poměrně ostrou kritiku za své tvary. Američané ale mají zkrátka jiný vkus než Evropané. Produkční verze by se navíc oproti studii měla poměrně dost vzhledově změnit. I když je Bentley součástí koncernu Volkswagen, přece jen musí myslet na budoucnost a potřebuje prodávat.
V britském deníku The Sentinel se nedávno objevila zajímavá zpráva. Pokud se totiž výroba luxusního SUV skutečně rozběhne, automobilka zaručí zaměstnancům v Crewe zachování jejich pracovních míst na dalších 14 let. A to je v dnešní době jaksi velmi důležité. Jenže, zástupci Bentley Motors se k tomu dosud nijak oficiálně nevyjádřili.
Začátkem tohoto roku prozradil výkonný ředitel Wolfgang Dürheimer v rozhovoru pro Automotive News Europe, že pokud by bylo do produkce schváleno, mohlo by se nového SUV prodat mezi 3-5 tisíci kusů ročně. Což představuje vysoké číslo, vždyť za loňský rok činil odbyt značky Bentley celosvětově přesně 7.003 aut.
Výroba maximálně několika málo stovek kusů z časů, kdy byl Bentley pod křídly Rolls-Royce, je již dávnou minulostí. Díky kupé Continental GT překročila v roce 2003 hranici tisícovky vozů za rok, čísla z letopočtu 2006 hovoří o kulminaci, kdy vzniklo asi 9,2 tisíce exemplářů.
Dürheimera sice střídá 1. září ve funkci Wolfgang Schreiber, nelze ovšem předpokládat, že by se na schváleném projektu EXP 9 F ještě něco měnilo.