Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU musí víc podporovat elektromobilitu, aby mohla konkurovat Číně, uvádí studie

ČTK
Diskuze (75)

Evropská unie musí víc podporovat elektromobilitu, jinak evropští výrobci elektromobilů ztratí podíl na trhu ve prospěch Číny. Uvádí to zpráva neziskové společnosti Transport & Environment (T&E).

Zpráva T&E nazvaná "Od rozmachu k brzdě: zastavuje se přechod na e-mobilitu?" konstatuje, že se růst prodeje elektromobilů v unii zpomaluje. Plně elektrizovaná auta tvořila 11 procent prodeje v první polovině roku 2022, zatímco historické trendy naznačovaly, že by měl dosáhnout 13 procent.

Video se připravuje ...

Čínští výrobci automobilů včetně BYD a Great Wall Motor se mezitím snaží posílit přítomnost v EU a jejich elektromobily získaly nedávno vysoké hodnocení co do bezpečnosti. T&E odhaduje, že elektromobily vyrobené v Číně představovaly v první polovině letošního roku pět procent prodeje plně elektrických aut v EU a do roku 2025 by mohly mít na trhu 18procentní podíl.

EU v současné době jedná o balíčku návrhů v oblasti klimatu, který zahrnuje zákaz prodeje nových vozidel na fosilní paliva od roku 2035. Podle T&E by se EU měla tohoto cíle držet, postavit se proti jakýmkoli výjimkám pro syntetická paliva v automobilech, od roku 2025 odstranit systém měření emisí a využít fondy EU k urychlení rozšíření výroby elektromobilů.

"Neschopnost výrobců automobilů v EU zvýšit... nabídku by mohla vést k tomu, že dostupné modely budou nabízet zahraniční výrobci automobilů a získají velký podíl na masovém trhu v Evropě," uvádí zpráva. "Pokud EU nebude schopna účinně regulovat svůj vlastní trh, riskuje ztrátu své ekonomické suverenity v automobilovém průmyslu," uzavírá T&E.

ČTK
Diskuze (75)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
21. 10. 2022 11:18
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
http://zakony.centrum.cz/…l-5-paragraf-353

§ 353Nebezpečné vyhrožování
(1) Kdo jinému vyhrožuje usmrcením, těžkou újmou na zdraví nebo jinou těžkou újmou takovým způsobem, že to může vzbudit důvodnou obavu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.

(2) Odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1
a) jako člen organizované skupiny,

b) vůči dítěti nebo těhotné ženě,

c) se zbraní,

d) na svědkovi, znalci nebo tlumočníkovi v souvislosti s výkonem jejich povinnosti, nebo

e) na zdravotnickém pracovníkovi při výkonu zdravotnického zaměstnání nebo povolání směřujícího k záchraně života nebo ochraně zdraví nebo na jiném, který plnil svoji obdobnou povinnost při ochraně života, zdraví nebo majetku vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona.


Teš se lidský odpade, jelikož ste organizovaná skupina zelených fantiků, máš to za 3 roky - , nakup tepláky - z lapáku nevylezeš!!!
Avatar - Barrichello
21. 10. 2022 11:16
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
"80% zásob prvků, které nikoliv nadarmo mají ve svém názvu "vzácné", ovládá Čína - bud na svém území nebo v Africe"

Ing. Dana Drábová, časopis Vesmír, 25.5.2022

Je super být kompletně závislý na Číně, vid. Čínan už se těší :-)
Smůla co.
Avatar - Barrichello
21. 10. 2022 11:15
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
"80% zásob prvků, které nikoliv nadarmo mají ve svém názvu "vzácné", ovládá Čína - bud na svém území nebo v Africe"

Ing. Dana Drábová, časopis Vesmír, 25.5.2022

Pozdravují tě vědci, Trofime
Smůla co.
Avatar - Barrichello
21. 10. 2022 11:14
Avatar - .StenLi.
21. 10. 2022 10:00
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
Vidim ze mas hokej v terminologii :-) Pisem "v Nemecku sa uz predava viac EV ako spalovakov".

Stale si pleties pojem elektromobil - EV s bateriovy elektromobil - BEV a preto ti to nesedi.
Takze realita je taka ze ak ma auto v oficialnom oznaceni EV, ako skupiny BEV,PHEV,HEV, tak sa rataju do EV ;-)

Problem statisik hybridov spociva v nespravnom oznacovani a teda aj zaratavani do statistik mild-hybridov, co je technicky chybny nazov, kedze kazde EV a teda aj HEV, musi byt schopne cisto elektrickeho pohonu a to mild-hybridy (ani Karol) nie su, prakticky su to obycajne spalovaky s predimenzovanym starter/generatorom a mini baterkou, napr. niektore, nie vsetky BMW, VAG, Suzuki atd.. toto by som zakazal, iba zneuzivaju pomenovanie hybrid na marketing a nemaju ziadnu relevantnu usporu paliva. Naopak vsetky Toyota a Lexus hybridy su skutocne hybridy/HEV/Hybridne elektromobily a ako aj ostatne hybridy, nemaju mini baterku, ale na zaklade miliard najazdenych km presne vypocitanu najefektivnejiu kapacitu baterie aby pokryla rekuperacne potreby drvivej vacsiny jazd. Ak ty hybridy nepovazujes za hybridne elektromobily EV, ktore v meste jazdia vacsinou (50-80%) cisto na elektricku, to je tvoja neznalost a vsety statistiky ich spravne rataju do HEV. Ak

To co si sa snazil napisat tu: Elektormobily + PHEV cca 32,5%. a myslel si BEV + PHEV = 32,3% a to sa oznacuje PEV, plug-in EV, nabijatelne elektromobily.

Nie je to polopravda, je to cista pravda, lebo Tesla predala tolko aut v septembri. Produkcia v Giga Berlin sa navysuje kazdy tyzden a uz davnejsie dosiahli vyrobu 2000 kusov Modelu Y za tyzden, takze to bude skor o prerozdeleni vyroby medzi EU krajiny, kedze dopyt je vacsi ako vyroba.

Naopak, EU automobilky maju recept ako uspiet na BEV trhu, ci uz proti Tesle alebo CN autam a pisem ho v prvom prispevku: stavat fabriky na vyvoj a vyrobu baterii a zabezpecit si dopredu suroviny na ne. Problemom je ze to zacali robit prilis neskoro a kazda z nich to priznala.