Euro NCAP 2009: Kia Sorento – Pět hvězd letos i v roce 2010
Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009, absolvoval model Kia Sorento 2,2 diesel GLS (EX) s karoserií SUV o hmotnosti 1870 kg a v provedení s levostranným řízením.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s dojitým předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.
Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (pomocí tříbodového bezpečnostního pásu) sedačka Fair G 0/1 ISOFIX proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Fair G 0/1 ISOFIX upevněná pomocí úchytů ISOFIX.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Dvojité předepínače bezpečnostních pásů zajistily, že nedošlo ke kontaktu kolen s přístrojovou deskou, a že naměřené hodnoty sledovaných veličin byly nízké. Přesto se komisaři domnívají, že sloupek řízení a skříňka zapalování mohou být nebezpečné pro řidiče různých velikostních skupin.

Při bočním nárazu došlo ke ztrátě zlomku bodu v oblasti hrudníku. Při destruktivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku ohodnocena jako mezní na základě hodnot stlačení žeber. Naopak ochrana krční páteře při nárazech zezadu byla na úrovni dobrá.
| Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
| Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
| Ochrana dospělých | 13,3 | 83% | 8 | 100% | 6,5 | 81% | 3,5 | 88% | 31 | 87% |
Ochrana dětí
Na základě hodnot veličin zaznamenaných zkušebními figurínami, simulujícími děti ve věku 18 a 36 měsíců, získala Kia Sorento maximum bodů za ochranu obou dětí. Hlavy byly při bočním nárazu korektně ochráněné. Airbag spolujezdce lze deaktivovat za účelem přepravy dítěte v zádržném systému instalovaném proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je nedostatečná.
| Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
| Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Vozidlo | Celkem | |||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
| 18 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 5 | 38% | - | - |
| 36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | - | - | ||
| Ochrana dětí | - | 41 | 84% | |||||||
Ochrana chodců
Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty je nedostatečná. Většina zkušebních zón nárazníku poskytuje mezní ochranu, i když situace se zlepšuje směrem ke středu nárazníku. V místech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je nedostatečná ochrana. U dospělého chodce je situace dobrá uprostřed kapoty, ale směrem k okrajům je ochrana nedostatečná v důsledku tuhých částí karosérie pod kapotou.
| Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
| Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
| Ochrana chodců | 10,2 | 43% | 0 | 0% | 5,7 | 95% | 16 | 44% |
Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém je standardní výbavou všech verzí modelové řady Sorento. Stejně tak i připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.
| Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
| - | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
| - | body | % | body | % | body | % | body | % |
| Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 2 | 67% | 5 | 71% |
Celkový výsledek: 5 hvězd
Kia Sorento podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získala v celkovém hodnocení maximální počet 5 hvězd. Vynikající je ochrana dětí. Ochrana dospělých má svoje rezervy při všech typech nárazu (čelní, boční a kůl) kromě ochrany krční páteře, která je bezproblémová. Dále se dá zlepšit ochrana chodců, což ale u vozů této kategorie není překvapením.
| Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 31 | 87% | 41 | 84% | 16 | 44% | 5 | 71% | 76% |
| Počet hvězd | * * * * * | ||||||||
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
| Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 32 | 90% | 42 | 86% | 15 | 41% | 5 | 71% | 78% |
| Počet hvězd | * * * * * | ||||||||
Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.
| Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel |
| Euro NCAP Kia Sorento (2009) |




















