Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: Kia Sportage – Pět hvězd

Jan Blaha
Diskuze (3)
Z testů Euro NCAP si Kia Sportage zaslouženě odváží 5 hvězd, které by ale v roce 2012 neuhájila díky ochraně chodců.

Zlepšit by se mohla především ochrana pánve a hlavy dospělého chodce a ochrana hrudníku při nárazu na kůl.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model Kia Sportage se vznětovým agregátem o objemu 2,0 litru ve výbavě EX s karoserií SUV o hmotnosti 1625 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G0/1 ISOFIX, pro starší figurínu pak shodně autosedačka Fair G0/1 ISOFIX (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, posun A-sloupku naměřený po nárazu činil pouhé 2 mm. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Výrobce prokázal, že stejná míra ochrany je zaručena bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

crashtest kia euroncap crashtest kia euroncap

Při bočním nárazu je zaručena dobrá míra ochrany všech sledovaných oblastí těla a komisaři udělují maximum bodů.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku (hodnocená na základě míry stlačení žeber) mezní.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,194%8100%788%3,280%3393%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače, který je součástí příplatkové výbavy, a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu spolujezdcova airbagu je řidiči zprostředkována naprosto jasně. Je tedy zřejmé, zda je sedadlo spolujezdce bezpečné pro použití dětské autosedačky s orientací proti směru jízdy (airbag off), anebo zda je sedadlo bezpečné pro spolujezdce (airbag on).

Výrobce doporučuje v závislosti na způsobu uchycení (bezpečnostní pás nebo úchyt ISOFIX) různé zádržné systémy. Uživatelé by toto měli konfrontovat s návodem k obsluze.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,697%4100%2100%538%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá pouze v 2 ze 6 zón, ve zbylých oblastech je pouze mezní.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je převážně nedostačující, pouze ve dvou zónách je mezní.

V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana dobrá a mezní. Zcela dobrá je pouze jedna zkušební zóna.

Naproti tomu je ochrana hlavy dospělého chodce hodnocena převážně jako nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců11,648%1,220%4,982%1849%

Asistenční systémy

Kia Sportage je vybavena již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech sedadlech.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Kia Sportage podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení maximální počet hvězd. Ochrana dospělých i dětí je na velmi vysoké úrovni. Přesto by se mohla zlepšit například ochrana hrudníku při nárazu na kůl nebo ochrana pánve či hlavy dospělého chodce.

Současných 5 hvězd by v roce 2012 neobhájila kvůli ochraně chodců.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3393%4286%1849%686%82%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Jan Blaha
Diskuze (3)
Avatar - escorpion
27. 11. 2010 11:59
Re: Palce hore!
Nádherné auto, najmä v oranžovej je super :yes:
Predáva sa dobre a možno bude najpredávanejší model kia, podobne je to u hyundai, kde na SK je ix35 jednotkou (odkedy je na trhu), za ňou je i30.
27. 11. 2010 11:47
Palce hore!
Začína ich byť na cestách čoraz viac. Toto bude pre KIU jeden z kľúčových modelov. Držím palce, zaslúži si to! Veľmi vydarené auto! :yes:
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2010 08:29
sportage bude hitom
krasne auto, bezpecne s nadhernym dizajnom, v Ke uz ich je dost :yes:

len tak dalej mam z kie stale cim vacsiu radost :yes:

sportage je kral