Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
5 Fotogalerie

Euro NCAP 2010: VW Amarok – Čtyři hvězdy, slabší ochrana dětí

Z testů Euro NCAP si VW Amarok odváží pouze 4 hvězdy, které by v roce 2012 neuhájil. Potenciál pro zlepšení je zejména v ochraně chodců a dětí.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model VW Amarok se vznětovým agregátem o objemu 2,0 litru s karoserií pick-up o hmotnosti 1985 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy (kombinovaný airbag hrudník/hlava). Vůz byl vybaven připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů pouze na místě řidiče.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Bobsy G0 plus Isofix, pro starší figurínu pak autosedačka Bobsy G0/1 (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce prokázal, že stejná míra ochrany je zaručena bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

crashtest vw euroncap pickupcrashtest vw euroncap pickup | Zdroj: acz

Při bočním nárazu se podařilo získat maximum bodů.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku (hodnocená na základě míry stlačení žeber) mezní. Díky nereálnému přenosu sil (který by u skutečného člověka nemohl nastat) došlo k penalizaci, takže ve finále nebyly za oblast hrudníku uděleny vůbec žádné body.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila rovněž známku mezní.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%8100%675%2,870%3186%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní, i když vertikální zrychlení změřené na hrudníku bylo vyšší než doporučené hodnoty.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu airbagu spolujezdce není řidiči dostatečně zřetelně zprostředkována.

Varovná samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu není výstižná a navíc je i nevhodně umístěná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční8,571%4100%2100%323%--
36 měsíční867%4100%2100%--
Ochrana dětí-3264%

Ochrana chodců

Za ochranu nohou v oblasti nárazníku byl udělen maximální počet bodů.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je ale nedostačující se ziskem nula bodů.

V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana nedostatečná.

Ochrana hlavy dospělého chodce je převážně dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1146%00%6100%1747%

Asistenční systémy

VW Amarok je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: 4 hvězdy

VW Amarok podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení pouze 4 hvězdy, zejména kvůli oblasti ochrany dětí a oblasti asistenčních systémů.

Současné 4 hvězdy by v roce 2012 neobhájil kvůli ochraně chodců.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%3264%1747%457%71%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%