Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Ford Ranger – Pět hvězd pro pick-up poprvé

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nový Ranger se zapsal do historie nárazových testů Euro NCAP zlatým písmen. Jako první zástupce terénních pick-upů odjíždí s plným počtem hvězd.

Z testů Euro NCAP si nový Ford Ranger zaslouženě odnáší 5 hvězd. Pouhé 2 hvězdy předchozí generace Rangeru mohou být zapomenuty.

Nový pick-up získal vynikající hodnocení ve všech testech, jinak vynikající výkon kazí především ochrana krční páteře při nárazu ze zadu a absence omezovače rychlosti.

Testovaným vozem byl Ford Ranger 2.2 diesel, s karoserií čtyřdveřový pick-up s pohotovostní hmotností 2091 kg a s volantem vpravo.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Baby safe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Safefix (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Dodatečné testy prokázaly, že stejná míra ochrany je zaručena bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

Všechny části těla spolujezdce byly ochráněny dobře. Ochrana hrudníku řidiče byla přiměřená, ochrana všech ostatních částí těla byla dobrá.

Při bočním nárazu získal Ford Ranger maximální počet bodů za dobrou míru ochrany všech sledovaných oblastí těla.

Při těžším nárazu na sloup byla ochrana hrudníku přiměřená, ochrana ostatních částí těla dobrá.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) si vysloužila známku mezní.

crashtest ford euroncap pickup crashtest ford euroncap pickup

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,798%8100%7,796%2,973%3496%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny správně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Řidič má k dispozici informaci o stavu airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,688%4100%2100%16,692%--
36 měsíční11,394%4100%2100%17,396%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4286%

Ochrana chodců

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku je dobrá. Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je dobrá a v některých oblastech špatná.

Oblast možného nárazu dětské hlavy poskytuje dobrou ochranu, oblast možného nárazu hlavy dospělého poskytuje převážně dobrou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1979%467%6100%2981%

Asistenční systémy

Ford Ranger je již v základu vybaven elektronickým stabilizačním systémem i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Není však k dispozici omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ford Ranger podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP získal v celkovém hodnocení maximální počet hvězd. Ochrana dospělých i dětí je na velmi dobré úrovni. Zlepšit by se mohla například ochrana hrudníku při nárazu na sloup nebo bezpečnostní výbava vozu.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3496%4286%2981%571%88%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)