Euro NCAP 2011: Mercedes-Benz třídy M – Pět hvězd bez dalších poznámek
Mercedes-Benz třídy M si z letošních testů Euro NCAP odváží pět hvězd a stejný počet by získal i v roce 2012. V případě ochrany dětí splnil 75 % což je minimum pro plný počet hvězd v letošním i příštím roce. V oblasti ochrany chodců získal 60 %. Tento výsledek představuje minimum, které bude vyžadováno pro pět hvězd od příštího roku, zatímco letos stačilo 40 %.
Předmětem testu byl Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4MATIC s karoserií pětidvéřové SUV, s pohotovostní hmotností 2100 kg a s volantem vlevo.
Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech a omezovačem rychlosti.
Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí bezpečnostního pásu) autosedačka Britax Römer Baby Safe, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo Plus ISOFIX instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami prokázaly dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.
Mercedes Benz zaručuje stejnou míru ochrany bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.
crashtest mercedesbenz euroncap
Třída M získala maximální počet bodů za dobrou míru ochrany všech sledovaných oblastí těla při bočním nárazu.
Při nárazu na sloup byla ochrana hrudníku přiměřená, ochrana ostatních částí těla dobrá.
Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla dobrá.
Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,3 | 96% | 8 | 8% | 6,4 | 80% | 3,4 | 85% | 34 | 96% |
Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny správně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.
Na nebezpečí umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu zřetelně upozorňuje permanentní štítek.
Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 10,2 | 85% | 4 | 100% | 2 | 100% | 16,2 | 90% | - | - |
36 měsíční | 8,7 | 73% | 4 | 100% | 2 | 100% | 14,7 | 82% | - | - |
Vozidlo | - | 6 | 46% | |||||||
Ochrana dětí | - | 37 | 75% |
Ochrana chodců
Řada M je vybavena tzv. aktivní kapotou. Když senzory zachytí náraz do chodce, zvedne se kapota, aby se zvětšil odstup od tvrdých částí pod ní. Mercedes ukázal, že systém detekuje chodce různých postav a je schopen operovat při různých rychlostech. Vůz byl tedy testován včetně tohoto systému.
Oblast možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota dobrou ochranu.
Oblast možného nárazu dětské hlavy poskytuje kapota dobrou, mezní a špatnou ochranu.
Přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu ve všech svých částech.
Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 17,4 | 73% | 0 | 0% | 4 | 67% | 21 | 60% |
Asistenční systémy
Mercedes třídy M je již v základu vybaven elektronickým stabilizačním systémem i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.
Standardem je i omezovač rychlosti, který však nesplňuje požadavky Euro NCAP.
Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 3 | 100% | 6 | 86% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mercedes řady M získal v nárazových testech Euro NCAP v celkovém hodnocení maximální počet hvězd.
Zlepšit by bylo možné například ochranu hrudníku, ochranu chodců nebo bezpečnostní výbavu vozu.
Stejný hvězdný příděl by tento Mercedes získal i v roce 2012. V případě ochrany dětí splnil 75 % což je minimum pro plný počet hvězd v letošním i příštím roce. V oblasti ochrany chodců získal 60 %. Tento výsledek představuje minimum, které bude vyžadováno pro pět hvězd od příštího roku, zatímco letos stačilo 40 %.
Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34 | 96% | 37 | 75% | 21 | 60% | 6 | 86% | 84% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.
Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011) | |||||||||
2011 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% |