Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: VW Beetle – Pět hvězd pro brouka

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Prostor pro zlepšení bezpečnosti VW Beetle je, jako u většiny současných automobilů, v ochraně chodců.

Volkswagen Beetle při testech Euro NCAP předvedl vynikající výsledky v ochraně dospělých cestujících i dětí. Prostor pro zlepšení je jako u většiny současných automobilů v ochraně chodců.

Volkswagen Beetle v ochraně dospělých dosáhl 92 % a ochraně dětí 90 % bodového maxima. V kategorii ochrana chodců získal 53 %, což není nejhorší výsledek z pohledu letošních požadavků, ale v příštím roce by Beetla stál jednu hvězdu. V kategorii asistenční systémy dosáhl 86 % bodového maxima.

Předmětem testu byl VW Beetle 1.2 TFSI, s karoserií 3dveřový hatchback, s pohotovostní hmotností 1200 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Dále byl vůz vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a stabilizačním systémem.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Bobsy G0 S plus Isofix, pro starší figurínu byla použita sedačka Bobsy G1 S plus Isofix upevněná pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether, s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní.

Údaje zaznamenané zkušebními figurínami hlásily dobrou ochranu kolen i bérců řidiče. Sloupek řízení je však rizikem pro cestující jiných výšek a sedících v jiných polohách.

crashtest vw euroncap crashtest vw euroncap

V testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a Beetle získal maximální počet bodů. Při nárazu na sloup byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Ochrana krční páteře poskytovaná sedadlem a hlavovou opěrkou při nárazech zezadu (Whiplash) byla vyhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,389%8100%7,695%3,280%3392%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získal Beetle maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte. Pohyb hlavy dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní. Při bočním nárazu, byly obě figuríny dobře obklopeny sedačkou, což minimalizovalo pravděpodobnost úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky a řidič má dostatečný přehled o jeho stavu.

Na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte usazeného v sedačce proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu je v autě dostatečně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4490%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců převážně dobrou ochranu. Přední hrana kapoty však chrání ve všech oblastech špatně a nezískala žádné body.

Oblasti nárazu dětské hlavy na kapotu poskytují převážně dobrou ochranu.

V oblasti možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota převážně špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1563%00%467%1953%

Asistenční systémy

Elektronický systém kontroly stability je u VW Beetle součástí standardní výbavy.

Další součástí standardu jsou přípomínače pásů pro přední i zadní sedadla.

Volkswagen Beetle není k dispozici s omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Přestože Volkswagen Beetle poskytuje svým pasažérům vysokou míru ochrany, s ochranou chodců už to tak slavné není.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%4490%1953%686%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP VW Beetle (2011)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
6. 12. 2011 20:59
Re: Žiada sa dodať
Tak, tak. :yes: Možná se jedná o náhodu, ale nějak se mi to nezdá ;-)

Nicméně, co si budeme povídat, pontencionální kupec si bude všímat hlavně ochrany cestujících. Na druhou stranu naprosto chápu, proč EuroNCAP mění hodnocení tak, jak ho mění.
Avatar - gld
6. 12. 2011 16:52
Re: Žiada sa dodať
Tiež ma to napadlo..text som len preletel, zašili to dobre.
6. 12. 2011 16:39
Re: Žiada sa dodať
Nedostal. Je to uvedeno v textu. Líbí se mi, jak je to u všech aut uvedeno hned v nadpise, ale když jde o koncern, tak to není důležité >:D
Avatar - gld
6. 12. 2011 10:34
Žiada sa dodať
či by mal hviezdy aj budúci rok. Keď to už uvádzate pri ostatných modeloch.