Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Peugeot 208 – Pět hvězd, ale jen těsně

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 5. 2012 • 16:35
4
6
Nový Peugeot 208 sice získal plný počet hvězd, ale v případě ochrany chodců to bylo doslova s odřenýma ušima.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, do konce loňského roku vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Peugeot 208 v nabídce své značky nastupuje na místo modelové řady 207 a francouzská automobilka s hodlá zahájit novou v éru v historii svých malých modelů. Novinka se proto drží nového designového stylu a ve srovnání se svým předchůdcem má být mnohem agilnější.

Zároveň má být ovšem bezpečná, což platí především případě posádky ve voze. V případě chodců to již tak vynikající není, což nejlépe demonstruje 22 bodu a 61 % z testu jejich ochrany.

Předmětem testu byl Peugeot 208 1.4 diesel ve výbavě Active s karoserií pětidveřový hatchback s pohotovostní hmotností 1088 kg a volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Malý Peugeot poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest peugeot novemodely crashtest peugeot novemodely

Při testu bočního nárazu byla ochrana hrudníku přiměřená, ochrana ostatních částí těla dobrá. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku mezní.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,289%7,999%788%2,768%3288%

Ochrana dětí

Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy, avšak řidič nemá dostatečný přehled o jeho stavu a proto systém nezískal body. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1192%4100%2100%1794%--
36 měsíční10,588%4100%2100%16,592%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje chodcům v nejlepším případě mezní ochranu.

Kapota poskytuje převážně špatnou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytuje kapota převážně dobrou ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,552%3,558%6100%2261%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Peugeot 208 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Stejně tak je standardem i omezovač rychlosti.

TABLE CLASS="tb" BORDER="0" CELLSPACING="0">

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy

-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem

-body%body%body%body%

Asistenční systémy0,880%3100%267%683%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Peugeot 208 má ještě co vylepšovat především v ochraně chodců.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%3878%2261%683%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

208 je paradne auto
| 25. 5. 2012
Neviděl bych to tak bledě s těmi čtyřmi hvězdami - stačí se podívat na Octávii nebo Fábii - ty pokud vím mají po čtyřech hvězdách a jak se prodávají...
208 je paradne auto
| 25. 5. 2012
myslíš, že by se kvůli tomu ty auta hůř prodávaly. Dost silně pochybuju.
208 je paradne auto
| 24. 5. 2012
Tento pazout uz vyzera velmi elegantne a dospelo. Novy 301.
[odkaz]
208 je paradne auto
| 24. 5. 2012
V premavke je to oproti uvedeniu 207 trochu menej vyrazne, ale celkom milo vyzerajuce. Tu to jazdi prave v tej zvlastnej sedej (perletovej?) farbe, momentalne uz dva kusy.

Rozhodne som vsak rad, ze upustili od tych natiahnutych "oci". Uz som cakal, ze v novom modeli ich potiahnu od prednej masky az po sklo.
208 je paradne auto
| 24. 5. 2012
Dostat o jeden bod méně a Peugeot by měl hodně velký problém. 4 hvězdy by se v dnešní době těžko vysvětlovaly.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku