Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
4 Fotogalerie

Euro NCAP 2012: Peugeot 208 – Pět hvězd, ale jen těsně

Nový Peugeot 208 sice získal plný počet hvězd, ale v případě ochrany chodců to bylo doslova s odřenýma ušima.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, do konce loňského roku vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Peugeot 208 v nabídce své značky nastupuje na místo modelové řady 207 a francouzská automobilka s hodlá zahájit novou v éru v historii svých malých modelů. Novinka se proto drží nového designového stylu a ve srovnání se svým předchůdcem má být mnohem agilnější.

Zároveň má být ovšem bezpečná, což platí především případě posádky ve voze. V případě chodců to již tak vynikající není, což nejlépe demonstruje 22 bodu a 61 % z testu jejich ochrany.

Předmětem testu byl Peugeot 208 1.4 diesel ve výbavě Active s karoserií pětidveřový hatchback s pohotovostní hmotností 1088 kg a volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Malý Peugeot poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest peugeot novemodelycrashtest peugeot novemodely | Zdroj: acz

Při testu bočního nárazu byla ochrana hrudníku přiměřená, ochrana ostatních částí těla dobrá. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku mezní.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,289%7,999%788%2,768%3288%

Ochrana dětí

Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy, avšak řidič nemá dostatečný přehled o jeho stavu a proto systém nezískal body. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1192%4100%2100%1794%--
36 měsíční10,588%4100%2100%16,592%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje chodcům v nejlepším případě mezní ochranu.

Kapota poskytuje převážně špatnou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytuje kapota převážně dobrou ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,552%3,558%6100%2261%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Peugeot 208 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Stejně tak je standardem i omezovač rychlosti.

TABLE CLASS="tb" BORDER="0" CELLSPACING="0">

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy

-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem

-body%body%body%body%

Asistenční systémy0,880%3100%267%683%

 

Celkový výsledek: Pět hvězd

Peugeot 208 má ještě co vylepšovat především v ochraně chodců.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%3878%2261%683%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%