Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Ford Galaxy a S-Max – Pět hvězd pro sourozence

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 9. 2015 • 13:56
9
Zobrazit náhledy (9)
crashtest ford euroncap novemodely mpv video crashtest ford euroncap novemodely mpv video crashtest ford euroncap novemodely mpv video crashtest ford euroncap novemodely mpv video
Nová generace modelů Galaxy a S-Max byla v testech Euro NCAP zastoupena pouze prvním jmenovaným, ale dosažené výsledky jsou platné pro oba velkoprostorové zástupce Fordu.

Euro NCAP po důkladné prohlídce prohlásilo, že Ford S-Max by v testech dosáhl stejných, nebo nepatrně lepších výsledků než Ford Galaxy, a proto jsou výsledky bezpečnostních testů Galaxy aplikovatelné rovněž na S-Max.

Předmětem testu byl Ford Galaxy 2.0 TDCi s karosérií pětidvéřové MPV, výbavou Titanium a pohotovostní hmotností 1779 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní a boční hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18-měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe se základnou ISOFIX a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.

crashtest ford euroncap novemodely mpv video crashtest ford euroncap novemodely mpv video

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Všechny důležité části těla byly ochráněny dobře. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Ford dokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla ochrana všech důležitých částí těla dobrá, jen ochrana hrudníku byla vyhodnocena jako dostatečná pro řidiče a mezní pro cestující na zadních sedadlech.

Při testu bočního nárazu i bočního nárazu na sloup získal Ford Galaxy plný počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel včetně třetí řady ukazuje na špatnou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brzdění není standardním vybavením Fordu Galaxy a proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,77,616200%33,387%

Ochrana dětí

Ford získal maximální počet bodů za ochranu 18-měsíčního dítěte při čelním a bočním nárazu. Ochrana tříletého dítěte byla rovněž dobrá až na velkou tažnou sílu působící na krk dítěte, která byla vyhodnocena jako mezní.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit a to i v třetí řadě sedadel.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1211,771242,787%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců.

Ochrana pánevní oblasti chodců byla ve všech testovaných oblastech dobrá nebo dostatečná.

Kapota poskytuje ochranu dobrou nebo dostatečnou, špatnou pouze v oblasti čelního skla a A sloupků.

Systém autonomního brzdění rozpoznává kromě automobilů i chodce a cyklisty. Tuto schopnost však bude Euro NCAP hodnotit až v roce 2016.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,85,8628,679%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Fordu Galaxy je ESC, připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, který v případě potřeby auto vrátí do původní dráhy je součástí příplatkové výbavy, ale předpokládá se, že jím bude vybavena většina automobilů.

Dalším bezpečnostním systémem ve volitelné výbavě je omezovač rychlosti, který používá kameru k informování řidiče o povolené rychlosti a řidič tak může okamžitě změnit nastavení systému nebo může změna nastavení proběhnout automaticky.

Systém autonomního brždění je součástí volitelné výbavy, ale nepředpokládá se, že by jím bylo vybaveno větší množství prodaných vozů, proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,333109,371%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Velkoprostorový Ford Galaxy dosáhl velmi dobrých výsledků v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících. Tradičně jako u většiny současných vozů je nejvíce prostoru pro zdokonalení v oblasti ochrany chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3387%42,787%2979%971%84%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku