Euro NCAP 2015: Ford Galaxy a S-Max – Pět hvězd pro sourozence
Euro NCAP po důkladné prohlídce prohlásilo, že Ford S-Max by v testech dosáhl stejných, nebo nepatrně lepších výsledků než Ford Galaxy, a proto jsou výsledky bezpečnostních testů Galaxy aplikovatelné rovněž na S-Max.
Předmětem testu byl Ford Galaxy 2.0 TDCi s karosérií pětidvéřové MPV, výbavou Titanium a pohotovostní hmotností 1779 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní a boční hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro 18-měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe se základnou ISOFIX a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Všechny důležité části těla byly ochráněny dobře. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Ford dokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.
Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla ochrana všech důležitých částí těla dobrá, jen ochrana hrudníku byla vyhodnocena jako dostatečná pro řidiče a mezní pro cestující na zadních sedadlech.
Při testu bočního nárazu i bočního nárazu na sloup získal Ford Galaxy plný počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel včetně třetí řady ukazuje na špatnou ochranu při tomto druhu nárazu.
Systém autonomního brzdění není standardním vybavením Fordu Galaxy a proto nebyl hodnocen.
Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | body | % | ||
Ochrana dospělých | 7,7 | 7,6 | 16 | 2 | 0 | 0% | 33,3 | 87% |
Ochrana dětí
Ford získal maximální počet bodů za ochranu 18-měsíčního dítěte při čelním a bočním nárazu. Ochrana tříletého dítěte byla rovněž dobrá až na velkou tažnou sílu působící na krk dítěte, která byla vyhodnocena jako mezní.
Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.
Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit a to i v třetí řadě sedadel.
Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | 18měsíční dítě | 3leté dítě | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 12 | 11,7 | 7 | 12 | 42,7 | 87% |
Ochrana chodců
Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců.
Ochrana pánevní oblasti chodců byla ve všech testovaných oblastech dobrá nebo dostatečná.
Kapota poskytuje ochranu dobrou nebo dostatečnou, špatnou pouze v oblasti čelního skla a A sloupků.
Systém autonomního brzdění rozpoznává kromě automobilů i chodce a cyklisty. Tuto schopnost však bude Euro NCAP hodnotit až v roce 2016.
Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | |||||
Jednotky | body | body | body | body | % | ||||
Ochrana chodců | 16,8 | 5,8 | 6 | 28,6 | 79% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením Fordu Galaxy je ESC, připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.
Systém upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, který v případě potřeby auto vrátí do původní dráhy je součástí příplatkové výbavy, ale předpokládá se, že jím bude vybavena většina automobilů.
Dalším bezpečnostním systémem ve volitelné výbavě je omezovač rychlosti, který používá kameru k informování řidiče o povolené rychlosti a řidič tak může okamžitě změnit nastavení systému nebo může změna nastavení proběhnout automaticky.
Systém autonomního brždění je součástí volitelné výbavy, ale nepředpokládá se, že by jím bylo vybaveno větší množství prodaných vozů, proto nebyl hodnocen.
Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 2,3 | 3 | 3 | 1 | 0 | 9,3 | 71% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Velkoprostorový Ford Galaxy dosáhl velmi dobrých výsledků v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících. Tradičně jako u většiny současných vozů je nejvíce prostoru pro zdokonalení v oblasti ochrany chodců.
Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 33 | 87% | 42,7 | 87% | 29 | 79% | 9 | 71% | 84% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015) | |||||||||
2015 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |