Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Kia Sportage – Pět hvězd pro čtvrtou generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Kia Sportage ve své nejnovější podobě navázala na svého předchůdce. Ve srovnání s ním se ovšem výrazně zlepšila v ochranně chodců.

Kia Sportage ve své čtvrté generaci nabízí dobrou ochranu dospělým i dětským cestujícím a oproti třetí generaci testované v roce 2010 přinesla zlepšení v ochranně chodců, i když zde je stále co zlepšovat.

Předmětem testu byla Kia Sportage 1.7 CRDi GL, s karosérií pětidvéřové SUV a pohotovostní hmotností 1425 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18-měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe a ISOFIX bází a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.

crashtest kia euroncap novemodely video crashtest kia euroncap novemodely video

Ochrana dospělých

Sportage získala v testu částečného čelního nárazu maximální počet bodů. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce a Kia dokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče a cestujících na zadních sedadlech dobrá s výjimkou hrudníku, jehož ochrana byla o zlomek bodu jen dostatečná.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximální počet bodů. Dobrá byla ochrana i při bočním nárazu na sloup

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), zatímco geometrie zadních sedadel ukazuje na mezní ochranu při tomto druhu nárazu. Systém autonomního brzdění, který by v nižších rychlostech, běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází, pomohl zmírnit jejich následky, nebyl hodnocen, protože není standardním vybavením vozu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých87,9162,300%34,290%

Ochrana dětí

Kia získala při dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 18-měsíčního dítěte. Pohyb dopředu tříleté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, body byly sraženy jen za působení velkého tahu na oblast krku.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí121071241,083%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců. Ochrana pánevní oblasti chodců byla vyhodnocena jako převážně dobrá, místy špatná.

Kapota poskytuje ochranu převážně dobrou nebo dostatečnou, v oblasti kolem čelního skla a A sloupků špatnou.

Příplatkový systém autonomního brzdění rozeznává jak auta, tak chodce, hodnocení tohoto systému však bude obsahem testů Euro NCAP až v roce 2016.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců144,25,924,066%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Kia Sportage je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.

Omezovač rychlosti je za příplatek, ale předpokládá se prodej v dostatečném množství aut, aby splnil požadavky Euro NCAP. Systém kombinuje data z digitálních map a kamery na čelním skle a zprostředkovává řidiči informace o rychlostních omezeních.

Systém varování před vyjetím z jízdního pruhu je součástí příplatkové výbavy a byl zahrnut do hodnocení.

Systém autonomního brzdění je také za příplatek, ale nepředpokládá se u něj prodej dostatečný pro zahrnutí do hodnocení.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,333109,371%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Kia Sportage ve své čtvrté generaci absolvovala testy Euro NCAP s velmi dobrými výsledky především v oblasti ochrany dospělých i dětských cestujících. Dobrých výsledků dosáhl tento model i v kategorii asistenčních systémů. Nejvíce prostoru pro zlepšení je tradičně v oblasti ochrany chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3490%4183%2466%971%82%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - speedfred
4. 12. 2015 19:11
Re: premiovy vysledok
Dokonalá ani náhodou,ale povedzme slušná.
Re: nabouraná
Vítej zamindrákovaný primitive. >:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
4. 12. 2015 16:28
premiovy vysledok
klobuk dole .... :yes: dokonala masinka :yes:
4. 12. 2015 16:20
Re: nabouraná
Prvni, co me napadlo >:-[] :yes:
Avatar - bystron
4. 12. 2015 16:16
Re: nabouraná
nabouraná aj víc odpovídá jejímu charakteru >:D