Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 9. 2018
7
4
Zobrazit náhledy (7)
Euro NCAP 2018: Audi A6 Euro NCAP 2018: Audi A6
Audi A6 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP předvedlo, že nabízí kvalitní aktivní i pasivní bezpečnost.

Audi A6 zamířilo do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 1998 a tehdy v nich získalo tři hvězdy za ochranu dospělých cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. V letech 2004 a 2011 se pak již mohlo pochlubit plným počtem pěti hvězd, což platí i pro jeho nejnovější generaci.

Předmětem testu bylo Audi 40 TDI Sportline se čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1682 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou pravé holeně obou figurín a hrudníku řidiče, kde byla ochrana dostačující.

crashtest audi euroncap video vyssistredni crashtest audi euroncap video vyssistredni

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla ochrana vyhodnocena jako dostatečná.

Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,37,515,21,63,935,593%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí14,9871241,985%

Ochrana chodců

Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.

Ochrana pánve je smíšená, což znamená, že v závislosti na místě nárazu může být dobrá až nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců193,6610,338,981%

Asistenční systémy

Audi A6 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,332,82,99,976%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi A6 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3693%41,985%3981%9,976%86%
Počet hvězd*****

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Audi
| 5. 10. 2018
Bezpečnost na prvním místě, pěkná práce.
Avatar - eLzyx
Ten side pole
| 20. 9. 2018
ale musíš narazit do toho stromu předdefinovaným způsobem. Narazit do něj v oblasti před zadním kolem, tak dobře by to nedopadlo ...
Ten side pole
| 19. 9. 2018
Tak až se někdy v autě roztočíš a omotáš kolem stromu nebo kandelábru budeš rád, že i z téhle strany je to auto bezpečné
;-)
Ten side pole
| 19. 9. 2018
test je kravina - řekněte mi, kolikrát se stane, že to auto vezme bokem o strom. To spíš předkem, ne?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku