Euro NCAP 2018: Audi Q3 – Pět hvězd i pro druhou generaci
Audi Q3 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP předvedlo, že nabízí kvalitní aktivní i pasivní bezpečnost.
Audi Q3 zamířilo do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 2011 a tehdy v nich získalo plný počet hvězd. Nová generace tohoto modelu nyní výsledky svého předchůdce opakuje a přidává výrazné zlepšení v oblasti ochrany chodců.
Předmětem testu bylo Audi Q3 2.0 TDI quattro s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1646 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
crashtest audi euroncap novemodely video crossover |
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla ochrana vyhodnocena jako dostatečná.
Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a Audi Q3 získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,9 | 7,7 | 16 | 1,7 | 4 | 36,2 | 95% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou hrudníku a krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana dětí | 15,5 | 8 | 7 | 12 | 42,5 | 86% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.
Ochrana pánve je smíšená, což znamená, že v závislosti na místě nárazu může být dobrá až nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 15,8 | 4,8 | 6 | 10,1 | 36,7 | 76% |
Asistenční systémy
Audi Q3 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 4 | 2,9 | 11,1 | 85% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Audi Q3 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 36 | 95% | 42,5 | 86% | 37 | 76% | 11,1 | 85% | 87% |
Počet hvězd | ***** |