Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Hyundai Santa Fe – Pět hvězd pro čtvrtou generaci

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 12. 2018
52
9
Zobrazit náhledy (52)
Euro NCAP 2018: Hyundai Santa Fe Euro NCAP 2018: Hyundai Santa Fe Euro NCAP 2018: Hyundai Santa Fe Euro NCAP 2018: Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe ve své nejnovější generaci dosáhlo v testech organizace Euro NCAP na plný počet pěti hvězd bez výraznější problémů.

Hyundai Santa Fe patří již k ostříleným účastníkům nárazových testů organizace Euro NCAP. Poprvé se jich toto SUV účastnilo v roce 2002, kdy získalo čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících a jednu za ochranu chodců. V roce 2006 byl výsledkem v ochraně dospělých cestujících stejný a doplňovala jej trojice hvězd za ochranu dětských cestujících. V roce 2012 pak získal tento model plný počet pěti hvězd a letos rovněž.

Předmětem testu bylo Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1950 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá až na hrudník, kde byla dostačující. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou jeho levé holeně, kde byla dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou krku spolujezdce, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako dostačující.

crashtest hyundai euroncap novemodely video crashtest hyundai euroncap novemodely video

Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a dostačující, ale boční airbag se zachytil za obložení C sloupku a nerozvinul se zcela správně. Automobilka Hyundai tuto skutečnosti prozkoumala a pozměnila konstrukci kolem tohoto airbagu, aby se problém neopakoval. V případě již vyrobených a zákazníkům dodaných vozů se má tato úprava provádět u automobilů s panoramatickou střechou v rámci svolávací akce.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,97,814,81,3435,994%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou jejich krků, kdy u staršího dítěte byla mezní a u mladšího dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,2881243,288%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou a dostačující ochranu. Tradiční problematickou oblast s nedostačující ochranou představuje okolí A sloupků.

Ochrana pánve je dobrá a pouze v rozích karoserie je mezní. Nohám chodců je v celé šířce nárazníku poskytována převážně dostačující ochrana.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,155,36,832,267%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění fungoval dobře při rychlostech typických pro městský i dálniční provoz. Hodnocení tohoto systému v souvislosti s chodci a cyklisty je dostačující, resp. mezní.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení při řešení krizových situací.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,32,93,32,59,976%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Hyundai Santa Fe dosáhlo slušných výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategoriích asistenčních systémů a ochranně chodců.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3694%43,288%3267%9,976%84%
Počet hvězd*****

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

4. generace
Filalák
| 10. 12. 2018
hezky je to santa fe a za ty 4. generace se jim povedlo udelat hodne solidni auto, to co korejci dokazali za 10 let malokdo dokazal, uvidime kde budou za dalsich 10 let
Avatar - Katikakus
papirovy drak
Katikakus
| 7. 12. 2018
Tento odkaz tvrdi neco jineho:
[odkaz]
Avatar - bystron
papirovy drak
bystron
| 7. 12. 2018
Hiunday je jak lepenková krabice v dešti. >:-[] 8-s A ten název, Svatý Fén >:D Ale ano, pro socky je to dobrý :-!
Avatar - Blue Sun
No
Blue Sun
| 7. 12. 2018
a dejme si pak do srovnání Pandu nebo Wranglera, kde byly figuríny tak krásně všebarevné, až do červené...
papirovy drak
Steel
| 7. 12. 2018
Moj krásny chlapec :-) ty byť tak chytrá bytost. Ty určitě víš jak se dělají testy NCAP a taky i jak pevný je papírový drak >:D
Nechci vyzdvihovat značku ... no Hyundai je v oceli skutečným odborníkem, vlastní ocelárny kde dělá za tepla a i za studena válcovanou ocel, obzvláště jejich vysokopevnostní ocel je co do světové kvality bezkonkurenční.
Proto to auto vypadá zmačkaně, no ochranní klec Hyundai-e posádku dobře ochránila.
Předpokládám že vrchní plechy jsou asi nic moc no skelet jako takový svůj účel splnil.

Hold ty zlaté časy hrubých, těžkých plechových dveří, blatníku atd jsou dávno minule.

FYI.

[odkaz]
+
[odkaz]

Velice se těším když příště do diskuse napíšeš něco hezky smysluplného, rád s tebou budu vést konstruktivní debatu.
Už teď se těším.