Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Mazda 6 – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu dětí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mazda 6 i ve své nejnovější podobě předvedla velmi dobrou ochranu dětských cestujících a získala v testech Euro NCAP pět hvězd, ale i přesto má jistý prostor pro zlepšení v ochraně dospělých cestujících i asistenčních systémech.

Mazda 6 se ve své aktuální generaci testů organizace Euro NCAP zúčastnila v roce 2013 a získala plný počet pěti hvězd. Tento výsledek nyní ve své modernizované podobě zopakovala a zároveň si vylepšila hodnocení ochrany dospělých i dětských cestujících.

crashtest mazda euroncap novemodely video strednitrida crashtest mazda euroncap novemodely video strednitrida

Předmětem testu byla Mazda 6 2.2 Sky-D s karoserií kombi a pohotovostní hmotností 1577 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla dobrá ochrana hlavy a nohou, dostačující ochrana hrudníku a nedostačující ochrana pánve, protože figurína klouzala pod bezpečnostním pásem vedeným přes její břicho.

Maximální počet bodů získala Mazda 6 za boční náraz i za náročnější boční náraz na sloup.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,56,8161,8436,195%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí16891245,091%

Ochrana chodců

Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranou ochranu s výjimkou několika míst, kde byla ochrana hodnocena jako dostačující. Tradiční problematickou oblast se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.

Ochrana pánve chodců při nárazu byla hodnocena jako převážně nedostačující a naopak nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců20164,831,966%

Asistenční systémy

Standardní systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával chodce, ale nereagoval na cyklisty.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,42,522,69,573%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mazda 6 i přes jisté nedostatky v podobě podklouznutí pánve figuríny na zadním sedadle a systému nouzového brzdění nereagujícího na cyklisty vychází z testů Euro NCAP s plným počtem pěti hvězd.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3695%4591%3266%9,573%84%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)