Euro NCAP 2018: Mazda 6 – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu dětí
Mazda 6 se ve své aktuální generaci testů organizace Euro NCAP zúčastnila v roce 2013 a získala plný počet pěti hvězd. Tento výsledek nyní ve své modernizované podobě zopakovala a zároveň si vylepšila hodnocení ochrany dospělých i dětských cestujících.
crashtest mazda euroncap novemodely video strednitrida |
Předmětem testu byla Mazda 6 2.2 Sky-D s karoserií kombi a pohotovostní hmotností 1577 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla dobrá ochrana hlavy a nohou, dostačující ochrana hrudníku a nedostačující ochrana pánve, protože figurína klouzala pod bezpečnostním pásem vedeným přes její břicho.
Maximální počet bodů získala Mazda 6 za boční náraz i za náročnější boční náraz na sloup.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,5 | 6,8 | 16 | 1,8 | 4 | 36,1 | 95% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 9 | 12 | 45,0 | 91% |
Ochrana chodců
Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranou ochranu s výjimkou několika míst, kde byla ochrana hodnocena jako dostačující. Tradiční problematickou oblast se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.
Ochrana pánve chodců při nárazu byla hodnocena jako převážně nedostačující a naopak nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana chodců | 20 | 1 | 6 | 4,8 | 31,9 | 66% |
Asistenční systémy
Standardní systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával chodce, ale nereagoval na cyklisty.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 2,4 | 2,5 | 2 | 2,6 | 9,5 | 73% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mazda 6 i přes jisté nedostatky v podobě podklouznutí pánve figuríny na zadním sedadle a systému nouzového brzdění nereagujícího na cyklisty vychází z testů Euro NCAP s plným počtem pěti hvězd.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 36 | 95% | 45 | 91% | 32 | 66% | 9,5 | 73% | 84% |
Počet hvězd | ***** |