Euro NCAP 2018: Volvo XC40 - Malý individualista ctí tradice své značky
Volvo XC40 svými výsledky v testech Euro NCAP navazuje na všechny předchozí modely své značky. Poprvé zamířilo Volvo do nárazových testů Euro NCAP v roce 1997, kdy se jednalo o model S40, který získal čtyři hvězdy. Toto hodnocení měly do roku 2001 ještě další tři švédské sedany a od roku 2003 nemělo žádné Volvo méně než pět hvězd.
Předmětem testu bylo Volvo XC40 D4 AWD Momentum s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1680 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou holeně spolujezdce, kde byla ochrana dostačující.
crashtest volvo euroncap novemodely video crossover
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, což platí i pro spolujezdce na zadním sedadle s výjimkou jeho hrudníku, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako mezní.
Za boční náraz i náraz bokem na sloup získalo Volvo XC40 maximální počet bodů.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 8 | 7,4 | 16 | 1,8 | 4 | 37,2 | 97% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.
Ochrana pánve je dobrá c místech, kde je maska chladiče, ale špatná u hlavních světlometů. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana chodců | 17,1 | 3,1 | 6 | 8,3 | 34,5 | 71% |
Asistenční systémy
Volvo XC40 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení. V krizových situacích pak umí zasáhnout do řízení i poměrně agresivně.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2,7 | 10,0 | 76% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Volvo XC40 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 97% | 43 | 87% | 35 | 71% | 10,0 | 76% | 86% |
Počet hvězd | ***** |