Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Audi Q8 – Pět hvězd pro luxusní SUV-kupé

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 12. 2019 • 18:49
9
3
Zobrazit náhledy (9)
Euro NCAP 2019: Audi Q8 Euro NCAP 2019: Audi Q8 Euro NCAP 2019: Audi Q8 Euro NCAP 2019: Audi Q8

Audi Q8 se testů organizace Euro NCAP účastnilo jen částečně a některé z výsledků převzalo od spřízněného modelu Q7.

Audi Q8 podle materiálů organizace Euro NCAP sdílí velkou část své konstrukce a prvků bezpečnostní výbavy s modernizovaným modelem Q7. Výsledky některých testů byly proto převzaty od staršího příbuzného z jeho hodnocení za rok 2019 a byly provedeny jen některé zkoušky, související s odlišnostmi mezi Q8 a Q7. Mezi nově prováděné patří například boční nárazové testy.

Předmětem testu bylo Audi Q8 50 TDI quattro s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2220 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž byla hodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Audi Q8

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá a dostačující, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku mezní a ostatních částí těla dobrá.

Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá a dostačující.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 6,7 7,3 15,6 1,7 4 35,3 93%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Audi Q8 získalo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 16 8 7 12 43,0 87%

Ochrana chodců

Audi Q8 nebylo v testech organizace Euro NCAP na rozdíl od sesterského modelu Q7 vybaveno aktivní kapotou motoru a všechny nárazové testy pro kategorii ochrana chodců byly tedy pro tento model provedeny zvlášť. Kapota motoru modelu Q7 poskytuje ve svém středu převážně dobrou a dostačující ochranu, která se směrem k přední a bočním hranám mění v mezní až slabou ochranu.

Ochrana pánve je převážně slabá a nedostačující. Nohy chodců jsou v téměř celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 16,9 1,8 5,9 9,9 34,5 71%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 3 2,8 2,5 9,5 73%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi Q8 podobně jako modernizovaný model Q7 poskytuje velmi dobrou ochranu dětským cestujícím a slušnou ochranu dospělým cestujícím, i když v jejich případě má jistý prostor pro zlepšení. Podobně je na tom i v případě ochrany chodců.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 35 93% 43 87% 35 71% 9,5 73% 83%
Počet hvězd * * * * *

video

Zdroj: Euro NCAP

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
23. 12. 2019 15:05
Re: Crasch
Tak ono se počítá s tím, že ve většině případech, kdy dojde k nehodě, ještě řidič stihne malinko zareagovat a i na moment dupne na brzdu.

Na druhou stranu, o tom, že tohle hvězdičkování nemá s bezpečností mnoho společnýho, nemá smysl ani psát.
23. 12. 2019 11:53
Crasch
Takový auto a testovaný pouze v 64 kmh.. To je ostuda,... A že se neudělá test když tahle dvoutunovka narazí čelně do tunoveho auta... To by pak tohle "bezpečné" auto bylo dobré pro posádku ale nebezpečné pro jiné účastníky provozu... Celé tyto testy jsou úplně o ničem...
23. 12. 2019 11:03
Nechápu
Nechápu jak může dostat 93 procent za ochranu dospělých když mají oranžové hrudníky

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku