Euro NCAP 2019: Ford Explorer – Pět hvězd s lehkým zaváháním

Euro NCAP 2019: Ford Explorer
Euro NCAP 2019: Ford Explorer
Euro NCAP 2019: Ford Explorer
Euro NCAP 2019: Ford Explorer
9 Fotogalerie
Diskuze (1)

Ford Explorer jako typický zástupce severoamerických SUV získal v testech organizace Euro NCAP plný počet pěti hvězd i přes několik nedostatků v ochraně dospělých cestujících a chodců.  

Ford uvedl první generaci modelu Explorer v březnu roku 1990 jako zástupce modelového roku 1991 a stvořil tak jeden ze svých nejúspěšnějších modelů, který si prakticky od svého uvedení na trh do dnešních dnů udržuje pozici nejlépe prodávaného SUV na severoamerickém trhu.

V pořadí šestá generace, která měla premiéru v rámci autosalonu v Detroitu v lednu 2019, se nyní vrací na evropské na trhy, na nichž Ford Explorer figuroval a to včetně českého, ve své druhé generaci z let 1995 až 2003. Testů Euro NCAP se tento model účastnil poprvé ve své historii a hned napoprvé získal plný počet hvězd.

Předmětem testu byl Ford Explorer Plug-In Hybrid s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2518 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag předního spolujezdce, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla podle hodnot odečtených z figurín dobrá nebo dostačující. Kontrola interiéru po nárazu však odhalila poškození palubní desky, které může představovat nebezpečí pro kolena a stehenní kosti cestujících různých velikostí a sedící v různých polohách. S ohledem na tuto skutečnost, bylo skóre pro tuto oblast těla penalizováno a ochrana byla hodnocena jako marginální.

Euro NCAP 2019: Ford ExplorerEuro NCAP 2019: Ford Explorer | Zdroj: Euro NCAP

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá, s výjimkou hrudníků obou figurín, kdy v případě řidiče byla hodnocena jako dostačující a u spolujezdce jako mezní.  

Za boční náraz získal Ford Explorer maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče mezní a všech ostatních částí jeho těla dobrá.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých6,27,614,21,63,733,287%   

Ochrana dětí

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Ford Explorer získal v těchto testech maximální počet bodů.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí168810,242,286%

Ochrana chodců

 

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a přední hrany kapoty motoru, kde je ochrana nedostačující.

Hodnocení ochrany, kterou poskytuje Ford Explorer nohám chodců je dobré a dostačující. Ochrana pánve je dobrá s výjimkou rohů přídě nad hlavními světlomety, kde je nedostačující.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,72,85,57,429,461%

Asistenční systémy

 

Ford Explorer má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz úspěšně rozpoznával okolní provoz včetně chodců i cyklistů a byl schopen zabránit srážce nebo zmírnit její následky snížením rychlosti.  

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,72,52,52,310,076%

Celkový výsledek: Pět hvězd

 

Ford Explorer představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, i když je zde s ohledem zmíněné nedostatky v oblasti palubní desky a ochraně chodců jistý prostor pro zdokonalení.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3387%42,286%2961%10,076%79%
Počet hvězd* * * * *

 

Video placeholder
Euro NCAP 2019: Ford Explorer – Pět hvězd s lehkým zaváháním • Zdroj: Euro NCAP, YouTube

Zdroj: Euro NCAP

Vstoupit do diskuze (1)