Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Ford Explorer – Pět hvězd s lehkým zaváháním

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Ford Explorer jako typický zástupce severoamerických SUV získal v testech organizace Euro NCAP plný počet pěti hvězd i přes několik nedostatků v ochraně dospělých cestujících a chodců.  

Ford uvedl první generaci modelu Explorer v březnu roku 1990 jako zástupce modelového roku 1991 a stvořil tak jeden ze svých nejúspěšnějších modelů, který si prakticky od svého uvedení na trh do dnešních dnů udržuje pozici nejlépe prodávaného SUV na severoamerickém trhu.

V pořadí šestá generace, která měla premiéru v rámci autosalonu v Detroitu v lednu 2019, se nyní vrací na evropské na trhy, na nichž Ford Explorer figuroval a to včetně českého, ve své druhé generaci z let 1995 až 2003. Testů Euro NCAP se tento model účastnil poprvé ve své historii a hned napoprvé získal plný počet hvězd.

Předmětem testu byl Ford Explorer Plug-In Hybrid s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2518 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag předního spolujezdce, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla podle hodnot odečtených z figurín dobrá nebo dostačující. Kontrola interiéru po nárazu však odhalila poškození palubní desky, které může představovat nebezpečí pro kolena a stehenní kosti cestujících různých velikostí a sedící v různých polohách. S ohledem na tuto skutečnost, bylo skóre pro tuto oblast těla penalizováno a ochrana byla hodnocena jako marginální.

Euro NCAP 2019: Ford Explorer Euro NCAP 2019: Ford Explorer

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá, s výjimkou hrudníků obou figurín, kdy v případě řidiče byla hodnocena jako dostačující a u spolujezdce jako mezní.  

Za boční náraz získal Ford Explorer maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče mezní a všech ostatních částí jeho těla dobrá.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 6,2 7,6 14,2 1,6 3,7 33,2 87%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Ford Explorer získal v těchto testech maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 16 8 8 10,2 42,2 86%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a přední hrany kapoty motoru, kde je ochrana nedostačující.

Hodnocení ochrany, kterou poskytuje Ford Explorer nohám chodců je dobré a dostačující. Ochrana pánve je dobrá s výjimkou rohů přídě nad hlavními světlomety, kde je nedostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 13,7 2,8 5,5 7,4 29,4 61%

Asistenční systémy

Ford Explorer má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz úspěšně rozpoznával okolní provoz včetně chodců i cyklistů a byl schopen zabránit srážce nebo zmírnit její následky snížením rychlosti.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,7 2,5 2,5 2,3 10,0 76%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ford Explorer představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, i když je zde s ohledem zmíněné nedostatky v oblasti palubní desky a ochraně chodců jistý prostor pro zdokonalení.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 33 87% 42,2 86% 29 61% 10,0 76% 79%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme