Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Ford Focus – Pět hvězd pro čtvrtou generaci i podruhé

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Ford Focus se ve své nové generaci zúčastnil nárazových testů organizace Euro NCAP již podruhé a cílem bylo další zlepšení hodnocení v oblasti ochrany cestujících na předních sedadlech.

Ford Focus se testů Euro NCAP účastnil poprvé v roce 1999 a podle tehdejšího hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu svých cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. V letech 2004 a 2012 se již mohl pochlubit plným počtem hvězd.

Pět hvězd získal Ford Focus v testech organizace Euro NCAP ve své nejnovější generaci již v létě roku 2018, ale automobilka přepracovala jeho přední sedadla s cílem zlepšení ochrany krční páteře. Ford Focus tedy zamířil do testů Euro NCAP i letos a po provedených úpravách získal ještě lepší hodnocení v kategorii ochrana dospělých cestujících.   

Předmětem testu byl Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1312 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá, s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž je uvedena dostačující ochrana.  

Euro NCAP 2019: Ford Focus Euro NCAP 2019: Ford Focus

Za boční náraz získal Ford Focus maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a všech ostatních částí jeho těla dobrá.  

Ford Focus se v letošním roce účastnil testů organizace Euro NCAP s přepracovanou konstrukcí předních sedadel a opěrek hlav. Podle nových testů tato sedadla poskytují dobrou ochranu před poraněním krční páteře v případě nárazu zezadu.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,7 7,5 15,9 1,6 4 36,6 96%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 16 8 7 12 43,0 87%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 15,9 5,8 6 7,1 34,8 72%

Asistenční systémy

Ford Focus má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,5 2,5 2,3 2,6 9,9 75%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ford Focus představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP i v roce 2019 bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy a přepracovaná přední sedadla zajistila ještě lepší hodnocení.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 96% 43 87% 35 72% 9,9 75% 85%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme