Euro NCAP 2019: Ford Focus – Pět hvězd pro čtvrtou generaci i podruhé
Ford Focus se ve své nové generaci zúčastnil nárazových testů organizace Euro NCAP již podruhé a cílem bylo další zlepšení hodnocení v oblasti ochrany cestujících na předních sedadlech.
Ford Focus se testů Euro NCAP účastnil poprvé v roce 1999 a podle tehdejšího hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu svých cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. V letech 2004 a 2012 se již mohl pochlubit plným počtem hvězd.
Pět hvězd získal Ford Focus v testech organizace Euro NCAP ve své nejnovější generaci již v létě roku 2018, ale automobilka přepracovala jeho přední sedadla s cílem zlepšení ochrany krční páteře. Ford Focus tedy zamířil do testů Euro NCAP i letos a po provedených úpravách získal ještě lepší hodnocení v kategorii ochrana dospělých cestujících.
Předmětem testu byl Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1312 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá, s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž je uvedena dostačující ochrana.
Za boční náraz získal Ford Focus maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a všech ostatních částí jeho těla dobrá.
Ford Focus se v letošním roce účastnil testů organizace Euro NCAP s přepracovanou konstrukcí předních sedadel a opěrek hlav. Podle nových testů tato sedadla poskytují dobrou ochranu před poraněním krční páteře v případě nárazu zezadu.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,7 | 7,5 | 15,9 | 1,6 | 4 | 36,6 | 96% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 15,9 | 5,8 | 6 | 7,1 | 34,8 | 72% |
Asistenční systémy
Ford Focus má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2,6 | 9,9 | 75% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Ford Focus představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP i v roce 2019 bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy a přepracovaná přední sedadla zajistila ještě lepší hodnocení.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 96% | 43 | 87% | 35 | 72% | 9,9 | 75% | 85% |
Počet hvězd | * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP