Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Honda CR-V – Pět hvězd s malým zaváháním

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Honda CR-V ve své páté generaci získala plný počet hvězd, ale má jistý prostor pro zlepšení v ochraně chodců i dětských cestujících.

Honda CR-V patří k tradičním účastníkům testů organizace Euro NCAP. V letech 2002 a 2007 získala druhá a třetí generace podle tehdejšího systému hodnocení čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících. V roce 2013 pak čtvrtá generace modelu CR-V odjížděla s pětihvězdičkovým hodnocením a tento výsledek s lepším bodovým skóre nyní opakuje pátá generace.

Předmětem testu byla Honda CR-V Hybrid s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1612 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

crashtest honda euroncap hybrid alternativnipohony novemodely video redakcnivideo crashtest honda euroncap hybrid alternativnipohony novemodely video redakcnivideo

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě hrudníku a holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana hrudníku řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dostačující a u ostatních sledovaných částí jejich těl byla dobrá.

Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,77,415,11,4435,793%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a dostačující s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,7871240,783%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou, dostačující a mezní ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.

Ochrana pánve chodců byla na několika místech vyhodnocena jako nedostačující, zatímco nohy chodců jsou prakticky v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,8367,833,670%

Asistenční systémy

Honda CR-V má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,52,32,79,976%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Honda CR-V i přes jisté nedostatky v ochraně chodců vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Největší prostor pro zlepšení představuje především ochrana pánve chodců při nárazu do přední hrany kapoty motoru.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3693%40,783%3470%9,976%83%
Počet hvězd*****

Video se připravuje ...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Auto CZ
28. 2. 2019 12:03
upadlí zrcátko, a co ten stěrač?
na rozdiel od toho odporne škaredého predraženého polobakelitového Tarraca, kde pri náraze utrhlo zadnú nápravu, je tento plechový galvanizovaný výtvor na pohľad odolnejší. Japonec nakonec ale tiež zaváhal. 8-s Ale aspoň japončíci šikmookí sú o krok pred a ponúkajú hybridy, nie tie zastaralé dsg 4x4 tdi od das koncernu.