Euro NCAP 2019: Honda CR-V – Pět hvězd s malým zaváháním
Honda CR-V patří k tradičním účastníkům testů organizace Euro NCAP. V letech 2002 a 2007 získala druhá a třetí generace podle tehdejšího systému hodnocení čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících. V roce 2013 pak čtvrtá generace modelu CR-V odjížděla s pětihvězdičkovým hodnocením a tento výsledek s lepším bodovým skóre nyní opakuje pátá generace.
Předmětem testu byla Honda CR-V Hybrid s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1612 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě hrudníku a holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana hrudníku řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dostačující a u ostatních sledovaných částí jejich těl byla dobrá.
Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní.
| Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
| Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
| Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
| Ochrana dospělých | 7,7 | 7,4 | 15,1 | 1,4 | 4 | 35,7 | 93% | |||
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a dostačující s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
| Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
| Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
| Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
| Ochrana dětí | 13,7 | 8 | 7 | 12 | 40,7 | 83% | |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou, dostačující a mezní ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.
Ochrana pánve chodců byla na několika místech vyhodnocena jako nedostačující, zatímco nohy chodců jsou prakticky v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
| Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
| Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |||
| Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
| Ochrana chodců | 16,8 | 3 | 6 | 7,8 | 33,6 | 70% | ||
Asistenční systémy
Honda CR-V má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
| Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
| - | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
| - | body | body | body | body | body | % | ||
| Asistenční systémy | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2,7 | 9,9 | 76% | ||
Celkový výsledek: Pět hvězd
Honda CR-V i přes jisté nedostatky v ochraně chodců vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Největší prostor pro zlepšení představuje především ochrana pánve chodců při nárazu do přední hrany kapoty motoru.
| Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 36 | 93% | 40,7 | 83% | 34 | 70% | 9,9 | 76% | 83% |
| Počet hvězd | ***** | ||||||||
























