Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Lexus UX – Dodržel tradici a získal pět hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Lexus UX v testech organizace Euro NCAP dosáhl na plný počet hvězd bez jediného zaváhání.

Lexus UX je v pořadí osmým zástupcem své značky testovaným organizací Euro NCAP a zároveň je i jejím osmým vozem s plným počtem pěti hvězd. Své předchůdce pak navíc překonává hodnocením ochrany dospělých cestujících a chodců.

Předmětem testu byl Lexus UX 250h s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1580 kg.

Video se připravuje ...

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá s výjimkou hrudníků figurín, u nichž byla hodnocena jako dostačující.

Euro NCAP - Lexus UX Euro NCAP - Lexus UX

Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Lexus UX v těchto testech získal maximum bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,2 7,7 16 1,8 4 36,7 96%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá s výjimkou jejich krků, u nichž byla hodnocena jako dostatečná. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Lexus UX získal plný počet bodů.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,1 8 7 12 42,1 85%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve svém středu a dostačující až mezní po svém obvodu. V prostoru kolem A sloupků karoserie je ochrana hodnocena jako nedostačující.

Ochrana pánve chodce je převážně dobrá, jen v rozích přechází do dostačující až mezní. Nohy chodce jsou pak při případné srážce chráněny dobře, za což organizace Euro NCAP přidělila maximální možný počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 17,1 5 6 11,3 39,4 82%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění získal maximální počet bodů při testech s figurínami chodců a dobře si vedl i při detekci cyklistů. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,4 3 2,3 2,4 10,1 77%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Lexus UX se svými výsledky řadí mezi nejbezpečnější automobily testované v letošním roce organizací Euro NCAP. Dobrých výsledků tento model dosáhl v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl v ochraně chodců a asistenčních systémech.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 96% 42,1 85% 39 82% 10,1 77% 87%
Počet hvězd *****

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme