Lexus UX v testech organizace Euro NCAP dosáhl na plný počet hvězd bez jediného zaváhání.
Lexus UX je v pořadí osmým zástupcem své značky testovaným organizací Euro NCAP a zároveň je i jejím osmým vozem s plným počtem pěti hvězd. Své předchůdce pak navíc překonává hodnocením ochrany dospělých cestujících a chodců.
Předmětem testu byl Lexus UX 250h s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1580 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá s výjimkou hrudníků figurín, u nichž byla hodnocena jako dostačující.
Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Lexus UX v těchto testech získal maximum bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,2 | 7,7 | 16 | 1,8 | 4 | 36,7 | 96% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá s výjimkou jejich krků, u nichž byla hodnocena jako dostatečná. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Lexus UX získal plný počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,1 | 8 | 7 | 12 | 42,1 | 85% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve svém středu a dostačující až mezní po svém obvodu. V prostoru kolem A sloupků karoserie je ochrana hodnocena jako nedostačující.
Ochrana pánve chodce je převážně dobrá, jen v rozích přechází do dostačující až mezní. Nohy chodce jsou pak při případné srážce chráněny dobře, za což organizace Euro NCAP přidělila maximální možný počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 17,1 | 5 | 6 | 11,3 | 39,4 | 82% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění získal maximální počet bodů při testech s figurínami chodců a dobře si vedl i při detekci cyklistů. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,4 | 3 | 2,3 | 2,4 | 10,1 | 77% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Lexus UX se svými výsledky řadí mezi nejbezpečnější automobily testované v letošním roce organizací Euro NCAP. Dobrých výsledků tento model dosáhl v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl v ochraně chodců a asistenčních systémech.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 96% | 42,1 | 85% | 39 | 82% | 10,1 | 77% | 87% |
Počet hvězd | ***** |
Zdroj: Euro NCAP