Euro NCAP 2019: Peugeot 2008 – Asistenční systémy rozhodují o počtu hvězd
Peugeot 2008 se ve své druhé generaci zařadil mezi automobily, jimž organizace Euro NCAP uděluje dvě různá hodnocení v závislosti na jejich standardním vybavení asistenčními systémy.
Peugeot 2008 je dalším z vozů, v jejichž případě organizace Euro NCAP uvádí dvě hodnocení podle toho, jestli mají systém automatického nouzového brzdění ve standardní výbavě nebo dodáván za příplatek. V případě francouzského crossoveru je tedy uváděno celkové hodnocení v podobě čtyř a pěti hvězd.
Předmětem testu byl Peugeot 2008 1.2 Puretech 130 s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1216 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a systém automatického nouzového brzdění bez rozpoznávání cyklistů.
Volitelnou výbavou, stojící za ziskem pěti hvězd, byl systém automatického nouzového brzdění s rozpoznáváním cyklistů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla ochrana vyhodnocena jako dostačující.
Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a Peugeot 2008 získal maximální počet bodů.
Při nárazu bokem vozu na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako dostačující a u všech ostatních sledovaných části těla figuríny byla ochrana dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,6 | 6,6 | 15,6 | 1,7 | 3,3/4 | 34,7/35,4 | 91%/93% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krků obou figurín, u nichž byla ochrana hodnocena jako dostačující.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale v případě figuríny desetiletého dítěte byla ochrana hrudníku hodnocena jako nedostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,9 | 7 | 7 | 11,5 | 41,4 | 84% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.
Nohy i pánev chodce jsou v případě srážky v celé šířce vozu chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 14,6 | 6 | 6 | 3,4/8,6 | 29,9/35,2 | 62%/73% |
Asistenční systémy
Peugeot 2008 je standardně vybaven systémem automatického nouzového brzdění se schopností rozpoznání chodců i jiných vozidel. Na přání je pak k dispozici i systém, který rozpoznává i cyklisty a právě proto má tento vůz dvojí hodnocení. Zkoušené systémy pak umí zabránit kolizím nebo výrazně zmírnit jejich následky.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,6 | 2,5 | 2,3 | 1,6/2,3 | 8,9/9,6 | 68%/73% |
Celkový výsledek: Čtyři nebo pět hvězd
Peugeot 2008 vychází z testů organizace Euro NCAP jako automobil, který nabízí ochranu dospělých cestujících i chodců na slušné úrovni, ale má jistý prostor pro zlepšení v ochraně dětských cestujících a rovněž v kategorii asistenčních systémů.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34,7/35,4 | 91%/93% | 41,4 | 84% | 29,9/35,2 | 62%/73% | 8,9/9,6 | 68%/73% | 79/84 |
Počet hvězd | * * * * / * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP