Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Porsche Taycan – Pět hvězd pro elektrického sportovce

Euro NCAP 2019: Porsche Taycan
Euro NCAP 2019: Porsche Taycan
Euro NCAP 2019: Porsche Taycan
Euro NCAP 2019: Porsche Taycan
9 Fotogalerie
Diskuze (4)

První čistě elektřinou poháněný model značky Porsche dosáhl v testech organizace Euro NCAP na plný počet hvězd bez výraznějších nedostatků.

Porsche Taycan zahajuje elektrickou expanzi své značky a představuje tedy velmi důležitý model, který má vyšlapat cestu dalším elektromobilům v nabídce německé automobilky. V případě testů organizace Euro NCAP se mu to poměrně úspěšně daří.

Předmětem testu bylo Porsche Taycan 4S Performance Battery  se čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2162 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a předního spolujezdce, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní přední kapotu, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Porsche TaycanEuro NCAP 2019: Porsche Taycan | Zdroj: Euro NCAP

Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá a dostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých7,87,515,71,2032,385%   

Ochrana dětí

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny šestiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Porsche Taycan získalo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,28611,841,083%

Ochrana chodců

 

Porsche Taycan je vybaveno aktivní přední kapotou, která byla zkoušena ve zdvižené poloze. Chodcům tato kapota v případě srážky poskytuje smíšenou ochranu od dobré přes dostačující až po mezní. V oblasti A sloupků karoserie je pak ochrana nedostačující.

Ochrana pánve je dobrá. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,1668,833,870%

Asistenční systémy

 

Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,72,52,32,19,573%

Celkový výsledek: Pět hvězd

 

Porsche Taycan v testech organizace Euro NCAP dosáhlo dobrých výsledků především v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících, ale špatně si nevedlo ani v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3285%4183%3470%9,573%79%
Počet hvězd* * * * *

Video placeholder
Euro NCAP 2019: Porsche Taycan – Pět hvězd pro elektrického sportovce • Zdroj: Euro NCAP, YouTube

Zdroj: Euro NCAP

Vstoupit do diskuze (4)