Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Porsche Taycan – Pět hvězd pro elektrického sportovce

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 12. 2019 • 15:27
9
4
Zobrazit náhledy (9)
Euro NCAP 2019: Porsche Taycan Euro NCAP 2019: Porsche Taycan Euro NCAP 2019: Porsche Taycan Euro NCAP 2019: Porsche Taycan

První čistě elektřinou poháněný model značky Porsche dosáhl v testech organizace Euro NCAP na plný počet hvězd bez výraznějších nedostatků.

Porsche Taycan zahajuje elektrickou expanzi své značky a představuje tedy velmi důležitý model, který má vyšlapat cestu dalším elektromobilům v nabídce německé automobilky. V případě testů organizace Euro NCAP se mu to poměrně úspěšně daří.

Předmětem testu bylo Porsche Taycan 4S Performance Battery  se čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2162 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a předního spolujezdce, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní přední kapotu, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Porsche Taycan

Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá a dostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,8 7,5 15,7 1,2 0 32,3 85%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny šestiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Porsche Taycan získalo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,2 8 6 11,8 41,0 83%

Ochrana chodců

Porsche Taycan je vybaveno aktivní přední kapotou, která byla zkoušena ve zdvižené poloze. Chodcům tato kapota v případě srážky poskytuje smíšenou ochranu od dobré přes dostačující až po mezní. V oblasti A sloupků karoserie je pak ochrana nedostačující.

Ochrana pánve je dobrá. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 13,1 6 6 8,8 33,8 70%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,7 2,5 2,3 2,1 9,5 73%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Porsche Taycan v testech organizace Euro NCAP dosáhlo dobrých výsledků především v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících, ale špatně si nevedlo ani v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 32 85% 41 83% 34 70% 9,5 73% 79%
Počet hvězd * * * * *

video

Zdroj: Euro NCAP

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
6. 12. 2019 11:45
Kupujte
hasiči to neumí a nechtějí hasit stejně jako baráky s fotovoltaikou a bateriovým boxem zvaným lednička (slangově).

Tak kupujte, kupujte a dobrou pojistku :-)
Avatar - Emel
6. 12. 2019 10:47
Taycan
Z mého pohledu... zelená a žlutá je ok, v tom asi nevidím problém. Trošku horší je oranžový krk u whiplash testu... díval jsem se na video, ale z toho žádný problém vidět není, hlavová opěrka celkem standardně zachytává hlavu při zpětném pohybu... docela by mě zajímalo, co tam hraje roli, jestli "tvrdost" té opěrky, nebo něco jiného.

Mimochodem, ve Whiplashi se zlepšil Focus - byl testovaný dvakrát (2018 a 2019). Na pohled je ve videu úplně stejná sedačka, oboje je základní provedení Trend... ale jednou je výsledek zelený a jednou oranžový. Že by to bylo trošku o náhodě?
6. 12. 2019 06:25
Cakal
som ze porsche coby premiova znacka si da na bezpecnosti viac zalezat a nie ze nejaky americky startup ju takto vyskoli. Dost slabe od Porsche.
Avatar - Hammunasakra
6. 12. 2019 00:16
K čemu je takovejhle text?
Porsche smutně selhalo a i přes suprprémiovou cenu bylo nejhorší z testovanejch aut https://www.autoforum.cz/…nuje-jen-zcasti/ 85% proti americký EV konkurenci s 97% = je prostě ostuda

Vzhledem k tomu že Taycan dopadnul z aktuálně testovaných nejhůř = jde o selhání Porsche i autora textu na ACZ :no: ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku