Euro NCAP 2019: Porsche Taycan – Pět hvězd pro elektrického sportovce
První čistě elektřinou poháněný model značky Porsche dosáhl v testech organizace Euro NCAP na plný počet hvězd bez výraznějších nedostatků.
Porsche Taycan zahajuje elektrickou expanzi své značky a představuje tedy velmi důležitý model, který má vyšlapat cestu dalším elektromobilům v nabídce německé automobilky. V případě testů organizace Euro NCAP se mu to poměrně úspěšně daří.
Předmětem testu bylo Porsche Taycan 4S Performance Battery se čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2162 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a předního spolujezdce, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní přední kapotu, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní.
Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá a dostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,8 | 7,5 | 15,7 | 1,2 | 0 | 32,3 | 85% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny šestiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Porsche Taycan získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,2 | 8 | 6 | 11,8 | 41,0 | 83% |
Ochrana chodců
Porsche Taycan je vybaveno aktivní přední kapotou, která byla zkoušena ve zdvižené poloze. Chodcům tato kapota v případě srážky poskytuje smíšenou ochranu od dobré přes dostačující až po mezní. V oblasti A sloupků karoserie je pak ochrana nedostačující.
Ochrana pánve je dobrá. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 13,1 | 6 | 6 | 8,8 | 33,8 | 70% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,7 | 2,5 | 2,3 | 2,1 | 9,5 | 73% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Porsche Taycan v testech organizace Euro NCAP dosáhlo dobrých výsledků především v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících, ale špatně si nevedlo ani v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 32 | 85% | 41 | 83% | 34 | 70% | 9,5 | 73% | 79% |
Počet hvězd | * * * * * |

Zdroj: Euro NCAP