Euro NCAP 2019: Renault Clio – S plným počtem hvězd ve stopách svých předchůdců
Renault Clio ve své páté generaci získal v testech organizace Euro NCAP pět hvězd. Velmi dobře si přitom vedl především v ochraně dospělých a dětských cestujících.
Renault Clio patří k tradičním účastníkům testů organizace Euro NCAP. Poprvé se jich účastnil již v roce 1997 a tehdy získal jen dvě hvězdy za ochranu dospělých cestujících a jednu za ochranu chodců. V roce 2000 se již jednalo o čtyři a dvě hvězdy ve stejných kategoriích. V letech 2005, 2012 a 2019 se pak Renault Clio pyšní již plným počtem pěti hvězd.
Předmětem testu byl Renault Clio Zen 1.0 TCe 100 s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1110 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dostačující u hrudníku řidiče a krku spolujezdce na zadním sedadle, zatímco u ostatních sledovaných částí jejich těl byla dobrá.
Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Renault Clio získal maximum bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,8 | 7,7 | 15,5 | 1,5 | 4 | 36,5 | 96% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a dostačující s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,7 | 8 | 8 | 12 | 43,7 | 89% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou, dostačující a mezní ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.
Ochrana pánve chodců byla vyhodnocena jako nedostačující a slabá v oblasti rohů přídě vozu a v jejím středu byla naopak hodnocena jako dobrá. Nohy chodců jsou přední nárazníkem chráněny podobně.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 15,1 | 3,4 | 5,1 | 11,2 | 34,8 | 72% |
Asistenční systémy
Renault Clio má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |
- | body | body | body | body | body | % |
Asistenční systémy | 2,5 | 3 | 2 | 2,4 | 9,9 | 75% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Renault Clio vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil, který má nejvíce prostoru pro zdokonalení v oblasti ochrany chodců, což se ovšem týká většiny současných vozů.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 96% | 43,7 | 89% | 35 | 72% | 9,9 | 75% | 86% |
Počet hvězd | ***** |
Zdroj: Euro NCAP