Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Renault Clio – S plným počtem hvězd ve stopách svých předchůdců

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Renault Clio ve své páté generaci získal v testech organizace Euro NCAP pět hvězd. Velmi dobře si přitom vedl především v ochraně dospělých a dětských cestujících.

Renault Clio patří k tradičním účastníkům testů organizace Euro NCAP. Poprvé se jich účastnil již v roce 1997 a tehdy získal jen dvě hvězdy za ochranu dospělých cestujících a jednu za ochranu chodců. V roce 2000 se již jednalo o čtyři a dvě hvězdy ve stejných kategoriích. V letech 2005, 2012 a 2019 se pak Renault Clio pyšní již plným počtem pěti hvězd.

Předmětem testu byl Renault Clio Zen 1.0 TCe 100 s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1110 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.

Euro NCAP 2019: Renault Clio Euro NCAP 2019: Renault Clio

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dostačující u hrudníku řidiče a krku spolujezdce na zadním sedadle, zatímco u ostatních sledovaných částí jejich těl byla dobrá.

Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Renault Clio získal maximum bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,8 7,7 15,5 1,5 4 36,5 96%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a dostačující s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,7 8 8 12 43,7 89%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou, dostačující a mezní ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.

Video se připravuje ...
 

Ochrana pánve chodců byla vyhodnocena jako nedostačující a slabá v oblasti rohů přídě vozu a v jejím středu byla naopak hodnocena jako dobrá. Nohy chodců jsou přední nárazníkem chráněny podobně.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 15,1 3,4 5,1 11,2 34,8 72%

Asistenční systémy

Renault Clio má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
- Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
- body body body body body %
Asistenční systémy 2,5 3 2 2,4 9,9 75%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Clio vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil, který má nejvíce prostoru pro zdokonalení v oblasti ochrany chodců, což se ovšem týká většiny současných vozů.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 96% 43,7 89% 35 72% 9,9 75% 86%
Počet hvězd *****

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
22. 5. 2019 18:37
Pytle
Ostuda s absencí normálních hlavových airbagů je konečně minulostí? Výborně.