Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Renault Clio – S plným počtem hvězd ve stopách svých předchůdců

Euro NCAP 2019: Renault Clio
Euro NCAP 2019: Renault Clio
Euro NCAP 2019: Renault Clio
Euro NCAP 2019: Renault Clio
9 Fotogalerie
Diskuze (1)

Renault Clio ve své páté generaci získal v testech organizace Euro NCAP pět hvězd. Velmi dobře si přitom vedl především v ochraně dospělých a dětských cestujících.

Renault Clio patří k tradičním účastníkům testů organizace Euro NCAP. Poprvé se jich účastnil již v roce 1997 a tehdy získal jen dvě hvězdy za ochranu dospělých cestujících a jednu za ochranu chodců. V roce 2000 se již jednalo o čtyři a dvě hvězdy ve stejných kategoriích. V letech 2005, 2012 a 2019 se pak Renault Clio pyšní již plným počtem pěti hvězd.

Předmětem testu byl Renault Clio Zen 1.0 TCe 100 s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1110 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.

Euro NCAP 2019: Renault ClioEuro NCAP 2019: Renault Clio | Zdroj: Euro NCAP

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dostačující u hrudníku řidiče a krku spolujezdce na zadním sedadle, zatímco u ostatních sledovaných částí jejich těl byla dobrá.

Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Renault Clio získal maximum bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostačující.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých7,87,715,51,5436,596%   

Ochrana dětí

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a dostačující s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,7881243,789%

 

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou, dostačující a mezní ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.

Video placeholder
Euro NCAP 2019: Renault Clio • Zdroj: Euro NCAP
 

Ochrana pánve chodců byla vyhodnocena jako nedostačující a slabá v oblasti rohů přídě vozu a v jejím středu byla naopak hodnocena jako dobrá. Nohy chodců jsou přední nárazníkem chráněny podobně.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,13,45,111,234,872%

 

Asistenční systémy

 

Renault Clio má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,5322,49,975%

 

Celkový výsledek: Pět hvězd

 

Renault Clio vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil, který má nejvíce prostoru pro zdokonalení v oblasti ochrany chodců, což se ovšem týká většiny současných vozů.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%43,789%3572%9,975%86%
Počet hvězd*****

 

 

 

Zdroj: Euro NCAP

Vstoupit do diskuze (1)