Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Clio odhaluje svůj design. A představuje verze R.S. Line a Initiale Paris

David Bureš David Bureš 29. 1. 2019
43
73
Zobrazit náhledy (43)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Vzhled páté generace Clia v lecčems připomíná větší Mégane. Ve srovnání s předchůdcem pak nejde o tak zásadní proměnu.

Renault pokračuje v odhalování páté generace svého klíčového vozu, malého modelu Clio. V pondělí nás nechal nahlédnout do interiéru novinky, v úterý byl oficiálně představen i její design, jehož podoba mezitím stejně unikla na veřejnost. Jak jsme věděli dopředu, ve srovnání s předchůdcem jde spíše o evoluci než revoluci.

Nové Clio ostatně vznikalo podle motta evoluce & revoluce. Jestliže interiér Clia se výrazně proměnil, vnější design prošel jen decentními úpravami. Styl Clia se ostatně i po letech líbil, malý Renault nadále patřil mezi nejprodávanější auta v Evropě s tím, že jeho prodeje na starém kontinentu dokonce mezi lety 2012 a 2017 kontinuálně rostly.

360p720p1080p

Designu dominují nové světlomety inspirované většími modely, mají tak vytažené „kly“ diod denního svícení, tvořící motiv písmena C. Také koncová světla jsou výraznější než dosud, přičemž jejich grafika rovněž sází na motiv písmena C, kterou zdůrazňuje trojrozměrný efekt. Delší a štíhlejší třetí brzdové světlo je pak nápadně umístěno v horní části zadního okna. Naopak z boku se auto oproti předchůdci prakticky nezměnilo.

Vzhled přitom bude možné upravit nejen individualizačními balíčky, ale také speciálními variantami R.S. Line a Initiale Paris. Sportovně laděné R.S. Line je v nabídce novinkou, respektive nástupce dnešního GT Line. Dostane specifickou masku ve tvaru včelích plástev, 17palcová kola se svébytným designem a přepracovanou záď, zatímco uvnitř se můžeme těšit na sportovní sedadla, karbonové dekorace, sportovní volant s věncem z perforované kůže nebo hliníkové pedály.

360p720p1080p

Luxusní Initiale Paris sice z modelové palety Renaultu už známe, u Clia ale bude její design nově orientován. Tato verze vsadí hlavně na chromované detaily nebo 17palcová kola v jedinečném designu. Vnitřek využívá kožené čalounění, v černém nebo světle šedém provedení. Specifický je i volant s věncem z jemné kůže.

Co se týče rozměrů, tak jde Clio proti trendu. Mezigeneračně se o 14 mm zkrátilo na 4.048 mm, výška 1.440 mm je o 30 mm nižší. I tak automobilka slibuje prostornější interiér než dosud, což si při prvním seznámení jistě vyzkoušíme. Pomůže tomu jistě nárůst šířky na 1.798 mm. Zavazadelník zároveň vyrostl na 391 litrů, což je na poměry segmentu opravdu hodně, byť Renault neuvádí metodiku počítání objemu. V interiéru je navíc dalších 26 litrů odkládacích prostorů.

Renault Clio – srovnání rozměrů nové generace s vybranou konkurencí
ModelRenault ClioCitroën C3Ford FiestaSeat IbizaŠkoda FabiaVW Polo
Délka (mm)404839964040405939924053
Šířka (mm)179817491735175017321751
Výška (mm)144014741476144414671461
Rozvor (mm)?25402493256424552551

Na bližší informace si ještě počkáme, protože seriál odhalování Clia bude nadále pokračovat. Už však víme, že se pátá generace Clia dočká nových litrových tříválců, které mezitím debutovaly v modernizovaném Nissanu Micra. Litrový nástupce 0.9 TCe bude dostupný ve dvou verzích, s odlišnou technikou. V Micře má slabší varianta 74 kW, zatímco ta silnější 86 kW. Potvrzena je také hybridní verze s technikou z vlastního vývoje.

Pátá generace Renaultu Clio bude veřejnosti poprvé ukázána v březnu na letošním ženevském autosalonu. Start prodeje na českém trhu je naplánován na září.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Clio V
cendakocour
| 1. 2. 2019
Zatímco rezerva v kufru je výhra. Asi se ti nestalo, že jsi píchnul zrovna ve chvíli, kdy jsi měl plný auto lidí, plnej kufr věcí a ještě ke všemu chcalo. Já to zažil sice jako spolujezdec, ale i tak mne to nadchlo pro rezervu v kufru. Všichni ven z auta, sklopit zadní sedačky, aby se tam narvalo co nejvíc bagáže a v tom děšti a samozřejmě i trochu marastu bylo píchlé kolo kupodivu zas.rané jak jetel. Majitel auta, co si do té doby právě liboval jak má v rezervu v kufru, s tím nějak nepočítal, takže nevozil žádné rukavice. Kupodivu se při výměně ušpinil a zbytek cesty s ním nebyla řeč.Takže ani jedno není úplnej ideál, ten by byl, nemuset vozit rezervu vůbec, ale souhlasím, že čekat na asistenčku bych taky nechtěl.
Avatar - xxc
Clio V
xxc
| 30. 1. 2019
Skôr to bude o prístupe výrobcu. Treba tam točiť nejaké lanko, čo sa mi nepodarilo a nechal som to tak. Iné rezervy mám v kufri, aj na 208 som mal myslím v kufri, preto sa pýtam, akú má výhodu rezerva takto vonku?
Avatar - traveldrive
Clio V
traveldrive
| 30. 1. 2019
Napadlo ma to isté. Dnes už dajú vodičák fakt hocikomu.
Avatar - Ozzman
všetko fajn ...
Ozzman
| 30. 1. 2019
Jo... třeba na spotřebu na dálnici to chce už zlatou kreditku >:-[]
Avatar - Blue Sun
Clio V
Blue Sun
| 30. 1. 2019
Jestli neumíš u Clia vyndat rezervu z auta, pak fakt nechápu, co děláš v provozu. Vždyť to je úplně primitivní.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku