Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Subaru Forester – Pět hvězd za skutečné bezpečí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Subaru Forester se ve své páté generaci předvedl v testech organizace Euro NCAP jako automobil, v jehož případě je skutečně myšleno na bezpečnost jeho posádky i ostatních účastníků silničního provozu.  

Subaru Forester se ve své první generaci představilo již v roce 1997, ale do testů organizace Euro NCAP zamířila poprvé až čtvrtá generace, která v roce 2012 získala pět hvězdiček spolu s dobrým hodnocením jednotlivých kategorií. Pátá generace v roce 2019 rovněž dokázala, že je bezpečným automobilem.

Předmětem testu bylo Subaru Forester 2.0i-L EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1678 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá a dostačující s výjimkou hrudníku figuríny spolujezdce, u níž je uvedena mezní ochrana.

Euro NCAP 2019: Subaru Forester Euro NCAP 2019: Subaru Forester

Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá a Subaru Forester získalo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,9 7,6 16 1,7 4 37,1 97%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá a Subaru Forester získalo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 16 8 9 12 45,0 91%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve svém středu a dostačující po svém obvodu. V prostoru kolem A sloupků karoserie a u základny čelního skla je ochrana hodnocena jako nedostačující a mezní.

Nohy i pánev chodce jsou při případné srážce chráněny dobře v celé šířce vozu.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 18,1 6 6 8,4 38,5 80%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění u Subaru Forester v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize, i když v případě cyklistů uvádí Euro NCAP jeho hodnocení jako mezní.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 3 3,3 2,7 10,2 78%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Subaru Forester v testech organizace Euro NCAP pro rok 2019 získalo plný počet hvězd a dosáhlo dobrých výsledků ve všech sledovaných kategoriích.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 97% 45 91% 39 80% 10,2 78% 89%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Doporučujeme

9. 12. 2019 08:01
Re: Tohle nikoho nezajímá, hlavně
Už nejakú dobu tiež nadobúdam pocit, že fostek a CCICERO sú jedna a tá istá duševne chorá osoba.
Avatar - Beefcake
8. 12. 2019 16:39
Japonci
Mimochodom, v Japonsku udajne dosiahol najvyssie bezp.skore, ake tam kedy auto dosiahlo.

Zaujimave, ze tam davaju aj airbag pre chodcov ako standard:"Forester also employs pedestrian protection airbag as standard equipment. A pressure sensor inside the front bumper determines whether the vehicle has collided with a pedestrian, and the airbag covers the wipers and the bottom of the front pillars right after the collision is detected to reduce the impact on the pedestrian’s head."
Avatar - Beefcake
8. 12. 2019 16:33
Re: Tohle nikoho nezajímá, hlavně
Zase pises z nespravneho konta.
Ja neviem, to tych curakov zhadzuju odniekadial lopatou ?