Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Euro NCAP 2019: Volkswagen Up!
Euro NCAP 2019: Volkswagen Up!
Euro NCAP 2019: Volkswagen Up!
Euro NCAP 2019: Volkswagen Up!
9 Fotogalerie

Euro NCAP 2019: VW Up!, Seat Mii a Škoda Citigo – Tři hvězdy pro trojčata

Volkswagen Up!, Seat Mii a Škoda Citigo si z testů organizace Euro NCAP odvážejí v roce 2019 pouze tři hvězdy. Hlavní důvody představují kategorie ochrana chodců a asistenční systémy.  

Volkswagen Up!, Seat Mii a Škoda Citigo organizace Euro NCAP testovala poprvé v roce 2011, resp. testům byl tehdy podroben zástupce značky Volkswagen a jeho výsledky v podobě pěti hvězd pak byly oficiálně přiděleny i jeho zástupcům. V roce 2019 se tento scénář zopakoval.

Euro NCAP uvádí, že Seat Mii a Škoda Citigo jsou konstrukčně identické s vozem Volkswagen Up! a mají i stejné vybavení a úroveň bezpečnostních prvků výbavy. S ohledem na tuto skutečnost byl testům podroben pouze zástupce značky Volkswagen a výsledky platí i pro sesterské modely značky Seat a Škoda. Testován přitom byl model e-Up! s elektrickým pohonem a jeho výsledky platí i pro modely Up!, Mii a Citigo se spalovacími motory.

Předmětem testu byl Volkswagen e-Up! s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1164 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující s výjimkou jejich hrudníků, v jejichž případě byla hodnocena jako mezní.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako mezní u hrudníku řidiče i spolujezdce na zadním sedadle, zatímco u ostatních sledovaných částí obou figurín byla ochrana dobrá.

Euro NCAP 2019: Volkswagen Up!Euro NCAP 2019: Volkswagen Up! | Euro NCAP

Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a Volkswagen Up! získal maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a u ostatních sledovaných částí těla řidiče dobrá.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých6,67,115,71,4030,881%   

Ochrana dětí

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla ochrana krku hodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale v případě figuríny desetiletého dítěte byla ochrana hrudníku hodnocena jako nedostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15771241,083%

Ochrana chodců

 

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve své středu a dostačující až mezní po svém obvodu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků a přechod mezi kapotou motoru a spodní hranou čelního skla, kde je ochrana nedstačující.

V případě ochrany pánve chodců uvádí Euro NCAP, že je ve většině šířku vozu nedostačující, zatímco nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu v celé své šířce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců151,46022,446%

Asistenční systémy

 

Volkswagen Up! a jeho sourozenci nemají ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění.

Systém sledování jízdních pruhů pomáhá v modelu Up! podle organizace Euro NCAP zabránit jejich neúmyslnému opuštění a v některých kritických situacích může i zasáhnout do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333,307,255%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

 

Volkswagen Up! v testech Euro NCAP získal tři hvězdy a za tímto výsledkem stojí především absence systému automatického nouzového brzdění. Prostor pro zlepšení má však tento model i v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3181%4183%2246%7,255%69%
Počet hvězd* * *

 

 

Video placeholder
Euro NCAP 2019: Volkswagen Up!, Seat Mii a Škoda Citigo – Tři hvězdy pro trojčata • Euro NCAP, YouTube

Zdroj: Euro NCAP