Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: VW Up!, Seat Mii a Škoda Citigo – Tři hvězdy pro trojčata

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 12. 2019 • 01:13
9
8
Zobrazit náhledy (9)
Euro NCAP 2019: Volkswagen Up! Euro NCAP 2019: Volkswagen Up! Euro NCAP 2019: Volkswagen Up! Euro NCAP 2019: Volkswagen Up!

Volkswagen Up!, Seat Mii a Škoda Citigo si z testů organizace Euro NCAP odvážejí v roce 2019 pouze tři hvězdy. Hlavní důvody představují kategorie ochrana chodců a asistenční systémy.  

Volkswagen Up!, Seat Mii a Škoda Citigo organizace Euro NCAP testovala poprvé v roce 2011, resp. testům byl tehdy podroben zástupce značky Volkswagen a jeho výsledky v podobě pěti hvězd pak byly oficiálně přiděleny i jeho zástupcům. V roce 2019 se tento scénář zopakoval.

Euro NCAP uvádí, že Seat Mii a Škoda Citigo jsou konstrukčně identické s vozem Volkswagen Up! a mají i stejné vybavení a úroveň bezpečnostních prvků výbavy. S ohledem na tuto skutečnost byl testům podroben pouze zástupce značky Volkswagen a výsledky platí i pro sesterské modely značky Seat a Škoda. Testován přitom byl model e-Up! s elektrickým pohonem a jeho výsledky platí i pro modely Up!, Mii a Citigo se spalovacími motory.

Předmětem testu byl Volkswagen e-Up! s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1164 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující s výjimkou jejich hrudníků, v jejichž případě byla hodnocena jako mezní.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako mezní u hrudníku řidiče i spolujezdce na zadním sedadle, zatímco u ostatních sledovaných částí obou figurín byla ochrana dobrá.

Euro NCAP 2019: Volkswagen Up!

Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a Volkswagen Up! získal maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a u ostatních sledovaných částí těla řidiče dobrá.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 6,6 7,1 15,7 1,4 0 30,8 81%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla ochrana krku hodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale v případě figuríny desetiletého dítěte byla ochrana hrudníku hodnocena jako nedostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15 7 7 12 41,0 83%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve své středu a dostačující až mezní po svém obvodu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků a přechod mezi kapotou motoru a spodní hranou čelního skla, kde je ochrana nedstačující.

V případě ochrany pánve chodců uvádí Euro NCAP, že je ve většině šířku vozu nedostačující, zatímco nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu v celé své šířce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 15 1,4 6 0 22,4 46%

Asistenční systémy

Volkswagen Up! a jeho sourozenci nemají ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění.

Systém sledování jízdních pruhů pomáhá v modelu Up! podle organizace Euro NCAP zabránit jejich neúmyslnému opuštění a v některých kritických situacích může i zasáhnout do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 3 3,3 0 7,2 55%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Volkswagen Up! v testech Euro NCAP získal tři hvězdy a za tímto výsledkem stojí především absence systému automatického nouzového brzdění. Prostor pro zlepšení má však tento model i v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 31 81% 41 83% 22 46% 7,2 55% 69%
Počet hvězd * * *

video

Zdroj: Euro NCAP

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - xxc
20. 12. 2019 08:26
Re: Čo je toto za kravinu?
tiez ma to trosku zarazilo :-) ale tak snad vedia co robia, iba zeby fakt nevedeli
20. 12. 2019 00:08
Re: Vzhledem k tomu,...
Ty trúbka, keby si si ten článok prečítal, dozvedel by si sa, že testovali len elektrickú verziu, spaľovák nie.
20. 12. 2019 00:07
Čo je toto za kravinu?
"Testován přitom byl model e-Up! s elektrickým pohonem a jeho výsledky platí i pro modely Up!, Mii a Citigo se spalovacími motory."

To snáď nie je pravda toto... Iná hmotnosť, iné jej rozloženie, iné hmoty pod kapotou, tým pádom rôzne deformačné bloky. Spaľovák 987 kg, elektrika 1235 kg (technický údaj zo stránok predajcu, kde vzali číslo 1164? Že by ľahšia slabšia verzia?) ! To fakt myslia vážne, že nárazový test elektrickej verzie platí aj pre spaľováky? Je to banda ignorantov.
Avatar - xxc
19. 12. 2019 21:19
Re: Vzhledem k tomu,...
a nevybuchli a nezhoreli baterky
19. 12. 2019 20:48
Vzhledem k tomu,...
...že NSF mají asi nejkratší přední převis karoserie ze všech vozů s motorem vpředu napříč na světě, tak jsou to ještě dobré výsledky! ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku