Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Ford Ka bez bočních airbagů, ale přesto se 4 hvězdami

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ford Ka prošel testy Euro NCAP pouze s dvojicí čelních airbagů, se kterou bude dodáván i v základním celkem rozšířeném provedení. 4 hvězdy nejsou v absolutních srovnáních špičkový výsledek, ale v poměru bezpečnost/cena by Ka patřila k lídrům.

Čelní náraz

865 kg těžké Ka přijelo do laboratoře partnera Euro NCAP se stejným motorem jako v roce 2007 příbuzný Fiat 500. Ten vážil o 65 kg více a vedle bočních/hlavových airbagů měl i kolenní airbag pro řidiče, který je v kategorii miniaut celkem neobvyklý. Jak se tyto odlišnosti projevily?

Prostor pro pasažéry zůstal ve Fordu Ka během nárazu stabilní. Tvrdé části přístrojové desky představují riziko poranění pro kolena stehenní kosti řidiče. Řidič by byl při nehodě ve Fordu Ka více ohrožen než jeho spolujezdec. Ochrana spolujezdce byla hodnocena jako dobrá a to pro všechny části těla.

Za ochranu při předním nárazu si Ka odváží 13 bodů ze 16 možných.

Boční náraz

Ka bylo testováno bez volitelných bočních airbagů chránících hrudník a hlavu. Vůz převedl síly do figuríny nereálně, čímž způsobil, že záznamy z hrudníku se jevily lepší než by byly u skutečného člověka při nehodě. Za tuto skutečnost byl vůz penalizován a ochrana hrudníku byla ohodnocena jako mezní. 14 bodů získaných v této disciplíně je bez bočních a hlavových airbagů slušný výsledek.

Celkem si Ford Ka připsal 28 bodů a 4 hvězdy za ochranu dospělé posádky. Ke 13 bodům za čelní a 14 bodům za boční náraz přidali komisaři ještě 1 bod za přítomnost připomínačů nezapnutí bezpečnostních pásů.

crashtest ford euroncap minivozy crashtest ford euroncap minivozy

Ochrana dětí

Při čelním nárazu bylo u „půlroční“ figuríny zaznamenáno vysoké zbrzdění hrudníku. Při bočním nárazu se hlava „tříleté“ figuríny otočila kolem strany sedačky, tím vzniklo riziko kontaktu hlavy s interiérem automobilu a kategorie byla proto náležitě penalizována. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena. Štítek s upozorněním na nebezpečí při umístění dětské sedačky proti směru jízdy bez předchozího vypnutí airbagu byl jasný, pevně připevněný a v jazycích všech evropských zemí, ve kterých je vůz prodáván.

Zisk 29 bodů za ochranu dětí odpovídá 3 hvězdám.

Ochrana chodců

Zatímco nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců, Ka bylo zhodnoceno jako převážně špatné ve všech ostatních podkategoriích. Přední hrana kapoty nezískala žádný bod a povrch kapoty poskytuje špatnou ochranu při kontaktu s lidským tělem po celé své ploše.

Celkem získalo Ka 11 bodů a 2 hvězdy za ochranu chodců.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Ford_Ka_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Ford_Ka_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)