Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
3 Fotogalerie

Euro NCAP: i30 je první pětihvězdičkový Hyundai, na druhý pokus

Hyundai i30 se stalo prvním modelem korejské automobilky, který v testech Euro NCAP obdržel plný počet pěti hvězd. Opakovanými nárazovými zkouškami prošel hatchback s motorem 1,6 litru a hmotností 1246 kg.

Hyundai i30 prošel poprvé nárazovými zkouškami Euro NCAP před rokem, kdy získal čtyři hvězdy. Zaostal tak za sesterským modelem Kia Cee’d, který obdržel hvězd pět. Hlavní výhrada směřovala ke konstrukci palubní desky, která ohrožovala koleno řidiče. Hyundai provedl úpravy a Euro NCAP provedl druhou zkoušku.

Čelní náraz

i30 po úpravách vykazuje zlepšení ochrany kolene a stehenní kosti řidiče, na nejvyšší hodnocení to však stále nestačí. Důvodem je pozice sloupku řízení a spínací skříňky, která zvyšuje riziko poranění horní části nohou řidiče. Tento problém se týká různých velikostí postav a různých pozic za volantem. Konstrukce prostoru pro cestující zůstala po nárazu stabilní. Celkový výsledek je 13 bodů ze 16 možných.

Boční náraz

i30 si odvezlo plný počet bodů za boční náraz a také 2 body za boční náraz na kůl.

Součet 13 bodů za čelní, 16 bodů za boční, 2 bodů za náraz na kůl a 3 bodů za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů dává celkem 34 bodů a tedy kýžený pětihvězdičkový výsledek.

crashtest hyundai euroncap video nizsistrednicrashtest hyundai euroncap video nizsistredni | Zdroj: acz 

Ochrana dětí

Airbag spolujezdce může být deaktivován, aby mohla být na přední sedadlo spolujezdce umístěna dětská sedačka proti směru jízdy. Informace o aktuálním stavu (zapnutí/vypnutí) airbagu ale není podle Euro NCAP jednoznačně vyznačena. Štítek s varování před použitím takového typu sedačky se zapnutým airbagem se nachází z vnitřní strany sluneční clony, takže není za normálních okolností viditelný. Přítomnost úchytů ISOFIX na krajních místech vzadu není podle Euro NCAP dostatečně vyznačena.

Ochrana chodců

Ochrana hlavy při střetu s dítětem je převážně dobrá. Špatný je výsledek pro dospělého chodce, problematický je taky tvar přední hrany kapoty. Výsledkem je 14 bodů z 36, tedy necelých 40 %.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/hyundai_i30_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/hyundai_i30_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">