Euro NCAP: i30 je první pětihvězdičkový Hyundai, na druhý pokus
Hyundai i30 prošel poprvé nárazovými zkouškami Euro NCAP před rokem, kdy získal čtyři hvězdy. Zaostal tak za sesterským modelem Kia Cee’d, který obdržel hvězd pět. Hlavní výhrada směřovala ke konstrukci palubní desky, která ohrožovala koleno řidiče. Hyundai provedl úpravy a Euro NCAP provedl druhou zkoušku.
Čelní náraz
i30 po úpravách vykazuje zlepšení ochrany kolene a stehenní kosti řidiče, na nejvyšší hodnocení to však stále nestačí. Důvodem je pozice sloupku řízení a spínací skříňky, která zvyšuje riziko poranění horní části nohou řidiče. Tento problém se týká různých velikostí postav a různých pozic za volantem. Konstrukce prostoru pro cestující zůstala po nárazu stabilní. Celkový výsledek je 13 bodů ze 16 možných.
Boční náraz
i30 si odvezlo plný počet bodů za boční náraz a také 2 body za boční náraz na kůl.
Součet 13 bodů za čelní, 16 bodů za boční, 2 bodů za náraz na kůl a 3 bodů za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů dává celkem 34 bodů a tedy kýžený pětihvězdičkový výsledek.
Ochrana dětí
Airbag spolujezdce může být deaktivován, aby mohla být na přední sedadlo spolujezdce umístěna dětská sedačka proti směru jízdy. Informace o aktuálním stavu (zapnutí/vypnutí) airbagu ale není podle Euro NCAP jednoznačně vyznačena. Štítek s varování před použitím takového typu sedačky se zapnutým airbagem se nachází z vnitřní strany sluneční clony, takže není za normálních okolností viditelný. Přítomnost úchytů ISOFIX na krajních místech vzadu není podle Euro NCAP dostatečně vyznačena.
Ochrana chodců
Ochrana hlavy při střetu s dítětem je převážně dobrá. Špatný je výsledek pro dospělého chodce, problematický je taky tvar přední hrany kapoty. Výsledkem je 14 bodů z 36, tedy necelých 40 %.