Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: i30 je první pětihvězdičkový Hyundai, na druhý pokus

Diskuze (32)
Hyundai i30 se stalo prvním modelem korejské automobilky, který v testech Euro NCAP obdržel plný počet pěti hvězd. Opakovanými nárazovými zkouškami prošel hatchback s motorem 1,6 litru a hmotností 1246 kg.

Hyundai i30 prošel poprvé nárazovými zkouškami Euro NCAP před rokem, kdy získal čtyři hvězdy. Zaostal tak za sesterským modelem Kia Cee’d, který obdržel hvězd pět. Hlavní výhrada směřovala ke konstrukci palubní desky, která ohrožovala koleno řidiče. Hyundai provedl úpravy a Euro NCAP provedl druhou zkoušku.

Čelní náraz

i30 po úpravách vykazuje zlepšení ochrany kolene a stehenní kosti řidiče, na nejvyšší hodnocení to však stále nestačí. Důvodem je pozice sloupku řízení a spínací skříňky, která zvyšuje riziko poranění horní části nohou řidiče. Tento problém se týká různých velikostí postav a různých pozic za volantem. Konstrukce prostoru pro cestující zůstala po nárazu stabilní. Celkový výsledek je 13 bodů ze 16 možných.

Boční náraz

i30 si odvezlo plný počet bodů za boční náraz a také 2 body za boční náraz na kůl.

Součet 13 bodů za čelní, 16 bodů za boční, 2 bodů za náraz na kůl a 3 bodů za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů dává celkem 34 bodů a tedy kýžený pětihvězdičkový výsledek.

crashtest hyundai euroncap video nizsistredni crashtest hyundai euroncap video nizsistredni  

Ochrana dětí

Airbag spolujezdce může být deaktivován, aby mohla být na přední sedadlo spolujezdce umístěna dětská sedačka proti směru jízdy. Informace o aktuálním stavu (zapnutí/vypnutí) airbagu ale není podle Euro NCAP jednoznačně vyznačena. Štítek s varování před použitím takového typu sedačky se zapnutým airbagem se nachází z vnitřní strany sluneční clony, takže není za normálních okolností viditelný. Přítomnost úchytů ISOFIX na krajních místech vzadu není podle Euro NCAP dostatečně vyznačena.

Ochrana chodců

Ochrana hlavy při střetu s dítětem je převážně dobrá. Špatný je výsledek pro dospělého chodce, problematický je taky tvar přední hrany kapoty. Výsledkem je 14 bodů z 36, tedy necelých 40 %.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/hyundai_i30_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/hyundai_i30_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Diskuze (32)
30. 8. 2008 10:54
Re: 1.6 CVVT x 1.4 CVVT
Tak, uz vyspany a zamilovany do noveho auta?
30. 8. 2008 10:52
Re: 1.6 CVVT x 1.4 CVVT
Ale nooo, ved prave ze sa tam hlasia iba gastarbeitri...
A na tie z koreje nemaju zaruku iba preto, lebo tie su este stare modely, neboj, az pridu nove modely, ktore sa budu vyrabat tiez doma, tak na tie uz bude 7rocna zaruka, ba uz aj na Sportage je, ten sa vyraba na slovensku?
Avatar - hruodolf
29. 8. 2008 21:31
Re: 1.6 CVVT x 1.4 CVVT
Ono jde i o to, čím je záruka vykoupená. Cee'd 1,4 CVVT má servisní interval po 15000 km, i30 s tím samým motorem po 20000 km. Teda aspoň před rokem to tak bylo.
Neméně je důležité, kolik se najezdí km ročně. Pokud jezdím 10000 ročně, tak je mi to jedno. Pokud jezdím víc než 15000, tak už je v tom trochu rozdíl. Navíc záruka 7 let je jen na motor, pokud se nepletu. Zbytek auta je na 5 let.
Dneska motor při správné péči vydrží přes 250000 km. A pokud výrobce nebude chtít uznat reklamaci, tak zákazník nemá šanci uspět :-(
29. 8. 2008 21:21
Re: 1.6 CVVT x 1.4 CVVT
No, veď práve preto Kia dáva 7-ročnú záruku len na autá vyrobené na Slovensku, na "kórejské" sa neodváži. A tak to bude asi aj na Hyundaie z Nošovíc, a určite ich tam neprídu montovať žiadni gastarbeiteri, ale pekne domáci, z Moravy.
Avatar - hruodolf
29. 8. 2008 20:24
Re: 1.6 CVVT x 1.4 CVVT
Plně souhlasím :yes: