Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Renault Trafic – Pouhé dvě hvězdy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Renault Trafic se na konci svého životního cyklu podrobil nárazovým testům Euro NCAP a především díky ochraně chodců a asistenčním systémů dosáhl jen na dvě hvězdy.

Lehký užitkový model francouzské automobilky patří mezi dlouhověké automobily. První generace Traficu se vyráběla od roku 1981 až do roku 2000. Druhá generace svého předchůdce sice v dlouhověkosti neporazí, ale dvanáct let na trhu je na dnešní poměry rovněž úctyhodný výkon i mezi dodávkovými automobily.

Testovaným vozem byl v tomto případě Renault Trafic 2,0 dCi Passenger o pohotovostní hmotnosti 1912 kg s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava automobilu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem pro sedadlo řidiče, čelní airbag řidiče a připomenutí nezapnutého pásu řidiče.

Pro testy bezpečnosti dětí byly použity sedačky Britax Baby Safe Plus, umístěná proti směru jízdy pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu, a Britax Duo Plus umístěná pomocí úchytů ISOFIX a top tether ve směru jízdy vozidla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Obě figuríny zaznamenaly stejnou úroveň ochrany, a to i přesto že chyběl airbag spolujezdce. Údaje z figurín ukazují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče a spolujezdce. Přesto některé části palubní desky mohou pro cestující jiných rozměrů a sedících v jiných pozicích než figuríny představovat riziko poranění.

crashtest renault euroncap crashtest renault euroncap

Při testu bočního nárazu získal Renault Trafic maximální počet bodů. Vzhledem k tomu, že testovanému vozu chyběly airbagy chránící při bočním nárazu hlavu, nebyl proveden test bočního nárazu na sloup.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu byla hodnocena na základě analýzy geometrie předního a zadního sedadla a opěrky hlavy. Výsledky odhalily špatnou ochranu při tomto druhu nárazu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,880%8100%00%00%2158%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín během dynamických testů získal Renault Trafic maximum bodů za ochranu tříletého dítěte. Pohyb hlavy tříletého dítěte dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu sedačky dobře ochránily obě figuríny před nárazem hlavy do částí interiéru automobilu.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro bezpečné umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy. Řidič však nemá jednoznačnou informaci o jeho stavu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Nárazník nezískal ani jeden bod za ochranu nohou chodců. Ochrana hlavy dětského i dospělého chodce je převážně špatná nebo mezní, ne několika místech i dobrá. Vzhledem k tvaru a výšce vozidla není vhodné hodnotit oblasti přední hrany kapoty.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců8,535%00%00%828%

Asistenční systémy

Renault Trafic není vybaven ESC. Standardem je připomínání nezapnutých pásů řidiče, které, narozdíl od instalovaného omezovače rychlosti, splňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%133%114%

Celkový výsledek: Dvě hvězdy

Za velmi slabým hodnocením stojí především nedostatky v oblasti výbavy prvky pasivní bezpečnosti a nedostatečné výsledky v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů. Slabá je i ochrana dospělých cestujících na předních sedadlech. Dobré výsledky předvedl Trafic prakticky jen v ochraně dětí.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.
Jednotkybody%body%body%body%
Výsledky2158%38,979%828%114%
Počet hvězd**

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
13. 12. 2012 19:35
Re: Nesmyslný NCAP
Možno je to zámerné podsúvanie kvázi odborných pojmov laikom.
13. 12. 2012 19:16
Re: len 2 hviezdy?
Ale to mi mali povedať keď to bola novinka. Ono je strašné umenie vymyslieť novú metodiku a potom ju aplikovať na autá, ktoré vznikli desať rokov pred ňou a ukazovať prstom, že nevyhoveli... 8-s
13. 12. 2012 13:27
Re: len 2 hviezdy?
podla tej diery v stredovom panely to je uplne zakladna vybava.
vzhladom na to, ze renault (ale aj PSA) dava na dodavky neuveritelne zlavy, ale to iba na tie vyssie vybavy, tak sa velmi oplati kupit dodavku v skoro alebo uplne plnej vybave.
Robim v logistickej firme a kupujeme dodavky od PSA, v podstate plna vybava za cenu zakladnej, pricom zo zakladnej by nam dali dole len par eur.
A zopakujem tu istu vetu ako pri crash testoch s PSA dodavkami, radsej sediet v tejto dodavke pri celnej zrazke s najnovsimi golf7, clio4, ci rapid, ktore maju 5*
13. 12. 2012 12:38
Nesmyslný NCAP
celé hodnocení EURO NCAP začíná postrádat význam. Neznalý člověk by z tohodle výsledku usoudil, že když tento Renault dostal jen 2 hvězdy a Citigo 5 tak je v případě nehody mnohem bezpečnější v Citigo, což samozřejmě není pravda.
13. 12. 2012 12:21
na rovinu
jsou to 2 hvezdy s 3 hvezdickama pod carou, celni a bocni naraz dopadli na 80 a 100%, ochrana deti vpodstate taky 100%, jen diky tomu ze chyby par diodek a piskadel to je 79%, a zbytek testu jsou jen schazejici piskadla a diodky nebo ochrana chodcu, a priznejme si, koho pri nehode zajima kolik jeho auto napacha skody na kolemjdoucich co sami skacou pred haubnu?

v ochrane posadky (a ta zajima vetsinu lidi) Trafic nesklamal a dopadl vzhledem ke svemu stari velice velice dobre