Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Studie potvrzuje účinnost systémů nouzového brzdění

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Podle studie zveřejněné i organizací Euro NCAP snižují systémy autonomního nouzového brzdění výrazně riziko nárazu do vpředu pomalu jedoucích vozidel.

Euro NCAP a ANCAP, nezávislé bezpečnostní organizace pro Evropu a Australasii, zveřejnily výsledky studie, vydané magazínem Accident Analysis & Prevention a zaměřené na systémy autonomního nouzového brzdění osobních automobilů.

Tyto systémy většinou využívají ke své funkci většinou kamer nebo radarů a pracují při rychlostech do 30 km/h nebo až 50 km/h. Pro skutečné potvrzení jejich účinnosti v běžném provozu a zhodnocení měly organizace Euro NCAP a ANCAP doposud málo vstupních dat.

Proto byla za využití metaanalýzy, založené na statistické kombinaci dat z různých zemí, vypracována studie, na jejímž vzniku se vedle zástupců Euro NCAP a ANCAP podíleli i odborníci z vlád vybraných států, průmyslu a spotřebitelských organizací i pojišťoven. Pro potřeby studie byla nakonec využita data z pěti států Evropské Unie a Austrálie.

Podle analýzy poskytnutých dat snižují v reálném světě systémy autonomního nouzového brzdění riziko nárazu do vpředu pomalu jedoucího vozidla o 38 % bez ohledu na to, jestli se jedná o městský nebo mimoměstský provoz.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
15. 5. 2015 15:49
Re: No nevim
Ne že bych lidi z AMS podceňoval, při pohledu na výsledek si však říkám, jak dobrou reprezentací člověka ta figurína byla. A pak je otázka, kdy se skutečně dostala před auto. Pokud je systém stavěný na zabránění kolize s autem, nemusí mít dobře pokryté strany. Jednoduchý systém nerozliší zaparkované auto od chodce, i kdyby je pokryté měl, tedy nemůže reagovat, dokud není překážka před autem. A za některých okolností lze očekávat jen zmírnění následků.
15. 5. 2015 07:19
Re: Každá technológia sa vyvíja...
Tady [odkaz]
Avatar - jozephko
14. 5. 2015 22:24
Re: Je to celé nezmysel ....
Každý nie taký dokonalý ako ty... >:D
Ešte pred pol rokom som nechápal, ako niekto môže nedať prednosť inému auta na hlavnej ceste. Ale stalo sa to aj mne - po pol milióne kilometrov. Našťastie sa nič nestalo - ja som išiel pomaly a vodič na hlavnej sa stačil vyhnúť. Ale odvtedy si nehovorím, že mne sa to a to nemôže stať...
Avatar - jozephko
14. 5. 2015 22:22
Každá technológia sa vyvíja...
Pred pár dňami som kdesi videl testy automatického brzdenia. A z piatich značiek uspela len jediná - Subaru. Ostatné figurínu v nízkej rýchlosti zrazili.
Subaru pritom ako jediné používa 2 kamery. Toto asi predstavuje budúcnosť automatického brzdenia - nielen radary, ale aj kamery. A hlavne dve - kvôli vytvoreniu priestorového obrazu...
Z hľadiska hardwaru a softwaru nevidím žiadny dôvod, prečo by v budúcnosti tieto systémy nemohli byť spoľahlivé...
Avatar - AUDIRS6
14. 5. 2015 20:50
Blbosti
trochu som "brouzdal" po vasom Ceskom webovom priestore...
a nasiel zaujimaveho pana blogera:
[odkaz]

takze aj u vas su ludia, ktori maju o tu spravnu zmenu uz od korenov...