Euro NCAP: Studie potvrzuje účinnost systémů nouzového brzdění
Euro NCAP a ANCAP, nezávislé bezpečnostní organizace pro Evropu a Australasii, zveřejnily výsledky studie, vydané magazínem Accident Analysis & Prevention a zaměřené na systémy autonomního nouzového brzdění osobních automobilů.
Tyto systémy většinou využívají ke své funkci většinou kamer nebo radarů a pracují při rychlostech do 30 km/h nebo až 50 km/h. Pro skutečné potvrzení jejich účinnosti v běžném provozu a zhodnocení měly organizace Euro NCAP a ANCAP doposud málo vstupních dat.
Proto byla za využití metaanalýzy, založené na statistické kombinaci dat z různých zemí, vypracována studie, na jejímž vzniku se vedle zástupců Euro NCAP a ANCAP podíleli i odborníci z vlád vybraných států, průmyslu a spotřebitelských organizací i pojišťoven. Pro potřeby studie byla nakonec využita data z pěti států Evropské Unie a Austrálie.
Podle analýzy poskytnutých dat snižují v reálném světě systémy autonomního nouzového brzdění riziko nárazu do vpředu pomalu jedoucího vozidla o 38 % bez ohledu na to, jestli se jedná o městský nebo mimoměstský provoz.