Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Volvo XC60 – 5 hvězd a ochrana cestujících s plným počtem bodů

Diskuze (14)
Volvo prezentuje nový model XC60 jako auto s mimořádně vysokou úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti. Nárazové zkoušky Euro NCAP to v oblasti ochrany cestujících potvrdily, ochrana chodců při střetu s XC60 je naopak jen na průměrné úrovni.

Testované auto bylo ve výbavě Momentum s dieselovým motorem a pohonem všech kol. Pohotovostní hmotnost byla 1850 kg. Auto bylo vybaveno čelními, bočními a okenními airbagy.

Čelní náraz

Prostor pro cestující zůstal po nárazu do bariéry stabilní – přední sloupek se posunul pouze o 3 mm dozadu. Sloupek řízení je navržen tak, aby při nárazu došlo k jeho zkrácení. Tím se před řidičem vytvoří dodatečný prostor.

Adaptivní omezovače sil v bezpečnostních pásech mají regresivní účinek a přizpůsobují se pozici sedadla a intenzitě nárazu. Test prokázal dobrou ochranu kolen a stehenních kostí, která je srovnatelná pro cestující s různě velkými postavami a sedících v různých polohách.

Boční náraz

Za boční náraz získalo XC60 maximální počet bodů, stejně jako za náraz na kůl.

Další 3 body byly uděleny za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů. Celkem obdrželo XC60 37 bodů za ochranu posádky, což znamená 5 hvězd bez ztráty jediného bodu.

crashtest volvo euroncap crashtest volvo euroncap

Ochrana dětí

Figuríny jak 18měsičního, tak 3letého dítěte byly usazeny hlavou proti směru jízdy v sedačkách Volvo. V dynamických výsledcích testu získalo XC60 za starší dítě maximální počet bodů a za mladší ztratilo jen zlomek bodu.

Airbag spolujezdce může být deaktivován, takže je možné na přední sedadlo posadit dítě v sedačce proti směru jízdy. Řidič ale nemá jasnou informaci o tom, že je airbag deaktivován. Štítek s upozorněním na rizika, pokud řidič airbag při použití takové sedačky airbag nedeaktivuje, není jednoznačný a může být odstraněn. Přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech není jasně vyznačena.

Celkové skóre za ochranu dětí je 39 bodů, tedy 4 hvězdy.

Ochrana chodců

Nárazník dostal maximum bodu za ochranu nohou chodců při nárazu. Dodatečným testem se ale zjistilo, že dolní strana prostřední části nárazníku poskytuje slabou úroveň ochrany. Ochrana v oblasti pravděpodobného střetu hlavy dítěte s kapotou byla ohodnocena jako převážně dostačující, avšak horní část kapoty s ohledem na ochranu hlavy dospělého chodce nezískala žádný bod.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Volvo_XC60_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Volvo_XC60_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Volvo_XC60_2008_Pole_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Volvo_XC60_2008_Pole_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Volvo_XC60_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Volvo_XC60_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

Diskuze (14)
Avatar - riderhenry
2. 12. 2008 01:37
Re: myslim si
V XC90 jsem najezdil hodne km (jako spolujezdec) a nikdy jsem se nepotreboval odpoutat za jizdy. A kdyz uz, tak 5 vterin vydrzim a naopak bych si ten system jeste pochvalil. Opravdu si myslim, ze to je zaklad...
Avatar - riderhenry
2. 12. 2008 01:37
Re: XC60
Je mi jasne, ze pro tebe bude Ford vzdy nejlepsi....
Avatar - Pierro
1. 12. 2008 08:52
Re: myslim si
Ricardo klid. Chápu že teplákový kovbojové s ledvinou na břiše (jako třeba my dva >:-[]) se zásadně nepoutaj, ale představ si situaci že povezeš ze Slovenska Daniela (matelka) a zapomeneš připoutat jeho dětskou sedačku. No umíš si představit ten cirkus??? >:-[] >:-[]
30. 11. 2008 21:15
Re: XC60
"sedeho" Forda myslis Kuga, ja myslim ze Kuga je designem asi nejhezci "SUV" soucasnosti. XC60 take neni spatna rozhodne je hezci nez disproporcni Q5.
Avatar - Ricardo
30. 11. 2008 16:21
Re: myslim si
Jenže ono to ten cirkus dělá i když se například vzadu někdo na pár vteřin odpoutá aby mohl vytáhnout z kapsy mobil. A takových případů máš spoustu.