Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropská verze MG GS: Má automat, patnáctistovku turbo a vypadá hrozně

Jan Mička
Diskuze (21)
Ani automobilka MG už není ryze britská. Vlastní ji čínská společnost SAIC, kvůli čemuž dorazilo nové SUV GS nejprve do její domoviny. Nyní se vůz dostává také do Evropy.

Informace o uvedení nového MG GS na evropském trhu jsme uvedli již v dubnu loňského roku. Kořeny vozu sahají až do roku 2012, přičemž postupem času se evolučně, s mezizastávkou v podobě konceptu MG CS, dostal až do produkční podoby, jakou vidíte na obrázcích. Čtyři a půl metru dlouhá karoserie s rozvorem 2600 milimetrů se z našeho pohledu opravdu moc nepovedla.

A teď to nejdůležitější: MG GS konečně oficiálně dorazilo do Evropy, konkrétně Velké Británie, kde bylo představeno na autosalonu v Londýně. Až na tmavé provedení předních sloupků nejsou patrné žádné významné změny vzhledu, to je ale asi tak to jediné, od čeho se v tuto chvíli můžeme „odpíchnout“. Britské zastoupení značky totiž stále drží konkrétní technická data pod pokličkou, chytřejší bychom však měli být už v průběhu příštího měsíce.

Na stránkách britského zastoupení najdeme v podstatě jenom to nejnutnější, nic z toho ale není až tak překvapivé. Vůz byl navržen a zkonstruován v Birminghamu, pod kapotou najdeme přeplňovanou zážehovou patnáctistovku zatím nespecifikovaného výkonu (v Číně má 124 kW a 250 N.m), na výběr bude z trojice výbav a dvojice převodovek – šestistupňové manuální a sedmistupňové dvouspojkové (TST).

Prozatím nepadlo ani slovo o základní ceně, dalo by se ale odrazit od čínského trhu. Tam vůz startuje na částce 119.700 juanů, což je k dnešnímu dni asi 435.000 korun. Jde o verzi 1.5 TGI Metro s manuální převodovkou a předním pohonem. Nejlevnější čtyřkolka s automatem (1.5 TGI TST Luxury AWD) stojí 169.700 juanů, tedy asi 616.000 korun. Vedle toho je v nabídce také silnější dvoulitr se 162 kilowatty a 350 newtonmetry. Pojí se výhradně s převodovkou TST, ovšem šestistupňovou. V „základní“ výbavě Luxury stojí 159.700 juanů, tedy asi 580.000 korun.

Jan Mička
Diskuze (21)
Avatar - Ja Prvni 123
7. 5. 2016 16:11
Je to smutný....
ale aspoň si nevyčítám, že jsem od nich odešel.
A to jsem pro ně dělal asi 14 let!
:-(

Jo a poznámka - už to není VŮBEC britské, nejen ryze britské...
Avatar - Vij
6. 5. 2016 22:59
Sance
Uplne hnusne to neni, kdyby se to prodavalo stropem za 350 000 v dobre vybave, tak by to melo sanci.
6. 5. 2016 22:42
Re: Koleos
Bohužel i jako majitel MG ZR musím souhlasit a je to slušně řečeno hnus. 8-s Oproti tomuto je i ta ix35 královnou krásy. Bohužel "china design" se nezapře.:/
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2016 16:48
Re: Koleos
kazdopadne aj tento MG ma viac dizajnovej kreativity ako akekolvek dnesne MB ci bmw ;-) .. horka to premiova pilulka ... ale chapem ze niekto rad sterilitu a unifikaciu... teda D3 premiovku ... je to kazdeho slobodna volba ako nalozi so svojimi financiami a co uprednostni :yes:
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2016 16:37
Re: Koleos
keby to malo znak renault myslim ze by si to nik ani nevsimol ze to povodne malo byt MG ;-) .. tie predne partie su moc podobne prave s capturom .... aj svetla ..... automobilovy dizajn v dnesnej dobe ozaj preziva akusi globalnu stagnaciu alebo unifikaciu alebo ako to nazvat ... chvalabohu a vdakabohu za sportage alebo evoque .. o inych vozoch by som v tomto SUV segmente dnes uz ani nerozmyslal .. lebo ta dizajnova sterilita niektorych znaciek je dnes uz ozaj desiva a to ma absolutne neberie ... ale ak je captur pekny tak potom logicky musi byt pekny aj tento MG... ze je to tak... :-)