Evropská verze MG GS: Má automat, patnáctistovku turbo a vypadá hrozně
Informace o uvedení nového MG GS na evropském trhu jsme uvedli již v dubnu loňského roku. Kořeny vozu sahají až do roku 2012, přičemž postupem času se evolučně, s mezizastávkou v podobě konceptu MG CS, dostal až do produkční podoby, jakou vidíte na obrázcích. Čtyři a půl metru dlouhá karoserie s rozvorem 2600 milimetrů se z našeho pohledu opravdu moc nepovedla.
A teď to nejdůležitější: MG GS konečně oficiálně dorazilo do Evropy, konkrétně Velké Británie, kde bylo představeno na autosalonu v Londýně. Až na tmavé provedení předních sloupků nejsou patrné žádné významné změny vzhledu, to je ale asi tak to jediné, od čeho se v tuto chvíli můžeme „odpíchnout“. Britské zastoupení značky totiž stále drží konkrétní technická data pod pokličkou, chytřejší bychom však měli být už v průběhu příštího měsíce.
Na stránkách britského zastoupení najdeme v podstatě jenom to nejnutnější, nic z toho ale není až tak překvapivé. Vůz byl navržen a zkonstruován v Birminghamu, pod kapotou najdeme přeplňovanou zážehovou patnáctistovku zatím nespecifikovaného výkonu (v Číně má 124 kW a 250 N.m), na výběr bude z trojice výbav a dvojice převodovek – šestistupňové manuální a sedmistupňové dvouspojkové (TST).
Prozatím nepadlo ani slovo o základní ceně, dalo by se ale odrazit od čínského trhu. Tam vůz startuje na částce 119.700 juanů, což je k dnešnímu dni asi 435.000 korun. Jde o verzi 1.5 TGI Metro s manuální převodovkou a předním pohonem. Nejlevnější čtyřkolka s automatem (1.5 TGI TST Luxury AWD) stojí 169.700 juanů, tedy asi 616.000 korun. Vedle toho je v nabídce také silnější dvoulitr se 162 kilowatty a 350 newtonmetry. Pojí se výhradně s převodovkou TST, ovšem šestistupňovou. V „základní“ výbavě Luxury stojí 159.700 juanů, tedy asi 580.000 korun.