Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské novinky Hyundaie pro rok 2015: i30, i40 a i20 Coupe

Evropské novinky Hyundaie pro rok 2015: i30, i40 a i20 Coupe

Evropské novinky Hyundaie pro rok 2015: i30, i40 a i20 Coupe Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Hyundai si pro konec roku přichystal doslova smršť novinek. Najednou představuje modernizace řad i30, i40 a také druhou karosářskou verzi malé i20.

Hyundai mění, doplňuje a inovuje důležitou evropskou modelovou paletu. Fluidní design bohužel stárne rychleji, takže musela přijít revize. K ní se samozřejmě přidala i nová technika. Ale Jihokorejci sází i na sport, a to ve dvou různých rozměrech. Změn se dočkala také velká i40, která je hlavně na našem trhu ve střední třídě velmi populární, patří jí v segmentu třetí místo. O oblíbenosti modelů nižší střední třídy a kategorie malých vozů netřeba hovořit.

i30

Nám dobře známá i30 si zašla na kosmetiku přídě, ta má nyní tvar výrazného šestiúhelníku a zvýrazněné žebrování. V paletě laků karoserie najdeme tři nové odstíny: černý, hnědooranžový a bílý. Nepřeplňované benzinové čtyřválce 1,4 l/74 kW se chlubí 134 N.m, větší šestnáctistovka dává 88 kW a 156 N.m. Turbodiesel objemu 1,6 l má buď 81 kW, nebo 100 kW a 280 N.m. Pokud si ale klient zvolí místo šestistupňového manuálu dvouspojkovou skříň s další rychlostí navíc, zvedne se porce na 300 N.m. Jenže to není zdaleka všechno...

Nejvýznamnější novinkou v řadě i30 je totiž ostrá verze Turbo, k mání bude jak ve tří-, tak i pětidveřové verzi. Sourozenec ostrého Cee'du však ze čtyřválcové přeplňované šestnáctistovky nabídne jen 137 kW místo 150, točivý moment zůstává na stejné hodnotě jako u kie, tedy 265 N.m. V manuální převodovce nechybí šestka, z klidu na stovku zrychlí nadupaný hyundai během 8 s (je o 0,3 s pomalejší), rovněž maximální rychlost se snížila z 230 na 219 km/h.

Nejvýkonnější specifikace má tvrdší podvozek a upravené řízení kvůli instalaci osmnáctipalcových kol. Kotoučové brzdy mají průměr 300, respektive 284 mm a ty přední jsou vrtané, od svých sériovějších bratříčků se auto liší i agresivnějším bodykitem se širšími nárazníky a nástavci prahů, dvojitou koncovkou výfuků a předními bi-xenony s diodami pro denní svícení. Kabina dostala sportovní sedačky s kontrastním prošíváním, jiné přístroje a další úpravy.


i40

Sedany a kombi i40 dostaly výraznou, také šestiúhelníkovou masku a přední nárazník s diodovými mlhovkami. Ty zdědila po nové generaci Genesisu. Současná vlajková loď evropského portfolia (prozatím, než přijde právě Genesis) se může těšit i z nových koncových světel. Součástí faceliftů bývají také litá kola a i40 není výjimkou, mají průměr 16, popřípadě 18 palců.

V útrobách najdeme pouze dvojici turbodieselů 1,7 l, první dává 85 kW a 280 N.m, silnější naladění poskytuje až 104 kW a 340 N.m. To si také budeme moci koupit se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou zmíněnou už u i30. Zde se navíc chlubí pádly pod volantem. Posílena byla v případě velkých modelů také elektronika, systém ATCC (Advanced Traction Cornering Control) supluje samosvorný diferenciál, v zatáčkách tedy napomáhá ovladatelnosti a trakci. Hyundai i40 také dostal nově automatické tlumení dálkových světel SHB (Smart High Beam), rozpoznávání dopravních značek, přepracovanou dotykovou navigaci a mezi přístroji neunikne naší pozornosti TFT displej


i20 Coupe

Agilní výrobce však rozšiřuje rovněž paletu karoserií ve druhé nejmenší řadě. Jméno Coupe je u i20 samozřejmě hlavně marketingovým označením, stejně postupuje Seat se svými SC. Jenže změn je oproti praktičtější verzi celkem dost. Ta se představila na začátku října na autosalonu v Paříži a u nás se začíná prodávat právě teď v prosinci. Na dynamičtější model lákal Hyundai už zářijovým teaserem. Nyní víme, jak skutečně vypadá. Není to první třídveřák od Hyundaie v B segmentu, předchůdci tuto karoserii měli také, ať už první první generace i 20, nebo starší Getz. Auto je však dynamičtější a atraktivnější, střecha byla snížena o 25 mm, sloupky jsou více skloněné a na zádi nechybí ani spoiler. Na zadním slupku naopak ubylo černého plastu. Změnila se i příď, na které zaujme velký tmavý nasávací otvor s mřížkou. Coupé má také jiná koncová světla a třeba výrazné prolisy na zadních blatnících.

Je 4045 mm dlouhé, 1730 mm široké a jen 1449 mm nízké, oproti hatchbacku tedy o centimetr delší a 4 mm užší. Základní objem zavazadelníku se dokonce zvětšil o 10 l na 336 litrů, automobilka ovšem tvrdí, že prostoru pro posádku poskytuje stejně jako hatchback. Přístup na zadní sedadla pochopitelně není tak snadný, ale to je úděl všech takových vozů. Rozvor náprav 2570 mm se však logicky nezměnil.

Pod kapotou se ukrývají už známé motory, všechny jsou připraveny na emisní normu Euro 6. Benzinové čtyřválce 1,25 l (62 kW/122 N.m) a 1,4 l (74 kW/134 N.m) podporují diesely, tříválec 1,12 l (55 kW/180 N.m) a čtyřválec 1,4 l (66 kW/240 N.m). Nejslabší variantu zážehového motoru 1,25 l s 55 kW z hatchbacku tedy Coupe nedostane. I ta výkonnější má v základu ale jen pětistupňový manuál, všechny ostatní jsou spojeny se šestirychlostní přímo řazenou skříní. Benzinovou čtrnáctistovku lze kombinovat i s tradičním čtyřstupňovým automatem. Litrový tříválec řady Kappa s turbodmychadlem se objeví později v příštím roce.

Přijdou si na své rovněž excentrici, kromě až sedmnáctipalcových litých kol Hyundai nabídne kupříkladu výraznou oranžovou barvu Tangerine (pomeranč), kterou zájemci mohou vhodně zkombinovat s interiérem ve stejném odstínu. K zaměření vozu se jistě bude hodit.

Jihokorejská automobilka cílí na mladší klientelu a z novinky také odvodí v pořadí druhou i20 WRC. Sériový Hyundai i20 Coupe se objeví na evropských trzích nejdříve v březnu či dubnu 2015. Stejně jako starší sourozenec, ani on se nebude vyrábět u nás v Nošovicích, nýbrž v tureckém Izmitu. Hyundai i30 pochopitelně ve Slezsku zůstává a dočkáme se jej hned na začátku roku.


Vstoupit do diskuze (53)