Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v červnu 2021: Meziroční nárůst zpomalil, Hyundai mezi nejlepšími

ČTK ČTK 16. 7. 2021 • 02:37
42
12
Zobrazit náhledy (42)
Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Evropský trh s novými automobily se po covidu dostává do normálu. Červnový růst byl ale nižší než v předchozích měsících.

Prodej osobních automobilů v Evropě se v červnu meziročně zvýšil o 13,3 procenta na 1,283 milionu vozů. Růst prodeje tak zpomalil z květnových 73,7 procenta. Na svých internetových stránkách to uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Od ledna do června počet registrací stoupl o 27,1 procenta na téměř 6,49 milionu vozů. Z největších evropských automobilových trhů nejvíce vzrostl počet registrovaných aut v červnu Německu - o 24,5 procenta. Ve Francii se naopak prodalo o 14,7 procenta osobních vozů méně. Česká republika vykázala v červnu podprůměrný nárůst prodeje, a sice o 8,6 procenta.

Zpomalení meziročního nárůstu proti předchozím měsícům však souvisí s tím, že loni byly registrace nových aut nejvíce zasaženy v březnu a dubnu, poté už se situace začala s uvolňováním zlepšovat. Přesto je situace nadále horší než v roce 2019, tedy v roce před koronavirem.

Evropský trh – registrace nových aut v červnu 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 6/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 155.168 +28,9 12,1
2. Renault 82.593 -23,8 6,4
3. Toyota 77.822 +31,7 6,1
4. Peugeot 72.793 -2,0 5,7
5. BMW 69.894 +20,9 5,4
6. Audi 69.560 +32,8 5,4
7. Škoda 65.430 +8,9 5,1
8. Mercedes-Benz 56.367 -12,8 4,4
9. Fiat 55.633 +19,2 4,3
10. Hyundai 54.946 +56,8 4,3
11. Opel/Vauxhall 53.940 +26,7 4,2
12. Kia 50.710 +46,5 4
13. Ford 50.671 -19,8 4
14. Citroën 49.318 +5,6 3,8
15. Seat 48.616 +45,8 3,8
16. Dacia 44.294 -7,1 3,5
17. Volvo 28.982 -6,8 2,3
18. Nissan 21.182 -12,6 1,7
19. Mini 18.060 +10,5 1,4
20. Mazda 17.561 +46,7 1,4
- CELKEM 1.282.503 +13,3 -

Počet registrovaných vozů v EU za první pololetí je o 1,5 milionu nižší než ve stejném období v roce 2019, než udeřila koronavirová pandemie. Všech 27 sledovaných trhů ale vykazuje za letošní rok podobné výsledky - ve většině zemí to je silný meziroční nárůst, a to včetně největších evropských automobilových trhů. V Itálii se od ledna do června prodalo o 51,4, ve Španělsku o 34,4, ve Francii o 28,9 a v Německu o 14,9 procenta více vozů než v první polovině loňského roku. ČR vykázala meziročně o 18,7 procenta více prodaných vozů.

Z jednotlivých výrobců se v červnu dařilo značce Hyundai, která meziročně v Evropě prodala o 56,8 procenta více vozů a dostala se tak mezi top 10 značek, nebo Mazdě, která dodala zákazníkům o 46,7 procenta více vozů.

Automobilka Renault naopak počet červnových registrací snížila o 23,8 procenta. Výrobci vozů značky Mercedes Daimler prodej klesl o 10,1 procenta.

S plusem 26,1 procenta zakončila červen i skupina Volkswagen. Její česká součást Škoda Auta prodala v červnu v Evropě o 8,9 procenta více vozů, tedy 65.430. Za první půlrok Škoda zvýšila odbyt o 24 procent na 346.435 vozů.

Evropský trh – registrace nových aut v pololetí 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 1-6/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 733.846 +26,6 11,3
2. Peugeot 423.374 +33,9 6,5
3. Toyota 386.236 +38,6 6,0
4. BMW 375.809 +31,4 5,8
5. Renault 368.798 +3,2 5,7
6. Mercedes-Benz 348.527 +17,5 5,4
7. Škoda 346.435 +24,0 5,3
8. Audi 344.586 +31,7 5,3
9. Ford 308.369 +13,9 4,8
10. Fiat 280.692 +34,3 4,3
11. Opel/Vauxhall 275.329 +28,7 4,2
12. Citroën 261.988 +28,2 4,0
13. Kia 251.236 +40,8 3,9
14. Hyundai 242.922 +39,3 3,7
15. Seat 233.955 +40,8 3,6
16. Dacia 191.268 +15,1 2,9
17. Volvo 166.594 +30,4 2,6
18. Nissan 136.712 +7,6 2,1
19. Mini 93.758 +32,8 1,4
20. Mazda 80.501 +36,4 1,2
- CELKEM 6.486.351 +27,1 -

Související články

Témata
18. 7. 2021 10:28
Re: Nový Tucson
Třeba že se vyrábí v ČR?
Jinak se nelze divit úspěchu, design je o funkčnosti i vzhledu, není jen o tom přidat někde hrany, nebo obliny, čtverce, nebo kruhy. Nejsem uživatel SUV ( služební ano) a tak při jízdě s běžným hatchem nebo kombi oceňuji níže posazená hlavní světla. U zakomponování denních světel nemá cenu vůbec diskutovat, dali si s tím hodně práce, vypadá to opravdu dobře a to je třeba ocenit.
Technika v pohodě, cena v rámci třídy také.
17. 7. 2021 17:26
Re: Nový Tucson
A čo je na tom pozitívne?
17. 7. 2021 12:34
Re: Fiat
Novému Leonu nic neškodí, v současnosti je v prodejích za Golfem, Octavii, Corollou a Focusem na 5 místě v Evropě. Před 308, Megane, Ceedem, Astrou, i30, C4 a dalšími slabými kousky (Scala, Tipo, Ma3, Civic a další). Takže jedno z nejlepších postavení Leonu v celé historii.
17. 7. 2021 11:26
Re: Fiat
Leon je podľa mňa menej value fór.many oproti scale, ta je zvnútra perfektná priestorovo. A podľa mňa je aj krajší ako Golf. Ale mám pocit že v tejto triede tapa zbytočne, HB je tu Golf, lift Octavia s low je Scala. Lepšie to urobil Stellantis, keď nechal v rámci koncernu 308 a C4 ako HB zrušil. Darmo trh je presýtený a to tu nie sú ešte značky z Číny :no: .
17. 7. 2021 09:49
Re: Fiat
Tu musím oponovať.Okrem blbnúceho infotainmentu / stále ho vraj vylepšujú, aktualizujú / je to vo všetkých vlastnostiach za mňa lepšie auto.Hlavne po mechanickej a konštrukčnej stránke nemá problémy a to je u auta podstatné. Je väčší ,priestranejší,väčšia ponuka motorov aj výbav /samozrejme aj drahší ale to zdražovali všetci / a za mňa aj krajší.Teraz už v základe má napr. denné svietenie aj hlavné svetlá LED predošlí mal len žiarovky atď.Teraz sa dá kúpiť v akcii s 1.5 tsi 150 k FR Family prakticky s plnou výbavou okolo 22 000 € a 4-5 rokov dozadu bola staršia generácia so slabšou výbavou približne v rovnakej cene takže ten nárast ceny nie je až tak dramatický ako u iných automobiliek.Takže ak doladia zamŕzajúci infotainment čo je určite " prúser " je nový Leon aspoň za mňa vo všetkom lepšie auto ako predošlá generácia / čo sa žiaľ o G VIII nedá s určitosťou povedať / a predaje ako vidno sa pomaly ale isto rozbiehajú.Myslím že to je lepšia ponuka ako napr. Scala Monte Carlo za totožnú cenu.Či ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud