Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v červnu 2021: Meziroční nárůst zpomalil, Hyundai mezi nejlepšími

ČTK
Diskuze (12)

Evropský trh s novými automobily se po covidu dostává do normálu. Červnový růst byl ale nižší než v předchozích měsících.

Prodej osobních automobilů v Evropě se v červnu meziročně zvýšil o 13,3 procenta na 1,283 milionu vozů. Růst prodeje tak zpomalil z květnových 73,7 procenta. Na svých internetových stránkách to uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Od ledna do června počet registrací stoupl o 27,1 procenta na téměř 6,49 milionu vozů. Z největších evropských automobilových trhů nejvíce vzrostl počet registrovaných aut v červnu Německu - o 24,5 procenta. Ve Francii se naopak prodalo o 14,7 procenta osobních vozů méně. Česká republika vykázala v červnu podprůměrný nárůst prodeje, a sice o 8,6 procenta.

Zpomalení meziročního nárůstu proti předchozím měsícům však souvisí s tím, že loni byly registrace nových aut nejvíce zasaženy v březnu a dubnu, poté už se situace začala s uvolňováním zlepšovat. Přesto je situace nadále horší než v roce 2019, tedy v roce před koronavirem.

Evropský trh – registrace nových aut v červnu 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 6/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 155.168 +28,9 12,1
2. Renault 82.593 -23,8 6,4
3. Toyota 77.822 +31,7 6,1
4. Peugeot 72.793 -2,0 5,7
5. BMW 69.894 +20,9 5,4
6. Audi 69.560 +32,8 5,4
7. Škoda 65.430 +8,9 5,1
8. Mercedes-Benz 56.367 -12,8 4,4
9. Fiat 55.633 +19,2 4,3
10. Hyundai 54.946 +56,8 4,3
11. Opel/Vauxhall 53.940 +26,7 4,2
12. Kia 50.710 +46,5 4
13. Ford 50.671 -19,8 4
14. Citroën 49.318 +5,6 3,8
15. Seat 48.616 +45,8 3,8
16. Dacia 44.294 -7,1 3,5
17. Volvo 28.982 -6,8 2,3
18. Nissan 21.182 -12,6 1,7
19. Mini 18.060 +10,5 1,4
20. Mazda 17.561 +46,7 1,4
- CELKEM 1.282.503 +13,3 -

Počet registrovaných vozů v EU za první pololetí je o 1,5 milionu nižší než ve stejném období v roce 2019, než udeřila koronavirová pandemie. Všech 27 sledovaných trhů ale vykazuje za letošní rok podobné výsledky - ve většině zemí to je silný meziroční nárůst, a to včetně největších evropských automobilových trhů. V Itálii se od ledna do června prodalo o 51,4, ve Španělsku o 34,4, ve Francii o 28,9 a v Německu o 14,9 procenta více vozů než v první polovině loňského roku. ČR vykázala meziročně o 18,7 procenta více prodaných vozů.

Z jednotlivých výrobců se v červnu dařilo značce Hyundai, která meziročně v Evropě prodala o 56,8 procenta více vozů a dostala se tak mezi top 10 značek, nebo Mazdě, která dodala zákazníkům o 46,7 procenta více vozů.

Automobilka Renault naopak počet červnových registrací snížila o 23,8 procenta. Výrobci vozů značky Mercedes Daimler prodej klesl o 10,1 procenta.

S plusem 26,1 procenta zakončila červen i skupina Volkswagen. Její česká součást Škoda Auta prodala v červnu v Evropě o 8,9 procenta více vozů, tedy 65.430. Za první půlrok Škoda zvýšila odbyt o 24 procent na 346.435 vozů.

Evropský trh – registrace nových aut v pololetí 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 1-6/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 733.846 +26,6 11,3
2. Peugeot 423.374 +33,9 6,5
3. Toyota 386.236 +38,6 6,0
4. BMW 375.809 +31,4 5,8
5. Renault 368.798 +3,2 5,7
6. Mercedes-Benz 348.527 +17,5 5,4
7. Škoda 346.435 +24,0 5,3
8. Audi 344.586 +31,7 5,3
9. Ford 308.369 +13,9 4,8
10. Fiat 280.692 +34,3 4,3
11. Opel/Vauxhall 275.329 +28,7 4,2
12. Citroën 261.988 +28,2 4,0
13. Kia 251.236 +40,8 3,9
14. Hyundai 242.922 +39,3 3,7
15. Seat 233.955 +40,8 3,6
16. Dacia 191.268 +15,1 2,9
17. Volvo 166.594 +30,4 2,6
18. Nissan 136.712 +7,6 2,1
19. Mini 93.758 +32,8 1,4
20. Mazda 80.501 +36,4 1,2
- CELKEM 6.486.351 +27,1 -
ČTK
Diskuze (12)

Doporučujeme

18. 7. 2021 10:28
Re: Nový Tucson
Třeba že se vyrábí v ČR?
Jinak se nelze divit úspěchu, design je o funkčnosti i vzhledu, není jen o tom přidat někde hrany, nebo obliny, čtverce, nebo kruhy. Nejsem uživatel SUV ( služební ano) a tak při jízdě s běžným hatchem nebo kombi oceňuji níže posazená hlavní světla. U zakomponování denních světel nemá cenu vůbec diskutovat, dali si s tím hodně práce, vypadá to opravdu dobře a to je třeba ocenit.
Technika v pohodě, cena v rámci třídy také.
17. 7. 2021 17:26
Re: Nový Tucson
A čo je na tom pozitívne?
17. 7. 2021 12:34
Re: Fiat
Novému Leonu nic neškodí, v současnosti je v prodejích za Golfem, Octavii, Corollou a Focusem na 5 místě v Evropě. Před 308, Megane, Ceedem, Astrou, i30, C4 a dalšími slabými kousky (Scala, Tipo, Ma3, Civic a další). Takže jedno z nejlepších postavení Leonu v celé historii.
Avatar - sorpersa
17. 7. 2021 11:26
Re: Fiat
Leon je podľa mňa menej value fór.many oproti scale, ta je zvnútra perfektná priestorovo. A podľa mňa je aj krajší ako Golf. Ale mám pocit že v tejto triede tapa zbytočne, HB je tu Golf, lift Octavia s low je Scala. Lepšie to urobil Stellantis, keď nechal v rámci koncernu 308 a C4 ako HB zrušil. Darmo trh je presýtený a to tu nie sú ešte značky z Číny :no: .
Avatar - hugino
17. 7. 2021 09:49
Re: Fiat
Tu musím oponovať.Okrem blbnúceho infotainmentu / stále ho vraj vylepšujú, aktualizujú / je to vo všetkých vlastnostiach za mňa lepšie auto.Hlavne po mechanickej a konštrukčnej stránke nemá problémy a to je u auta podstatné. Je väčší ,priestranejší,väčšia ponuka motorov aj výbav /samozrejme aj drahší ale to zdražovali všetci / a za mňa aj krajší.Teraz už v základe má napr. denné svietenie aj hlavné svetlá LED predošlí mal len žiarovky atď.Teraz sa dá kúpiť v akcii s 1.5 tsi 150 k FR Family prakticky s plnou výbavou okolo 22 000 € a 4-5 rokov dozadu bola staršia generácia so slabšou výbavou približne v rovnakej cene takže ten nárast ceny nie je až tak dramatický ako u iných automobiliek.Takže ak doladia zamŕzajúci infotainment čo je určite " prúser " je nový Leon aspoň za mňa vo všetkom lepšie auto ako predošlá generácia / čo sa žiaľ o G VIII nedá s určitosťou povedať / a predaje ako vidno sa pomaly ale isto rozbiehajú.Myslím že to je lepšia ponuka ako napr. Scala Monte Carlo za totožnú cenu.Či ?