Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v dubnu 2020: Škoda těží z pandemie koronaviru, je třetí největší značkou

David Bureš David Bureš 19. 5. 2020 • 10:52
39
20
Zobrazit náhledy (39)
Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV

Prodeje nových aut v Evropě se minulý měsíc vlivem pandemie koronaviru silně propadly, o 78,3 %. Škoda však tento pád uměla vytěžit k posílení tržní pozice.

Očekávané se stalo skutečností, evropské prodeje nových automobilů se v dubnu 2020 vlivem uzavřených autosalonů a dopravních úřadů silně propadly. Výsledných 292.182 registrovaných aut je o 78,3 % méně než o rok dříve. Vyplývá to ze statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA).

V prodejních statistikách se jasně projevily země, které jsou pandemií koronaviru postižené nejvíce. Jestliže v Itálii bylo v dubnu 2019 registrováno 174.924 automobilů, letos to bylo jen 4.279 vozů, což je meziroční propad o 97,6 %. Podobně jsou na tom také Španělsko (4.163 registrací, meziročně -96,5 %) nebo Velká Británie (4.321 registrovaných vozů, -97,3 %).

Z největších evropských trhů jsou tak tyto země rázem trhy malé. Vždyť více aut bylo v dubnu 2020 registrováno také u nás, Česká republika hlásí za minulých měsíc 10.679 registrací (-53,4 %). Největším trhem každopádně s přehledem zůstává Německo, kde 120.840 registrovaných automobilů je propad „jen“ o 61,1 %.

Nejnižší meziroční pokles prodejů pak hlásí samozřejmě ty země, které byly pandemií koronaviru postiženy méně. Konkrétně jde hlavně o severské státy, které tolik neutahovaly šrouby ekonomiky a bojovaly s šířením onemocnění COVID-19 jiným způsobem. I tyto země však zaznamenaly pokles prodaných aut, Finsko o 38,6 %, Švédsko o 37,5 %, Dánsko o 37 % a Norsko o 34 %.

Z hlediska pořadí značek se pak potvrzuje silná pozice Volkswagenu, který i v době takové krize skončil s přehledem na čelní pozici. Jeho 36.543 registrovaných aut je každopádně o 76,3 % méně než před rokem.

Z propadu evropského trhu pak svým způsobem těžila Škoda. Díky 21.487 registrovaným autům se totiž vyšvihla na skvělou třetí příčku mezi značkami, když překonala i takové konkurenty jako Renault nebo Peugeot. Její meziroční pokles o 66,9 % je totiž druhý nejnižší z top 20, méně kleslo jen celkově dvacáté Mitsubishi (65,9 %).

Lépe než Škoda v dubnu vedle Volkswagenu skončilo jen BMW s 21.630 registrovanými vozy (meziročně -69 %). Právě prémiové značky obecně také patří mezi méně zasažené výrobce, Mercedes obsadil stále pěknou pátou příčku, Audi bylo sedmé. Volvo se pak vyšvihlo na patnáctou příčku.

Evropský trh v dubnu 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 4/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 36.543 -76,3 12,5
2. BMW 21.630 -69,0 7,4
3. Škoda 21.487 -66,9 7,4
4. Renault 18.453 -79,4 6,3
5. Mercedes-Benz 16.361 -78,0 5,6
6. Ford 15.724 -80,7 5,4
7. Audi 15.260 -76,5 5,2
8. Peugeot 15.103 -82,5 5,2
9. Opel/Vauxhall 12.009 -82,9 4,1
10. Toyota 10.741 -78,9 3,7
11. Citroën 10.430 -82,2 3,6
12. Dacia 10.031 -79,6 3,4
13. Kia 9.678 -77,9 3,3
14. Hyundai 9.131 -80,7 3,1
15. Volvo 9.032 -68,0 3,1
16. Fiat 8.534 -86,7 2,9
17. Seat 8.506 -80,9 2,9
18. Nissan 4.398 -86,2 1,5
19. Mini 4.099 -73,0 1,4
20. Mitsubishi 4.092 -65,9 1,4
- CELKEM 292.182 -78,3 -

Pandemie koronaviru pak logicky silně ovlivnila statistiky i za první čtyři měsíce roku. Od ledna do dubna bylo v Evropě podle ACEA registrováno 3.346.193 automobilů, o 39,1 % méně než před rokem.

První v této situaci zůstává Volkswagen, následovaný Renaultem a Peugeotem. Škoda letos zatím drží šestou příčku, což znamená, že je před Fordem, někdejší evropskou dvojkou. Nejlepší desítku uzavírá Opel a jeho sesterská značka Vauxhall pro britské ostrovy.

Evropský trh v období leden-duben 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-4/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 387.618 -37,1 11,6
2. Renault 203.135 -44,0 6,1
3. Peugeot 201.495 -42,4 6,0
4. BMW 196.176 -28,5 5,9
5. Mercedes-Benz 195.629 -32,3 5,8
6. Škoda 185.196 -28,7 5,5
7. Ford 178.079 -47,8 5,3
8. Audi 176.039 -33,3 5,3
9. Toyota 152.656 -28,3 4,6
10. Opel/Vauxhall 146.360 -52,9 4,4
11. Fiat 130.885 -46,2 3,9
12. Citroën 130.286 -44,4 3,9
13. Kia 122.704 -30,3 3,7
14. Hyundai 117.858 -37,3 3,5
15. Seat 115.733 -31,0 3,5
16. Dacia 93.258 -53,0 2,8
17. Nissan 91.447 -38,7 2,7
18. Volvo 79.413 -31,0 2,4
19. Mini 46.510 -34,2 1,4
20. Mazda 39.317 -53,0 1,2
- CELKEM 3.346.193 -39,1 -

Související články

Témata
20. 5. 2020 10:11
Re: Postrehy
Jo já myslel Octávku / Golf / Leon.
Avatar - Emel
20. 5. 2020 09:28
Re: Postrehy
U Škodovky jsou ty díry v nabídce motorů už asi zalepené... kromě Octavie, ale to je nový model.
19. 5. 2020 19:29
Re: Postrehy
Tak premia urobila nie jeden, ale viac sikovnych krokov smerom k zakaznikom a dnes sa to iba hemzi a, b, gla, cla, xyz... A1, a3, g2.. Etc Minuly tyzden tu bol priaznivo naceneny glb?/ sa stracam v tych skratkach, dnes uz kupa mensej premie je cennovo dostupna.
19. 5. 2020 19:20
Re: Re: Postrehy
Tak teraz by objednaval golfa/octu/leon iba blazon. Vzdy sa oplati pockat rok kym vyrobca vychyta nedostatky s nabehom vyroby, skodovka pravidelne casom upravuje podvozky, vzhladom na krizu je predpoklad lepsich cien, neexistuje jediny dovod na kupu teraz
19. 5. 2020 18:49
Re: Postrehy
Ten softwarový problém je pro výrobu a objednávky celkem nepodstatný. Golfa i Octávku si můžeš pořád objednat, Škodovka ho normálně vyrobí a odstaví na parkoviště. Až se problém vyřeší, auta jen flashne a dodá zákazníkovi. Samozřejmě si počkáš, což může být nepříjemné, ale pokud objednáš teď, tak to auto stejně dostaneš za 3 měsíce, což už bude dávno vyřešené.
Horší to je s neschopností koncernu naběhnout další varianty motorů a derivátů. Pořád se to všechno posouvá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku