Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v únoru 2021: Škoda před Renaultem, Fordem i BMW

David Bureš David Bureš 18. 3. 2021 • 07:12
42
40
Zobrazit náhledy (42)
Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV

Škoda se v únoru 2021 stala čtvrtou nejžádanější značkou v Evropě. Porazily ji jen Volkswagen, Peugeot a Toyota.

Evropské prodeje nových automobilů jsou nadále silně zasažené pandemií koronaviru. Ani v únoru tak prodeje ve státech sledovaných Evropským sdružením výrobců automobilů (ACEA) nepřesáhly milion, stejně jako v lednu. Celkem bylo v Evropě během února 2021 registrováno jen 850.170 aut, o 20,3 %.

Vyplývá to ze statistik ACEA, které sleduje registrace automobilů v 30 zemích Evropy. Vedle 26 států Evropské unie (kromě nedůležité Malty) jsou ve statistikách zahrnuty výsledky ze Velké Británie, Norska, Islandu a Švýcarska.

Naposledy bylo v Evropě tak málo automobilů registrováno v únoru 2014, vlivem pandemie koronaviru jsme se tak dostaly na úroveň z dob hospodářské krize. Důvodem nízkých prodejů je setrvávající propad klíčových trhů. Třeba ve Španělsku se únorové registrace propadly o 38,4 %, ve Velké Británii pak o 35,5 %. Slabý odbyt hlásí také Německo (-19 %), dlouhodobě největší trh s automobily na starém kontinentu.

I v takové situaci však největší evropskou značkou zůstává německý Volkswagen, a to přestože se jeho únorové registrace propadly o 21,7 %, což je nejvíce ze čtyř největších značek na trhu. Druhý se stejně jako v lednu drží Peugeotu (-12,2 %), třetí je Toyota. Ta si meziročně pohoršila o 10,5 %, což je jeden z nejnižších poklesů z celé top 20 značek.

Evropský trh – registrace nových aut v únoru 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 2/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 94.242 -21,7 11,1
2. Peugeot 66.080 -12,2 7,8
3. Toyota 50.181 -10,5 5,9
4. Škoda 48.193 -13,8 5,7
5. Renault 48.141 -34,7 5,7
6. BMW 47.537 -13,7 5,6
7. Mercedes-Benz 44.702 -22,6 5,3
8. Audi 43.081 -15,6 5,1
9. Ford 42.669 -22,5 5
10. Fiat 38.744 -28,4 4,6
11. Citroën 38.638 -23,2 4,5
12. Opel/Vauxhall 36.003 -28,1 4,2
13. Kia 31.373 -15 3,7
14. Hyundai 29.505 -23 3,5
15. Seat 28.755 -24,3 3,4
16. Dacia 25.972 -13,6 3,1
17. Volvo 23.354 +1,4 2,7
18. Nissan 18.355 -34,5 2,2
19. Mini 10.899 -10,1 1,3
20. Jeep 10.402 -5,3 1,2
  CELKEM 850.170 -20,3 -

V rámci situace úspěšný měsíc to byl také pro Škodu. Její pokles o 13,8 % byl podobně jako v případě Toyoty nižší než u konkurence, což jí vyneslo na čtvrtou příčku v celkovém pořadí. Mladoboleslavská značka tak za únor hlásí více registrací i než takové značky jako Renault, BMW, Mercedes-Benz nebo Ford.

V druhé desítce pak zaujme výsledek Volva, jehož 23.354 únorových registrací bylo dokonce o 1,4 % více než před rokem. Evidentně se tak vyplácí jeho sázka na elektrifikované pohony. Do top 10 se pak tentokrát dostal také Jeep, který hlásí jen mírný meziroční pokles. Jeho 10.402 registrovaných SUV bylo 5,3 % méně než před rokem. V prodejích tak tentokrát překonal Mazdu nebo Mitsubishi.

Po dvou měsících roku klesají evropské prodeje o 23,1 %. I v tomto případě je nejvýše Volkswagen, následovaný Peugeotem a Toyotou. Škoda se však drží sedmá, 94.888 registrovaných aut po dvou měsících roku je o 18,1 % méně než před rokem. I tak je mladoboleslavská značka před Fordem, někdejší dvojkou evropského trhu.

Evropský trh – registrace nových aut v období leden-únor 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 1-2/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 184.929 -27,3 10,9
2. Peugeot 126.986 -15,1 7,5
3. Toyota 105.001 -14,8 6,2
4. BMW 101.518 -14,9 6
5. Renault 96.778 -31,6 5,7
6. Mercedes-Benz 95.448 -21,6 5,6
7. Škoda 94.888 -18,1 5,6
8. Ford 88.902 -24,4 5,3
9. Audi 83.170 -24 4,9
10. Fiat 72.444 -28,5 4,3
11. Citroën 70.876 -27,6 4,2
12. Opel/Vauxhall 69.887 -30,9 4,1
13. Kia 65.344 -12,7 3,9
14. Hyundai 57.934 -27,6 3,4
15. Seat 57.745 -25,8 3,4
16. Dacia 54.733 -12,8 3,2
17. Volvo 47.232 +2,4 2,8
18. Nissan 37.822 -37,2 2,2
19. Mini 21.228 -14,8 1,3
20. Jeep 19.786 -9,5 1,2
  CELKEM 1.693.059 -23,1 -

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2021 01:56
Drsné
Pokračující ústup Renaultu a částečně i VW. To bude ještě zajímavé.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2021 01:54
Re: Renault sklízí co zasel
E-tech, ten v Cliu, podle mě není krok mimo, ale ceny jsou velmi odvážné.
18. 3. 2021 21:54
Re: Ručník pro Opel a Ford
Čo by si čakal? Ford predražil fiestu, puma je malá a focus len s litrovým trojvalcom, kuga phev im horí atd., MPV sa celkovo nepredávajú u nikoho
Opel je nezaujímavý, teraz už vlastne preznačkovaný peugeot, tak ale nová mokka a astra by mu mali pomôcť, corsa je podľa mna vnútri asi príliš malá/nepraktická.
Avatar - Emel
18. 3. 2021 20:48
Re: Totální
Jasně, v celoročních asi ne.
18. 3. 2021 20:44
Re: Totální
Myslel jsem, že se bavíme o celoročních prodejích. A rok nekončí ani v lednu, ani v březnu ... a to ani ve Francii. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku