Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Octavia iV
Škoda Octavia iV
Škoda Octavia iV
Škoda Octavia iV
42
Fotogalerie

Evropský trh v únoru 2021: Škoda před Renaultem, Fordem i BMW

Škoda se v únoru 2021 stala čtvrtou nejžádanější značkou v Evropě. Porazily ji jen Volkswagen, Peugeot a Toyota.

Evropské prodeje nových automobilů jsou nadále silně zasažené pandemií koronaviru. Ani v únoru tak prodeje ve státech sledovaných Evropským sdružením výrobců automobilů (ACEA) nepřesáhly milion, stejně jako v lednu. Celkem bylo v Evropě během února 2021 registrováno jen 850.170 aut, o 20,3 %.

Vyplývá to ze statistik ACEA, které sleduje registrace automobilů v 30 zemích Evropy. Vedle 26 států Evropské unie (kromě nedůležité Malty) jsou ve statistikách zahrnuty výsledky ze Velké Británie, Norska, Islandu a Švýcarska.

Naposledy bylo v Evropě tak málo automobilů registrováno v únoru 2014, vlivem pandemie koronaviru jsme se tak dostaly na úroveň z dob hospodářské krize. Důvodem nízkých prodejů je setrvávající propad klíčových trhů. Třeba ve Španělsku se únorové registrace propadly o 38,4 %, ve Velké Británii pak o 35,5 %. Slabý odbyt hlásí také Německo (-19 %), dlouhodobě největší trh s automobily na starém kontinentu.

I v takové situaci však největší evropskou značkou zůstává německý Volkswagen, a to přestože se jeho únorové registrace propadly o 21,7 %, což je nejvíce ze čtyř největších značek na trhu. Druhý se stejně jako v lednu drží Peugeotu (-12,2 %), třetí je Toyota. Ta si meziročně pohoršila o 10,5 %, což je jeden z nejnižších poklesů z celé top 20 značek.

Evropský trh – registrace nových aut v únoru 2021 podle značek
Poř.ZnačkaRegistrace 2/2021 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen94.242-21,711,1
2.Peugeot66.080-12,27,8
3.Toyota50.181-10,55,9
4.Škoda48.193-13,85,7
5.Renault48.141-34,75,7
6.BMW47.537-13,75,6
7.Mercedes-Benz44.702-22,65,3
8.Audi43.081-15,65,1
9.Ford42.669-22,55
10.Fiat38.744-28,44,6
11.Citroën38.638-23,24,5
12.Opel/Vauxhall36.003-28,14,2
13.Kia31.373-153,7
14.Hyundai29.505-233,5
15.Seat28.755-24,33,4
16.Dacia25.972-13,63,1
17.Volvo23.354+1,42,7
18.Nissan18.355-34,52,2
19.Mini10.899-10,11,3
20.Jeep10.402-5,31,2
 CELKEM850.170-20,3-

V rámci situace úspěšný měsíc to byl také pro Škodu. Její pokles o 13,8 % byl podobně jako v případě Toyoty nižší než u konkurence, což jí vyneslo na čtvrtou příčku v celkovém pořadí. Mladoboleslavská značka tak za únor hlásí více registrací i než takové značky jako Renault, BMW, Mercedes-Benz nebo Ford.

V druhé desítce pak zaujme výsledek Volva, jehož 23.354 únorových registrací bylo dokonce o 1,4 % více než před rokem. Evidentně se tak vyplácí jeho sázka na elektrifikované pohony. Do top 10 se pak tentokrát dostal také Jeep, který hlásí jen mírný meziroční pokles. Jeho 10.402 registrovaných SUV bylo 5,3 % méně než před rokem. V prodejích tak tentokrát překonal Mazdu nebo Mitsubishi.

Po dvou měsících roku klesají evropské prodeje o 23,1 %. I v tomto případě je nejvýše Volkswagen, následovaný Peugeotem a Toyotou. Škoda se však drží sedmá, 94.888 registrovaných aut po dvou měsících roku je o 18,1 % méně než před rokem. I tak je mladoboleslavská značka před Fordem, někdejší dvojkou evropského trhu.

Evropský trh – registrace nových aut v období leden-únor 2021 podle značek
Poř.ZnačkaRegistrace 1-2/2021 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen184.929-27,310,9
2.Peugeot126.986-15,17,5
3.Toyota105.001-14,86,2
4.BMW101.518-14,96
5.Renault96.778-31,65,7
6.Mercedes-Benz95.448-21,65,6
7.Škoda94.888-18,15,6
8.Ford88.902-24,45,3
9.Audi83.170-244,9
10.Fiat72.444-28,54,3
11.Citroën70.876-27,64,2
12.Opel/Vauxhall69.887-30,94,1
13.Kia65.344-12,73,9
14.Hyundai57.934-27,63,4
15.Seat57.745-25,83,4
16.Dacia54.733-12,83,2
17.Volvo47.232+2,42,8
18.Nissan37.822-37,22,2
19.Mini21.228-14,81,3
20.Jeep19.786-9,51,2
 CELKEM1.693.059-23,1-