Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Extrémní Chiron by mohl překonat 500 km/h, nezáleží to však jen na Bugatti

Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
34 Fotogalerie
Diskuze (2)

Prezident automobilky prozradil pár zajímavých informací ze zákulisí.

Značka Bugatti sice stále vyrábí jedny z nejrychlejších vozů na světě, na výkony Koenigseggu Agera RS, který v uplynulých letech stanovil několik rychlostních rekordů, však nemá odpověď. Rozhodně to ale neznamená, že by automobilka své úsilí o návrat na vrchol vzdala. To ostatně naznačil i její prezident Stephan Winklemann.

Když se ho totiž redaktoři Automobile Magazine zeptali, zda by některý z extrémních „derivátů“ Bugatti Chiron mohl pokořit rychlost 500 km/h, Winklemann to nevyloučil. Podle něj tato možnost stále existuje, nezáleží to však pouze na Bugatti. Automobilka totiž potřebuje pneumatiky, které by dokázaly takovou rychlost vydržet. A zatím je evidentně nemá.

Na otázku, zda by k překonání této rychlosti stačil v současnosti používaný 8.0 litrový motor W16 o výkonu 1500 koní, však Winkleman odpověděl poněkud vyhýbavě. Začal totiž mluvit o elektrifikaci, která je nevyhnutelnou budoucností. V současnosti prý však ještě tato technologie není připravená. „Bude to vyžadovat menší, lehčí a účinnější články, než budeme moci takto pokročit,“ upřesnil Winklemann.

Závod o překonání hranice 500 km/h (v zámoří 300 MPH - 482,8 km/h) se sériovým silničním vozem je přitom v současnosti poměrně žhavým tématem hned pro několik značek. Rekord by si rádo přivlastnilo Hennessey se svým Venomem F5, Koenigsegg s modelem Jesko a ve hře je i SSC North America s modelem Tuatara.

Winklemann navíc prozradil, že Bugatti už má připravený i design nového crossoveru. „Design je hotový. Někteří potenciální zákazníci už ho viděli a líbil se jim. Jeden nebo dva vlivní lidé ve Wolfsburgu z něj byli nadšení,“ prozradil Winklemann. Rozhodnutí o výrobě nového modelu však ještě nepadlo. Pokud by se ale crossover do výroby dostal, podle Winklemanna bude „téměř jistě poháněn bateriemi.“

Vstoupit do diskuze (2)