Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Roush Nitemare
Roush Nitemare
Roush Nitemare
Roush Nitemare
7 Fotogalerie

F-150 v podání Roushe je hotový streetfighter. V zatáčkách vyvine přetížení jako sportovní auto

Mario Rychtera

Navzdory sériovému motoru s F-150 od Roushe zažijete silný zážitek i na okruhu. Je to rebel s výfukem, co mluví za vše.

Ford je jednou z automobilek, podle níž nepatří pick-upy pouze do terénu, ale je třeba uspokojit i nadšence, kteří sice mají co dát do korby, ale chtějí si užít vzrušující jízdu na pevném asfaltu. Za tímto účelem rozšířil modelovou řadu Maverick o lifestylovou verzi Lobo. Pro jasně nejoblíbenější F-150 ale taková možnost není, proto se příležitosti chytil tradiční úpravce Roush, aby ani zájemci o větší pick-up nepřišli zkrátka.

Jmenuje se Nitemare a nutno podotknout, že ve srovnání s továrním Maverickem Lobo šel Roush do většího extrému. S nadsázkou lze hovořit o okruhovém nástroji, ačkoliv na motoru nejsou kromě laděného výfukového potrubí s černými koncovkami žádné změny. Úpravce se totiž detailně věnoval podvozku a celkovému naladění řízení.

Na první pohled je patrné snížení vozu o 76 mm vpředu a 127 mm vzadu. Vůz stojí na interně navrženém podvozku sestaveném z progresivních pružin a dvouplášťových tlumičů s nastavitelnou výškou, které doplňují pevnější stabilizátory. Důležitým prvkem jsou i 22palcová černá kola Roush obouvající celoroční pneumatiky General Tire G-MAX AS07 v rozměru 305/40R22.

Výsledkem je velmi přesné a tuhé řízení doprovázené mimořádnou přilnavostí. Ta byla testována na asfaltovém oblouku o průměru 60 metrů, kde Nitemare dosáhl trvalého bočního přetížení 0,79 g a maxima 1 g. Pro přesnější dobrzďování do zatáček je vůz osazen drážkovanými kotouči s vylepšeným vnitřním chlazením.

Zvenčí obléká pouliční rváč černý lak doplněný tmavou maskou chladiče s oranžovými pozičkami a osvětleným nápisem Roush ve zlatém provedení. Na kapotě s ventilačními otvory se nachází stylová grafika doplněná černými plaketami.

Interiéru dodávají drsné charisma hliníkové pedály, čalounění v „havraní“ černi s červeným lemováním, grafiky na dveřích a obložení v karbonovém designu. Sedadla poskytují optimální kompromis mezi pohodlím a sportovním tvarem. Jack Roush se uvnitř připomíná svým podpisem a četnými logy své firmy.

Samozřejmě i zde je možné si za pár věcí připlatit. Za zváženou stojí prémiový audiosystém Roush Performance Audio od Alpine, obložení z pravého karbonu, na míru vyrobená bezpečnostní schránka na cennosti nebo nouzový kit obsahující startovací kabely, popruhy, rukavice a další drobnosti.

Cena úpravy činí v přepočtu 440.000 Kč a je dostupná pro výbavy XL a XLT, ať už s klasickou kabinou nebo větší SuperCrew.

Video placeholder
Ford F 150 Nitemare Roush Performance • Zdroj: Roush Performance

Zdro a videoj: Roush