Ford vrací na silnice éru výkonných pick-upů pro řidiče. Maverick Lobo má i okruhový režim
Zapomeňte na bahno a terén – přichází pick-up, který si nejlépe rozumí s asfaltem. Ford Maverick Lobo vdechuje život legendárnímu receptu rychlosti a stylu na čtyřech kolech.
Dnešní pick-upy jsou především o praktičnosti a terénních jízdních vlastnostech, které zvyšují jejich užitnou hodnotu. Jenže v osmdesátých letech existovaly modely, které pohorky vyměnily za tenisky a celý život zůstaly na hladkém asfaltu. Místo dovádění v přírodě nabídly majitelům vzrušující zážitek za volantem.
Určitě si pamatujete na GMC Syclone. Dvoudveřový pick-up s pohonem všech kol a výkonem 209 kW, což bylo v té době teritorium sportovních vozů, které si dával k snídani. Není divu, zdolat stovku za 5 sekund uměl málokdo. V případě Fordu nelze opomenout F-150 SVT Lightning s kompresorem přeplňovanou V8 o objemu 5.4 litru s výkonem 283 kW a točivým momentem 610 Nm. Přelom milénia však znamenal konec éry těchto vozů, ovšem možná nastal čas, aby se vrátily.
Letošním rokem vrací Ford silniční pick-up na scénu prostřednictvím svého Mavericku v provedení Lobo, jelikož první kusy již míří k zákazníkům. Stojí v přepočtu necelých 790.000 korun, takže zůstává cenově dostupnou volbou. Je ale otázkou, jestli jeho dovednosti budou vzhledem k bratrům z minulosti stačit.
Maverick Lobo je totiž osazen dvoulitrovým EcoBoostem s výkonem „pouhých“ 186 kW a pohonem zadních kol. Na sprinty od semaforu k semaforu to asi nebude, ale automobilka jej naladila, aby byl zábavnější v zatáčkách. Vůz stojí na sníženém podvozku o 1,27 cm vpředu a 3 cm vzadu. Disponuje chytrým vektorováním točivého momentu a jízdním režimem Lobo, dostupným pouze pro jízdu na okruhu. Ten totiž využívá plný výkon motoru a zároveň omezuje zásahy stabilizačních systémů.
Dále na voze najdeme výkonnější chladič z balíčku Maverick 4K, chlazení převodového oleje, ostřejší řízení z Kugy, dvoupístkové brzdové třmeny z Fiesty ST a specificky naladěný sedmistupňový automat s pádly pod volantem. Uvidíme, jestli tato sestava bude majitelům stačit, protože už teď jsou pro motor Mavericku připravené kity schopné posunout výkon na 260 kW. Kromě výkonu nabídne Maverick Lobo i nadstandardní asistenci řidiče, například 360° kamerový systém a asistenta pro připojení a jízdu s přívěsem.
Lifestylový vzhled Mavericku Lobo se formoval od roku 2019, kdy jeho designér Josh Blundo nastoupil do Fordu a uviděl hliněný model. V hlavě se mu okamžitě vyrojily nápady na vylepšení a celkovou vizi dokončil po zhlédnutí kreace od společnosti Tucci Hot Rods na výstavě SEMA v roce 2021.

Maverick Lobo se od běžné řady odlišuje lakovanými nárazníky i ložnou plochou, černými detaily a 19palcovými koly. Interiér se nese ve sportovním duchu v barvách detailů a přošívání inspirovaném teniskami a grafity.